חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היכן אני נמצא - ניווט באתר

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט14/04/20091133 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפעולה הבסיסית של המשתמש באינטרנט היא ללחוץ על קישורים, כדי לעבור ממקום למקום במרחבי האינטרנט, או בשפתנו - לגלוש באינטרנט בכלל, ובאתר בפרט. המרחב הוא אין-סופי ולכן הניווט בו קשה. הניווט קשה גם מכיוון שניתן בקלות לנטוש את מסלול הניווט ולהיסחף למקומות אחרים, ממש כמו בגלישה על פני הגלים.

הניווט באינטרנט אינו נערך מנקודה מוגדרת אחת לנקודה מוגדרת שנייה כמו בניווט בשטח. הגולש יודע מהיכן התחיל (בדרך כלל מאתר מנוע חיפוש, פורטל או אתר מסוים אחר), אך אין לו נתיב ברור, כפי שיש בניווט קרקעי שמתקיים מנקודה לנקודה. קלות הלחיצה על העכבר ועלותה הכספית האפסית, מביאות לידי כך שידוע בוודאות היכן הניווט מתחיל, אבל בכלל לא בטוח כיצד ימשך והיכן יסתיים.

הניווט גם אינו חייב להיעשות באופן רציף. במקום ללחוץ לאחור (Back), אפשר לחזור לדף הבית בלחיצה אחת.

בעת בניית מערכת הניווט באתר יש לספק למשתמשים תמיכה שתענה על שלוש שאלות (על פי Jacob Nielsen):

  • היכן אני נמצא?
  • מהיכן הגעתי?
  • לאן אני יכול להמשיך מכאן?
לראות את כל התמונה

כדי שהגולש ידע היכן הוא נמצא, הוא צריך לראות את המפה הכללית שלפיה הוא מנווט. מכיוון שהוא נמצא באינטרנט, אבל תמיד באתר מסוים, עליו לדעת תמיד היכן הוא נמצא.

זיהוי האתר בכל שלב של הגלישה הינו הכרחי, ולכן הלוגו של האתר (או כל מזהה אחר) צריך להופיע בכל דף מדפי האתר. רצוי גם שהמיקום של אותו מזהה יהיה קבוע, וגם יהיה קישור לדף הראשי. כך, הגולש יוכל לחזור "הביתה" מכל דף. יש כמה דברים דומים לאתרים באינטרנט ולוגו המשמש קישור לדף הבית הוא אחד מהם, ולטובה.

מחקרי שימושיוּת באינטרנט מראים שלקוחות מתלוננים על אתרים שמנסים לבנות מערכת ניווט שונה מזו המוכרת להם. צריך לזכור שהגולש אינו לומד על האינטרנט מהאתר שלך. הוא כבר שוטט באתרים רבים אחרים ובהם הוא למד איך מנווטים באינטרנט. עכשיו, הוא הגיע לאתר שלך ומנסה להתאים את מה שהוא יודע ומכיר למה שמצא אצלך באתר האינטרנט. להיות ראשון בגוגל פרושו לא רק מבחינת התכנים אלא גם מבחינת הכלים שאתה מעמיד לרשות הגולשים.

הדבר מאוד דומה לממשק של Windows. למדת את הממשק ביישום אחד, למדת בכולם. כאשר אתה לומד על הסרגלים של Word, אתה כבר מוכן לעבוד ב-Excel, ובתוכנות אחרות, מכיוון שהלוגיקה של הפעלת התפריטים דומה, ואף זהה. מעבר לזאת, אתה כבר מוכן להפעלת מאות ואלפי תוכנות אחרות בעלות אותו ממשק ואינך צריך להשקיע זמן בלימוד המנגנון מחדש.

כעת צריך לתת מענה לשאלה "היכן אני נמצא?" ברמת האתר שלנו. הגולש רוצה לדעת את המיקום היחסי שלו ביחס לחלקי האתר השונים. הדרך לדף שבו הוא נמצא צריכה להיות ברורה, כדי שיוכל לשחזר אותה החל מדף הבית.

אם הגולש נמצא במוצר שנקרא "פותחן אוטומטי מחוזק", הוא צריך לדעת את הנתיב אליו. נתיב זה התחיל בדף הבית של אתר "השף שלי רק בשבילי", עבר דרך "יין ואלכוהול", "ציוד בר ויין", "פותחנים ומחלצי פקקים" ורק אז הגיע להיכן שהגיע, לדף "פותחן אוטומטי מחוזק", סה"כ נדרשו 4 הקשות עכבר ("קליקים") מדף הבית.

מבחן ניווט, באתר כמובן

זה הזמן לערוך מבחן. כדי להתחיל במבחן עליכם לגלוש לדף כלשהו באתר שלכם (לא דף הבית). חישבו, שזה הדף הראשון שהגולש הגיע אליו, נניח על ידי קישור מאתר אחר. במובן זה אפשר לקרוא לו דף נחיתה, כי זה הדף הראשון שהגולש רואה באתר שלכם.

כעת השיבו על השאלות הבאות:

  • מהו האתר הזה?
  • מהם החלקים העיקריים באתר?
  • לאיזה חלק משויך הדף שאתם נמצאים בו?
  • מהו נושא הדף?
  • מהי רמה אחת מעל מהדף שאתם נמצאים בו?
  • איך אני מגיע לדף הנמצא ברמה אחת מעלה?
  • איך אני מגיע לדף הבית?
  • איך אני יכול לחזור לדף זה מדף הבית?

ברוב החברות שבונות אתרים עבורן או עבור אחרים, נתונה תשומת הלב המרבית לעיצוב של דף הבית ופחות מכך - לדפים הפנימיים באתר. כאשר הדפים שלכם יעברו את המבחן, הלקוחות שלכם יגלשו באתר ללא לחץ של "אובדן הנתיב".

כל היסוס בניווט יוצר חוסר ביטחון, או תחושה לא טובה. צריך תמיד לחשוב על כך שעלות הנטישה היא אפסית; די בכמה לחיצות בעכבר והגולש כבר נמצא הרחק מהאתר שלכם.

אם תשאלו את "הנוטשים" למה עזבו, רבים מהם יאמרו "האתר לא טוב", "התוכן לא מעניין". מעטים יצביעו על תקלה בניווט בתור סיבה לנטישת האתר. ייתכן שהסיבה היא שהם מתביישים להודות שטעו בניווט שמא יחשבו שאינם מיומנים די הצורך או מכיוון שהם לא זיהו במדויק את הבעיה (והרי לא כל הגולשים הם מומחים בממשק משתמש, UI) והאמירה "האתר לא טוב" מספקת מבחינתם לתיאור הרגשתם.

המאמר הבא ידון בשיקולים העיקריים המשפיעים על ניווט באתר.

זהר עמיהוד: יועץ עסקי לנושאי שיווק באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר למפתחי אתרים באינטרנט, ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

טלפון: 09-89101462

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זהר עמיהוד

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים14/04/091190 צפיות
יש אנשים שמספרים ללקוחות שלהם סיפורי מעשיות (בדיות) והלקוחות? אולי מתוך חוסר ידיעה ואולי מתוך תמימות מאמינים שאכן כך מתנהלים הדברים באינטרנט. אבל, אנחנו אוהבים לנתץ מיתוסים, אז הנה חמישה מיתוסים הרווחים בקהל הרחב בכל הנוגע לקידום אתרים באינטרנט.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091144 צפיות
"זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אומר שיר של יהונתן גפן, ובגרסתו החדשה – "זה לא כל כך נעים לראות אתר בבנייה". אולי הגיע הזמן להיפטר מהאנימציה של הפועל שעל ראשו כובע, בידו פטיש ומתחתיו כתוב: Under Construction?

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091190 צפיות
האתר שלך הינו עתיר תוכן, העיצוב בו משובח, התמונות נהדרות ותנועות הגולשים בו ערה. עם זאת, מנועי החיפוש מציגים אותו בארבע שורות טקסט. האם אין זה מאכזב שתמצית האתר שלך בתוצאות החיפוש (SERP - Search Engine Results Page), שמטרתה לגרום ללקוחות ללחוץ בעכבר, מוצגת בטקסט ורק טקסט.

מאת: זהר עמיהודשיווק באינטרנט08/03/091133 צפיות
האינטרנט עם שפע המידע, קלות הגישה והעלות הנמוכה, הביא אותנו להעריך את הזמן. הלקוחות אינם רוצים שיבזבזו את זמנם, ולכן הם מחפשים אתר שיעזור להם לעשות את מה שהם רוצים לעשות, ברגע שהם רוצים לעשות את זה – מייד ובפשטות; או במילה אחת – רלוונטי.

מאת: זהר עמיהודבניית אתרים08/03/091258 צפיות
שם מתחם (Domain name) ושרת אחסון (Web server) הם שני נכסים של החברה, שיש לשמור עליהם וגם לנהל. ניהול נכון של שם מתחם ובחירה נכונה של שרת אחסון יאפשרו מתן שירות טוב ללקוחות ולכך עוד משהו בדרך להיות ראשון בגוגל.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091192 צפיות
בניית קישורים הינה אחת הפעולות החשובות שבעל האתר צריך לעשות אם הוא רוצה להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ושאר מנועי החיפוש. כמו מרבית פעולות השיווק באינטרנט, גם תהליך זה הינו תהליך מתמשך שלא נגמר לעולם, וזאת הסיבה שזה הזכיר לי... דיאטה. הנקודות הבאות ידגימו מדוע בניית קישורים דומה לדיאטה, ואיך הדבר יכול לעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בדירוג מנועי החיפוש עבור האתר שלך.

מאת: זהר עמיהודקידום אתרים08/03/091183 צפיות
הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם. אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213544 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184492 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172615 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162425 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163291 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153259 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153373 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica