חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך בוחרים מאמן

מאת: אורן אפלאימון אישי01/04/20091157 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתה מרגיש תקוע במשרה משמימה שמפעילה חמישה אחוזים מהמח שלך וחולם להשתחרר משלשלאות הבוס ולפתוח את העסק העצמאי, אולי אתה חש מותש מלרדוף אחרי הזנב של עצמך בניסיון לנהל את הזמן שלך באפקטיביות ולנתב בין הסעת הילדים לחוגים, לימודי תואר שני, וכמובן - ניהול קריירה.

כך או כך אתה מתהפך שוב ושוב במיטה, סופר כבשים לפני השינה ונודד במחשבות, ולפתע ברגע של הארה אתה מוצא את התשובה - מאמן. אתה מחליט לקחת לעצמך מאמן אישי שיסייע לך לעשות את הצעד האמיץ ויצעד איתך לכיוון האושר המיוחל.

אתה קם בבוקר מלא כוחות ומקליד את צמד המילים "מאמן אישי" בגוגל. גוגל משתעל לשבריר שניה ומציג לך 1,690,000 תוצאות. שמות, שמות ועוד קצת שמות. מאמנים לחיים, מאמנים עסקיים, מאמנים לקריירה, מאמנים לזוגיות, מאמנים לירידה במשקל, מאמנים לדימוי עצמי ואפילו מאמנים המלמדים כיצד להסתדר עם החמות בארוחת ליל הסדר.

אתה עובר בין האתרים, והאנרגיה מתחילה להתרוקן, אתה מוצא את עצמך אבוד. בשניה אחת עבר החשק. נמשיך לרדוף אחרי הזנב, נשכח מניהול זמן. שכיר? הכי טוב. יש ביטחון תעסוקתי.

תחום האימון (קואוצ'ינג) זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות. אופנתיות זו יוצרת ביקוש רב מצד הפונים לאימון וריבוי של מאמנים המציעים את שירותם.

אמנם אין דרך אולטימטיבית אחת לבחירת מאמן אך השורות הבאות מפרטות מספר כללי אצבע מרכזיים שחשוב שתדע לפני שאתה מחליט לקפוץ לבריכת האימונים.

  • רגע לפני שאתה יוצא למסע החיפוש אחר החיים החדשים שלך חשוב שתברר עם עצמך האם אתה בשל לאימון והאם אימון זו הטכניקה אותה אתה צריך ורוצה. תהליך אימון דורש ממך מעורבות, עשייה ומאמץ. לרוב אנו אוהבים את רעיון השינוי יותר מאשר הביצוע הממשי שלו. זכור, מאמן הוא אמצעי ותו לא. המאמן אינו מנטור, לא יועץ, לא פסיכולוג וגם לא קוסם.
  • היזהר מהבטחות סרק ומשפטים שיווקיים ריקניים - מאמן לא יפתור לך את הבעיות הזוגיות או את קידום הקריירה שלך בן לילה והוא לא יספק לך מרשם לחיים טובים. האימון הוא טכניקה עוצמתית להשגת תוצאות, אך אין הוא קסם. אל תלכו שבי אחר הכמיהה האנושית לשינוי בין רגע, למציאת זוגיות תוך שבוע או להכפלת ההכנסה תוך חודש. שינוי וצמיחה הם תהליכים שלוקחים זמן, ולא תוכנית ריאלטי בה אתה הופך לכוכב תוך שבוע. בסופו של דבר אתה הוא זה שיוצר את החיים שלך.
  • השאלה המרכזית אינה כיצד בוחרים "מאמן טוב", אלא כיצד אתה בוחר מאמן טוב עבורך. ייתכן כי מאמן מסוים יהיה מעולה למר X ופחות טוב למר Y. כיוון שבסופו של דבר מדובר על מפגש בין שני אנשים, חשוב שתחוש אמון ורצון לעבוד עם אותו מאמן או מאמנת. הקשיבו לעצמכם, לאינטואיציה, לתחושות הבטן. שאלו את עצמכם עד כמה מרגיש לכם טוב בחברתו של המאמן, כאדם. עד כמה אתם יכולים לראות את אותו אדם כשותף קרוב אליכם ? עד כמה נראה לכם שתוכלו להתמסר לתהליך האימון בנוכחות אותו אדם?
  • בחר מאמן כפי שהיית בוחר כל ספק שירות מקצועי אחר כגון רופא שיניים, ספר או מטפלת לילד שלך. כמו בכל מקצוע, ישנם מגוון רב של מאמנים. שמות של מאמנים אפשר למצוא בקלות יחסית. במידה ויש לך מכר או חבר שעבר אימון זו גם יכולה להיות נקודת התחלה טובה. שאל אותו וברר איתו איך היה האימון בשבילו והאם הוא ממליץ גם לך לפנות אליו.
  • דרך נוספת היא לבדוק את אתר האינטרנט של המאמנים שונים. בעולמנו הקטן כיום, האינטרנט הוא כלי אדיר להשגת אינפורמציה. רצוי ומומלץ לנצל זאת בדקו מה תוכנו והאם הוא מדבר אליכם, התרשמו מהתוכן ומסגנון הכתיבה ומהתחושה הכללית שמעורר בכם האתר. בנוסף, הריצו את שם המאמן באתרי חיפוש, ראו האם הוא חבר באיגודים מקצועיים, האם הוא מגיב בפורמים מקצועיים, אתם תופתעו לדעת כמה מידע ניתן לקבל על אדם בקליק אחד של עכבר.
  • להכשרה, לידע ולניסיון המעשי והמקצועי של המאמן יש משקל חשוב בבחירת המאמן. בדקו מה ואיפה למד המאמן? האם עבד כמאמן בעבר עם לקוחות כמוכם? בדקו מה עשה בעבר לפני שהיה מאמן והאם מה שעשה תמך במה שהוא עושה כיום? מה הם קורות חייו ? מאיפה הוא בא? מה הביא אותו למקצוע האימון ? מה הדגשים שלו - מאמן משימתי, מאמן הווייתי? הרשה לעצמך לראיין את המאמן הפוטנציאלי שלך. במידת הצורך ניתן גם לבקש המלצות ממתאמנים קודמים.
  • השלב הבא ממש כמו בדייט הוא סינון טלפוני. כשם שאינך בוחר אדריכל או רופא רק על-פי האתר, מומלץ לשוחח עם מספר מאמנים בטלפון, לשאול כמה שאלות בסיסיות שחשובות לך, לברר פרטים טכניים על מקום האימון ותנאי התשלום ולבחור עם מי להמשיך הלאה.
  • משם ממשיכים לפגישת היכרות: מומלץ לקבוע 2-3 פגישות היכרות ולראות עם מי מרגיש לך הכי נכון. כיום חלק גדול מהמאמנים מציעים פגישת אימון ללא חיוב, במטרה לבחון אפשרות לעבודה משותפת.
  • גם כאשר מתחיל האימון חשוב שתרגיש כי אתה בהתקדמות. אם לאחר 3 פגישות אינך מרגיש כי אתה בתנועה קדימה, שווה לבדוק זאת עם המאמן ולראות כיצד ממשיכים. בסופו של דבר תהליך האימון מחוייב לתוצאות ואם אינך מרגיש כך, ברר האם אתה בנתיב הנכון.


לבסוף, תמיד צריכים להיות מוכנים לטעות ולנסות משהו אחר אם זה לא הולך. ככה זה עם כל הצלחה.  

שיהיה בהצלחה.  

 



תגיות המאמר: מאמן, מאמן אישי, קואוצינג


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן אפל - יעוץ ארגוני, אימון אישי, אימון עסקי, הנחיית סדנאות,

מומחה בליווי אנשים וארגונים לשיפור ביצועים, לצמיחה ולמימוש מלוא הפוטנציאל.

 www.orenappel.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן אפל

מאת: אורן אפלניהול24/02/101963 צפיות
המאמר הבא מציג טיפים לניהול אפקטיבי של ישיבות שיאפשרו לכם, הן כמשתתפים והן כמנהלים לקיים ישיבה ממוקדת, החלטית ואופרטיבית.

מאת: אורן אפלשימור לקוחות26/08/091452 צפיות
המבחן הגדול ביותר של כל עסק בתחום השירות הוא כיצד הוא מתמודד עם בעיות ועם לקוחות לא מרוצים. המאמר שלפניכם מציג מודל בן ארבעה שלבים לטיפול אפקטיבי בלקוחות מאתגרים, שיסייע לכם לפרק את הזעם, להעלות חיוך אצל הלקוח ולשמור אותו לעסקאות הבאות.

מאת: אורן אפלאימון אישי21/04/092231 צפיות
הזמן הוא הנכס היקר ביותר בחיינו. מרגע לרגע הוא כלה מבלי שנוכל לעוצרו. לשניה הפסקת להתבונן בשעון, והנה חלפה לה עוד דקה, עוד שעה, עוד שנה מבלי שניתן לשלוף את הארנק ולרכוש עוד. אז נכון, הזמן הוא קבוע ונדמה שאין לנו דריסת יד במשוואה, אבל ההיפך הוא הנכון – מה שנעשה עם הזמן תלוי לגמרי בנו. במאמר זה אסקור עקרונות פעולה לניהול זמן ואציג כלים שיאפשרו לך להשיג יותר בפחות.

מאת: אורן אפלניהול26/03/091509 צפיות
כולנו, מנהלים ועובדים, עושים כמיטב יכולתנו – בארגונים ומחוץ להם – להתמודד עם מציאות, אשר בה המשתנה היציב היחידי הוא שינוי מתמיד. במרכזה של ערבוביה זו, שאינה ניתנת לחיזוי ולשליטה מצפים ממנהלים "לנהל" – לחזות ולשלוט, או לפחות לנתב אירועים, משאבים, סיכונים ואנשים לכיוון אפקטיבי. כיצד ניתן ללמדם לעשות זאת? מאמר זה מציע מודל לפיתוח מנהיגות ופיתוח מנהלים המבוסס על עקרון "למידה כדרך חיים" הקורא ללימוד תמידי, שאינו מתמקד בתשובות, אלא בשאלות

מאת: אורן אפלאימון אישי22/03/091334 צפיות
מי מאתנו לא רוצה להצליח? נדמה כי בעידן בו אנו חיים כולנו תרים אחר הסוד מאחורי ההצלחה. המאמר הנוכחי מתאר רשימה של טיפים מבוססי מחקר שיסייעו לכם להגיע להישגים יוצאי דופן ולהפוך למצליחנים

מאת: אורן אפלאימון אישי - כללי17/03/091272 צפיות
המאמר מתאר את החשיבות בהצבת מטרות כתנאי להצלחה ומונה חמש עקרונות להצבת מטרה בצורה חכמה

מאת: אורן אפלניהול11/03/092470 צפיות
המאמר מתאר עשרה עקרונות מרכזיים בהנעת עובדים

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213612 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205244 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192940 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174126 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica