חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המשבר היווני

מאת: גיא חזןהשקעות02/05/2010826 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפוסט מכוון לבחינת האופציה של המשך הגל העולה שהחל בתחילת שנת 2009 וזאת לאור המשבר הפוקד את מדינות ה-PING וגולש, אולי, לגוש היורו כולו. אין שום כוונה לנתח איך ולמה הגיעו המדינות הנ"ל למצב הנוכחי והמטרה היא לבחון באופן קר ואובייקטיבי מה הלאה. דווקא לאור המסכים האדומים אני בעד בחינת חצי הכוס האופטימית.

מדי שבוע מתכנסים חבריי ואני, כולם בעלי זיקה חדה להשקעות, למין פגישת התפלמסות אודות המצב היום, בעבר ובעתיד ונסיון להגיע לעמק השווה לאן אנו פונים.

להלן אסקור את שאני לקחתי עמי מאותו מפגש חברי ומצאתי לנכון כי הדברים אכן תופסים סוג של הגיון בראייה ארוכת הטווח בהשקעות.

אחד המוקדים החשובים בהשקעות הינו הפן הפסיכולוגי שמכה במשקיעים בחוזקה בכל עת. פן ייחודי זה אינו נתון לשיקול דעת פיננסי ואינו ניתן לחיזוי. עם זאת, לצד הפן הפסיכולוגי, ישנו את הפן הקר והמחושב של השקעות נטו. האם כדאי להשקיע והיכן.

הפן הקר והמחושב נע סביב ציר מרכזי אחד והוא הריבית הנהוגה במשק\בעולם ומכאן נעים לעבר האלטרנטיבה להשקעות. ובכן, לאור הריביות הנמוכות ניתן להסיק בנקל כי האלטרנטיבה ההשקעתית שואפת לרמת ריבית של 0.5-1.5 אחוז בעולם המערבי מה שמוביל את המשקיעים בחיפוש אלטרנטיבה שבאה לידי ביטוי במישור הפיננסי והנדל"ני. מכוון שעוסקים במישור הפיננסי אתמקד בו.

בהתחייסות לשוק האמריקאי, שהוא המוביל את העולם הפיננסי כולו, יש לתת משקל ל-2 רמות ריבית נהוגות: קצרת הטווח - לשנתיים וארוכת הטווח ל-10 שנים. התשואה לשנתיים נמצאת היום ברמה של 0.95% ואילו רמת הריבית הארוכה ל-10 שנים נמצאת ברמה של 3.663%. הדעות אינן חלוקות בנושא אחד - מומנטום הריבית כלפי מעלה הן בטווח הקצר והן בארוך אולם בחינת ההיסטוריה של הריבית אל מול התנהגות השוק, בשילוב ה-GDP האמריקאי מצביעה על מצב אחד - כל עוד הדלתא בין הריביות נמוכה מה-GDP ההגיון אומר נטילת סיכון (השקעה בניירות ערך) וכאשר ה-GDP עולה על הריבית ארוכת הטווח או אז יש מקום לבחון שוב האם כדאי להמשיך וליטול סיכון. במרבית המקרים בהיסטוריה הנקודה הנ"ל היתה נקודת מפנה בשווקים הפיננסים.

אנחנו רחוקים מאוד ממצב זה כיום ומכוון שהשווקים עלו בשנה האחרונה ויש כל העת ציפייה לתיקון במחירים אזי כל סיבה תהיה פסיכולוגית ותהווה טריגר לירידה במחירי ניירות הערך ולצביעת המסכים באדום.

רמות ריבית נמוכות מעלות את רמות הסיכון שהמשקיעים מוכנים לקחת ואילו מצד הפירמות ישנם שינויים מהותיים בהיוון תזרימי מזומן, ירידה בעלויות הגיוס והצגה איטית (או מהירה…) של שיפור בתוצאות. שיפור בתוצאות יגביר את הרצון לנטילת סיכון וכאן, בנקודה זו בדיוק, שוב תיתכן כניסה של הפן הפסיכולוגי שיעצים את גילגולו של הסייקל החיובי עד לנקודת הרתיחה בה תהיה התעלמות מוחלטת מהאלטרנטיבה ההשקעתית הקיימת. שהרי אם ניתן יהיה לקבל 4-6 אחוזי רווח בתוספת מדד קבוע לאורך זמן ממושך מדוע לקחת סיכוני השקעה בניירות ערך מסוכנים?!

ראוי לכתוב שכל תאוריה, טובה ככל שתהיה, מצויינת על הנייר ובכל רגע נתון יכולה לצוץ בעיה חדשה, נתון חדש שלא בא לידי ביטוי עד כה וישנה את התמונה הגדולה. הנתון החשוב ביותר שישנה את התמונה הגדולה יכול להיות תנודה חדה בריבית בזמן יחסית קצר שלא יהיה ניתן לצפות אותו.

נכון להיום בעולם המערבי אין ריסון מוניטרי ולכן נתון נסתר של העלאת ריבית קיצונית (קיצונית ברמות של היום) יכולה להפוך את הקערה ולשנות את תמונת נטילת הסיכון וזניחת ההשקעות בניירות ערך עד לשינויים הרלוונטיים שוב

 



תגיות המאמר: ריבית, PING, יוון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193242 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910502 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183225 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181310 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181369 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173052 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171768 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161466 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica