חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עשרת הדיברות בהנעת עובדים

מאת: אורן אפלניהול11/03/20092470 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנהלים רבים בארגונים עסוקים בשאלה כיצד להניע את עובדיהם, כיצד לשמר אותם לאורך זמן וכיצד להפיק מהם את המרב לאורך זמן.

מאמר זה יתייחס לעשרת הדיברות, שמניסיוני כיועץ ארגוני, יש להקפיד עליהם בניהול עובדים בארגון במטרה לשמר אותם לאורך זמן וכדי להעניק להם תחושה טובה וליצור מחויבות לעבודתם.

לפני שאסקור את הכללים המרכזיים ברצוני ליישר קו בהגדרת המושג הנעה:

המושג הנעה (מוטיבציה) מתייחס למכלול של תהליכים המעוררים, מכוונים ומשמרים התנהגות אנושית למען השגה מטרה כלשהי.

לפי ההגדרה, למוטיבציה יש שלושה מרכיבים מרכזיים: עוררות, הכוונה ושימור. ממש שכשם שכדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בכלי רכב יש להתניע אותו, לנהוג אותו לכיוון המטרה ולתחזק אותו בתדלוק, שמן וטיפולים, כך גם הנעת עובדים צריכה להכיל את שלושת המרכיבים הללו כדי לשמר את המוטיבציה לאורך זמן ולרתום את העובדים להשגת המטרה. במרבית המקרים, אנשים וארגונים משקיעים את מרבית האנרגיה בשלב הראשון, שלב העוררות, וזונחים את שלב ההכוונה ואת שלב השימור. ממש כשם שמערכת יחסים חברית או זוגית זקוקה לכיוון ולשימור כך גם עובדים בארגונים זקוקים לתהליך מתמשך של הנעה.

כעת, משביררנו ממה מורכבת המוטיבציה, נדון בעשר דברות שיתרמו להנעת עובדים:

1. בררו מה מניע את העובדים: אנשים שונים מונעים מדברים שונים. עובדים נמצאים בארגון מסיבות שונות. כשאני שואל מנהלים אם הם יודעים מה חשוב לעובד מסויים, מה מניע אותו ולמה הוא בחר לעבוד בארגון בו הוא עובד? חלק גדול מהם נשארים ללא תשובה. ישנם מפתחות שונים להנעת אנשים – הדרך הטובה ביותר לגלות אותם היא פשוט לשאול.

לדוגמה, חלק מהעובדים נמצאים בארגון בשל רצון להשפעה – הם בעלי רצון להשפיע על אנשים אחרים ולהיות שותפים ביצירת שינוי בחייהם. עובדת בסוכנות נסיעות סיפרה לי פעם שמה שמניע אותה בעבודה הוא העובדה שהיא שותפה ביצירת חלום החופשה של הלקוחות שלה. לאנשים אחרים יש צורך חזק בשייכות, הם זקוקים למגע עם אנשים, ולהיות שייכים חלק מארגון גדול. בעבודתי באחת מחברות התקשורת אמר לי אחד העובדים כי הוא חש שצבע הדם שלו השתנה לצבעה של החברה מרוב שהוא מרגיש הזדהות ושייכות לארגון. עובדים אחרים מחפשים הערכה והכרה על פועלם מהממונה הישיר שלהם ומהלקוחות שהם באים איתם במגע. יש עובדים המחפשים בעבודתם מרחב לצמיחה ולהתפתחות אישית וכמובן שיש הבוחרים במקום העבודה בשל שיקולי שכר. הדרך היחידה להניע עובד היא לספק לו את צרכיו, והדרך הטובה ביותר לדעת מה הם צרכיו, היא פשוט לשאול. ודאי תתפלאו לשמוע שהשכר לא יהיה במקום הראשון.

2. כסף זה לא הכל: במחקר שערך קובץ' בשנת 1999 בעשרת אלפים חברות שונות הוא שאל מנהלים מה הדבר החשוב לדעתם לעובדים שלהם בעבודה. המנהלים דירגו את השכר במקום הראשון, ולאחריו קביעות, קידום, תנאי עבודה טובים, עניין בעבודה, גיבוי מהמנהל, משמעת, הערכה, התייחסות לבעיות אישיות ושיתוף במידע. בחלקו השני של המחקר פנה החוקר לעובדים ושאל אותם מה מניע אותם. אתם וודאי תתפלאו לשמוע שהתוצאות היו שונות בתכלית. העובדים דירגו במקום הראשון הערכה מלאה לעבודתם לאחריה עניין בעבודה, שיתוף במידע שכר, קביעות, קידום, תנאי עבודה, גיבוי מהמנהל, משמעת והתייחסות לבעיות אישיות. פער זהיכול ללמד אותנו כי חלק גדול מהמנהלים אינם יודעים מה מניע את עובדיהם ומייחסים את הסיבה העיקרית לשכר. אין ספק ששכר במרבית המקרים הוא הסיבה שבגללה אנחנו יוצאים לעבוד, אבל הוא לא הסיבה שבגינה אנו נישאר במקום העבודה. מחקרים נוספים מראים כי שכר הוא גורם הנעתי בעיקר לטווח קצר. עובד שאינו מרגיש מסופק בעבודתו לא ישאר במקום העבודה בטווח הארוך, גם אם בטווח הקצר המוטיבציה שלו תישמר בעזרת השכר.

3. הערכה – זה כל הסיפור: אין כלי אפקטיבי ופשוט יותר מהערכה בכדי להניע עובדים. שבחו את העובדים שלכם באופן תדיר. זהו את הפעולות המוצלחות וחזקו אותן באופן אישי ובאופן פומבי. מצאו דרכים יצירתיות ומגוונות לתגמל אותם (מלבד בשכר), הראו להם כי לעבודתם יש משמעות עבור הארגון. זכרו, בני אדם מעדיפים מלה טובה על פני כל סוג של גמול.

4. ספקו לעובדים משימה ברורה: כדי לנוע על המסילה במלוא הקיטור קדימה דרושה לעובד מטרה ברורה, חיבור ומחויבות אליה ואמונה ביכולתו להשיג אותה. לפיכך יש חשיבות רבה לציין בפני כל העובדים מהי מטרת הארגון, מה הם ערכיו ולוודא כי תפקידו של כל עובד ברור לו. בעבודתי כיועץ בארגונים אני נתקל פעמים רבות בעובדים שאינם יודעים מהי הגדרת תפקידם ומה מטרת הארגון בו הם עובדים. מטרה טובה צריכה להשיב על השאלה "מדוע?" ולא להבהיר רק "מה?". מטרה וחזון ברורים נוטעים בקרב העובדים מחויבות.

5. הכשרה, הכשרה, הכשרה: ראשית, דאגו לקלוט את העובד בעל הכישורים המתאימים. לאחר מכן ספקו לעובד הכשרה עד שירגיש בטחון במסוגלות שלו לבצע את המשימה. הכשרה אינה משימה חד-פעמית ברגע קליטתו של העובד אלא תהליך רציף של התפתחות (מפגשי חניכה, מפגשי הכשרה מקצועית, שיחות חתך ועוד). זכרו כי העובדים הם ידיו של המנהל להשגת מטרתו – דאגו להוציא אותם למשימה כשהם מצוידים בהכשרה המתאימה.

6. שתפו את העובדים: עדכנו את העובדים במה שקורה במתרחש בארגון, שתפו אותם ככל האפשר בתהליכי קבלת החלטות. ככל שהעובד יהיה שותף בקבלת ההחלטות כך הוא יהיה מחויב יותר לבצע אותן על הצד הטוב ביותר. היו קשובים לדעתם של העובדים ולהצעותיהם. עובדים הנמצאים בקשר עם לקוחות, טכנאים הנמצאים בחזית הידע, אנשי מכירות המכירים את השוק, ועובדים חדשים הם המקור הטוב יותר לרעיונות חדשים. אם תראו בהם משאב חשוב לארגון תוכלו לבנות מסלול דו-סיטרי של שיח איתם.

7. ספקו לעובדים הנהגה: מנהיגות מזכירה לעובד את החזון ואת הקו לפיו הוא מקבל החלטות ברמה היומית. ההנהגה הארגונית מבהירה לעובד מי הארגון, להיכן הוא הולך ומה מנחה אותו בדרך לשם. מנהיגים הם אלו שגורמים לאנשים ממוצעים להשיג תוצאות יוצאות דופן, או כפי שניסח זאת נפוליאון - "אריה המפקד על צבא של עכברים יכול להגיע לתוצאות טובות יותר מעכבר המפקד על צבא של אריות". מנהיגות מטווה סדר וגבולות, שעשויים לתסכל עובדים לעיתים, אך תמיד עונים על צורך עמוק יותר של סדר ושליטה.

8. שייכות ומשפחתיות: צרו לעובדים סביבה נעימה לעבוד בה. ספקו להם את התחושה כי הם לא לבד בעבודתם אלא חלק מצוות נבחר בארגון מכובד. השקיעו מאמצים בשילוט, בפרסום פנימי ובמראה המשרד. הכול כדי שהעובדים ירגישו אווירה ביתית במקום שבו הם מבלים בו את רוב שעות היממה.

9. היזהרו ממכשולים נפוצים: הימנעו מטעויות נפוצות הפוגמות במידת ההנעה של עובדים כגון מינוי עובדים למשימה לא מתאימה, לצפות מהעובדים למעט מידי, להעניק להם משימות לא ברורות, לגרום להם להרגיש לא רלוונטי או לא חשובים ולהזניח בקשות אישיות או בקשות עזרה. כל עוד העובדים לא ירגישו שמתייחסים אליהם בכבוד הם לא יכבדו בחזרה את הארגון בעשייה נמרצת.

10. היו מונעים בעצמכם: מוטיבציה היא דבר מדבק. ממש כשם שחוסר מוטיבציה מדבקת. הנעת עובדים מתחילה בהנעה עצמית, ההתלהבות והאנרגיה שלך כמנהל מחוללת את תחושת ההתלהבות וההנעה של העובד. אינכם יכולים להנחות את אנשיכם לניצחון אם אתם חסרי אנרגיה. בררו מה מניע אתכם, מה גורם לכם לקום כל בוקר ומה חשוב לכם. היו מחויבים ומלאי חיים והאנרגיה תעבור מכם הלאה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן אפל - יעוץ ארגוני, אימון אישי, אימון עסקי, הנחיית סדנאות,

מומחה בליווי אנשים וארגונים לשיפור ביצועים, לצמיחה ולמימוש מלוא הפוטנציאל.

 www.orenappel.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן אפל

מאת: אורן אפלניהול24/02/101964 צפיות
המאמר הבא מציג טיפים לניהול אפקטיבי של ישיבות שיאפשרו לכם, הן כמשתתפים והן כמנהלים לקיים ישיבה ממוקדת, החלטית ואופרטיבית.

מאת: אורן אפלשימור לקוחות26/08/091453 צפיות
המבחן הגדול ביותר של כל עסק בתחום השירות הוא כיצד הוא מתמודד עם בעיות ועם לקוחות לא מרוצים. המאמר שלפניכם מציג מודל בן ארבעה שלבים לטיפול אפקטיבי בלקוחות מאתגרים, שיסייע לכם לפרק את הזעם, להעלות חיוך אצל הלקוח ולשמור אותו לעסקאות הבאות.

מאת: אורן אפלאימון אישי21/04/092232 צפיות
הזמן הוא הנכס היקר ביותר בחיינו. מרגע לרגע הוא כלה מבלי שנוכל לעוצרו. לשניה הפסקת להתבונן בשעון, והנה חלפה לה עוד דקה, עוד שעה, עוד שנה מבלי שניתן לשלוף את הארנק ולרכוש עוד. אז נכון, הזמן הוא קבוע ונדמה שאין לנו דריסת יד במשוואה, אבל ההיפך הוא הנכון – מה שנעשה עם הזמן תלוי לגמרי בנו. במאמר זה אסקור עקרונות פעולה לניהול זמן ואציג כלים שיאפשרו לך להשיג יותר בפחות.

מאת: אורן אפלאימון אישי01/04/091159 צפיות
תחום האימון (קואוצ'ינג) זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות. אופנתיות זו יוצרת ביקוש רב מצד הפונים לאימון וריבוי של מאמנים המציעים את שירותם. אמנם אין דרך אולטימטיבית אחת לבחירת מאמן אך השורות הבאות מפרטות מספר כללי אצבע מרכזיים שחשוב שתדע לפני שאתה מחליט לקפוץ לבריכת האימונים.

מאת: אורן אפלניהול26/03/091511 צפיות
כולנו, מנהלים ועובדים, עושים כמיטב יכולתנו – בארגונים ומחוץ להם – להתמודד עם מציאות, אשר בה המשתנה היציב היחידי הוא שינוי מתמיד. במרכזה של ערבוביה זו, שאינה ניתנת לחיזוי ולשליטה מצפים ממנהלים "לנהל" – לחזות ולשלוט, או לפחות לנתב אירועים, משאבים, סיכונים ואנשים לכיוון אפקטיבי. כיצד ניתן ללמדם לעשות זאת? מאמר זה מציע מודל לפיתוח מנהיגות ופיתוח מנהלים המבוסס על עקרון "למידה כדרך חיים" הקורא ללימוד תמידי, שאינו מתמקד בתשובות, אלא בשאלות

מאת: אורן אפלאימון אישי22/03/091335 צפיות
מי מאתנו לא רוצה להצליח? נדמה כי בעידן בו אנו חיים כולנו תרים אחר הסוד מאחורי ההצלחה. המאמר הנוכחי מתאר רשימה של טיפים מבוססי מחקר שיסייעו לכם להגיע להישגים יוצאי דופן ולהפוך למצליחנים

מאת: אורן אפלאימון אישי - כללי17/03/091275 צפיות
המאמר מתאר את החשיבות בהצבת מטרות כתנאי להצלחה ומונה חמש עקרונות להצבת מטרה בצורה חכמה

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201486 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201598 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201615 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201334 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201148 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201043 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica