חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סודות ההצלחה

מאת: אורן אפלאימון אישי22/03/20091333 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי מאתנו לא רוצה להצליח? נדמה כי בעידן בוא אנו חיים כולנו תרים אחר הסוד מאחורי ההצלחה. הרצון להצליח הוא חשוב, אך, לצערנו, הוא אינו מספיק. דיאנה רנקין אמרה פעם, כי להצליח בין לילה זוהי עבודה קשה שלוקחת עשרים שנה. המאמר הנוכחי מתאר רשימה של טיפים מבוססי מחקר שיסייעו לכם להגיע להישגים יוצאי דופן ולהפוך למצליחנים.

1. הצבת מטרות – עוד לפני אולימפיאדת אתונה ב-2004 ידע מייקל פלפס כי הוא הולך לשבור את שיא העולם של מרק ספיץ ולהיות השיאן האולימפי בעל מספר המדליות הגדול ביותר. ב-2004 זה לא קרה, אבל ב-2008 זה כן. 8 מדליות הזהב הגיעו. אנשים מצליחים יודעים לאן הם הולכים. הם מציבים לעצמם מטרות ויעדים והעשייה שלהם ממוקדת. רבים מאיתנו מבלים את החיים בשגרה מתמשכת ולא תמיד אנו מוצאים את הפנאי להרים את הראש ולשאול- "רגע – לאן?". ברגע שאנחנו יודעים לאן מועדות פנינו – יש סיכוי הרבה יותר גדול שנגיע לשם. כדי שנגיע לשם, ולא משנה היכן "שם" נמצא, חשוב לנסח את המטרות בצורה ברורה, ניתנת למדידה (בעיקר במספרים) ומציאותית.

2.   להשתיק את השדון – בהרבה מקרים, העבר שלנו כובל את ההווה באזיקים. לא אחת אני שומע ממתאמנים שמגיעים לאימון אישי משפטים כמו "אין לי זמן לצאת לחופשה"; "אני זקן/צעיר מידי בשביל קריירה נוספת" או " אין לי סיכוי להתקדם בארגון בלי ללקק לבוס". אם אתה מאמין שלא תוכל להתקדם לעמדת ניהול ללא תואר, או שאת לא מאמינה שאת יכולה להיות טייסת אתם מראש מונעים מעצמכם את ההתמודדות על תפקיד הניהול או את ההרשמה לקורס טייס. אם הייתם שואלים אמריקאי ממוצע לפני שנתיים מה הסיכוי שנשיא שחור יבחר לנשיאות, כנראה שהייתם נתקלים בהרמת גבה. את ברק אובמה זה לא עצר. החשש הוא בסך הכול שדון שלוחש לנו באוזן "לא כדאי לך". כל מה שצריך לעשות הוא להשתיק אותו ולרוץ קדימה.

3.   ניהול סיכויים ולא סיכונים: במציאות של ימינו הדבר המסוכן ביותר הוא לא להסתכן כלל. רובנו פועלים לפי הנורמה ועושים הכל כדי למנוע טעויות. אנחנו לא עוזבים משרה מעיקה בגלל החשש מאובדן הקביעות, או לא עוזבים קשר זוגי גרוע, בשל החשש להישאר לבד כל החיים. אנשים מצליחים רואים את הסיכוי שמעבר לסיכון. כמובן שאתם עלולים להיכשל במהלך כלשהו, וייתכן שהקשר הבא לא יופיע תוך חודשיים, או שתחליפו מספר עבודות עד שתמצאו את המקום הנכון,  אך המצליחנים אינם חוששים מכישלון, אדרבה, הם משתמשים בו ולומדים ממנו. ניהול סיכונים אולי ימזער הפסדים, אך בוודאי לא יביא אתכם להצלחה המיוחלת.

4.   לדעת לבקש עזרה: כולנו זקוקים לפעמים לקצת עזרה מהסביבה, בין אם זו עצה מבעל ניסיון, הלוואה מחבר, או עידוד והקשבה ברגעי משבר. אנשים מצליחים יודעים לגייס מהסביבה את מה שהם זקוקים לו כדי להתקדם. אל תפחדו לבקש עזרה ואל תתנצלו על כך. כאשר בקשת העזרה נאמרת בצורה ברורה וכנה – אנשים נוטים להיענות, ואפילו שמחים לעזור. אתם נעזרים, הם עוזרים, וכך יוצא שכולם מרוויחים.

5.   זיהוי מקורות כוח וחוזקות: אנו לא תמיד מודעים למגוון הכוחות שלנו (קסם אישי, קשרים, ידע, מומחיות ועוד). הספר הנפלא "גלה את חוזקותיך" (בקינגהם וד"ר קליפטון) גורס כי אם נכיר בעוצמות שלנו, אנו נפעל מתוך תחושת מסוגלות והעזה. במקום לשאול "במה אני לא טוב?" עדיף שתשאלו "מהם מקורות הכוח והיכולות הייחודיות שלי?" תנו יותר מקום בחיים לדברים שאתם אוהבים ואתם טובים בהם, ובחרו אסטרטגיה מתאימה המאפשרת ביטוי של העוצמות הייחודיות שלכם בדרך להצלחה.  

6.   התמדה: מייקל ג'ורדון החטיא מעל 9000 זריקות בקריירה שלו. הוא הפסיד כמעט 300 משחקים, וב-26 הזדמנויות סמכו עליו לקחת את הזריקה המכרעת במשחק והוא פספס. "ניסיתי שוב ושוב ושוב בחיי", הוא אמר כשנשאל על כך, "וזו בדיוק הסיבה שהצלחתי". התמדה לאורך זמן היא שם המשחק בהצלחה. ההצלחה לרוב איננה עניין רק של מזל או כישרון נדיר. על פי רוב היא תוצאה של התמדה וכושר עמידות נדירים. התקשורת מחזקת אצלנו את האשליה של הצלחה באינסטנט, שכדי להצליח צריך פשוט להתגלות, אבל הצלחה אמיתית תלויה בהתמדה ובהשקעה לטווח ארוך. חוק המספרים הגדולים נכון גם להצלחה, ככל שננסה יותר – כך נצליח יותר.

7.  אמונה עצמית: העולם הוא מראה שלנו. אנשים מצליחים מאמינים בעצמם ובהצלחה שלהם ולא עסוקים בהשוואות. אולי אתם לא הכי יפים, הכי חכמים או הכי מוצלחים, אבל תאמינו לי, אתם מספיק טובים כמו שאתם. אם לא תאמין שמגיעה לך תוספת שכר, או שאת ראויה לזוגיות טובה, סביר שתשדרו זאת בשפת הגוף, בקול ובמסרים הלא מודעים. זהו סודה של הנבואה שמגשימה את עצמה. לכן, לפני שאתם יוצאים לכבוש את ההצלחה הבאה – הזכירו לעצמכם שוב ושוב את התשובה לשאלה "למה זה מגיע לי?". וכדאי שהתשובה תהיה נחרצת וברורה.

8.  אחריות :אנשים מצליחים לוקחים אחריות. הם אינם תולים את הצלחתם או כישלונם בנסיבות חיצוניות ואינם נכנסים לעמדת קורבן שמסביר מדוע אי אפשר. חפשו פתרונות וקחו בעלות על הסיטואציה. אל תחכו שמישהו יגדיר לכם את תפקידכם או יפנה לכם את הדרך. חישבו דרך קבע איך ביכולתכם "לשפר את פני הדברים" וכיצד ניתן לעצב מחדש את חייכם.

9. איזון: "השקע את רוב זמנך בעבודה, בלימודים או במשפחה" יכול להישמע כמו מתכון בטוח להצלחה, אבל הצלחה נמדדת ביותר מתחום אחד. חמש עשרה שעות ביום בעבודה, או 4 שעות מידי יום בחדר כושר יוצרים לחץ ושחיקה ואינם שורדים לטווח ארוך. "אל תשימו את כל הביצים בסל אחד" נכון גם להצלחה. סוד ההצלחה הוא במציאת האיזון בין כל מימדי החיים. ערכו רשימה של כל התפקידים אותם אתם ממלאים בחיים (משפחה, חברים, עבודה, זוגיות, ספורט וכד'). כמובן שתפקידים מסוימים דורשים משאבי זמן רבים יותר מאחרים, אך אל תשכחו להשאיר זמן לדברים כמו מנוחה וכיף. אם נשיא ארה"ב יוצא לדייג, ולמשחקי גולף ולחופשה שנתית, אז כנראה שגם אתם יכולים.

10.  לא להפסיק לחלום - איפה אתה רוצה להיות בעוד 5 שנים? מה את רוצה להשיג עד גיל 75? איזה בן זוג את/ה רוצה לעצמך? סגרו את העיניים, ודמיינו את התשובה המדויקת לפרטי פרטים. אם תדמיינו ממש חזק, זה יכול אפילו לקרות. גישת ה"סוד" טוענת כי מחשבה יוצרת מציאות ומחקרים מצאו שהמוח לא ממש מבדיל בין פעולות שנעשו בדמיון לפעולות שנעשו במציאות. זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני, אבל לפעמים חלומות מתגשמים. נסו את זה בבית - גם אם לא ייצא מזה כלום, זה בסדר להקדיש כמה שניות ביום למחשבות טובות. תנו מקום ליצירתיות, לחלום ולדמיון שאבדו בדרך מהילדות לבגרות. האם הפסקנו לחלום משום שהזדקנו, או שמא הזדקנו משום שהפסקנו לחלום?

11.  עשה! - האנשים שמצליחים מעל ומעבר לממוצע, אינם רק מבינים מה היא הצלחה אלא הופכים אותה לעשייה היום יומית שלהם. בחר עקרון אחד שמדבר אליך והפוך אותו לשגרת חייך. אל תיפול למלכודת הנפוצה ותסתפק בקריאת המידע חדש, תהנהן בראש ולא תעשה איתו דבר. אנשים מצליחים מסיימים לקרוא את הכללים הקודמים ומתחילים לעשות, היום, עכשיו.

 



תגיות המאמר: הצלחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן אפל - יעוץ ארגוני, אימון אישי, אימון עסקי, הנחיית סדנאות,

מומחה בליווי אנשים וארגונים לשיפור ביצועים, לצמיחה ולמימוש מלוא הפוטנציאל.

 www.orenappel.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן אפל

מאת: אורן אפלניהול24/02/101963 צפיות
המאמר הבא מציג טיפים לניהול אפקטיבי של ישיבות שיאפשרו לכם, הן כמשתתפים והן כמנהלים לקיים ישיבה ממוקדת, החלטית ואופרטיבית.

מאת: אורן אפלשימור לקוחות26/08/091452 צפיות
המבחן הגדול ביותר של כל עסק בתחום השירות הוא כיצד הוא מתמודד עם בעיות ועם לקוחות לא מרוצים. המאמר שלפניכם מציג מודל בן ארבעה שלבים לטיפול אפקטיבי בלקוחות מאתגרים, שיסייע לכם לפרק את הזעם, להעלות חיוך אצל הלקוח ולשמור אותו לעסקאות הבאות.

מאת: אורן אפלאימון אישי21/04/092231 צפיות
הזמן הוא הנכס היקר ביותר בחיינו. מרגע לרגע הוא כלה מבלי שנוכל לעוצרו. לשניה הפסקת להתבונן בשעון, והנה חלפה לה עוד דקה, עוד שעה, עוד שנה מבלי שניתן לשלוף את הארנק ולרכוש עוד. אז נכון, הזמן הוא קבוע ונדמה שאין לנו דריסת יד במשוואה, אבל ההיפך הוא הנכון – מה שנעשה עם הזמן תלוי לגמרי בנו. במאמר זה אסקור עקרונות פעולה לניהול זמן ואציג כלים שיאפשרו לך להשיג יותר בפחות.

מאת: אורן אפלאימון אישי01/04/091157 צפיות
תחום האימון (קואוצ'ינג) זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות. אופנתיות זו יוצרת ביקוש רב מצד הפונים לאימון וריבוי של מאמנים המציעים את שירותם. אמנם אין דרך אולטימטיבית אחת לבחירת מאמן אך השורות הבאות מפרטות מספר כללי אצבע מרכזיים שחשוב שתדע לפני שאתה מחליט לקפוץ לבריכת האימונים.

מאת: אורן אפלניהול26/03/091509 צפיות
כולנו, מנהלים ועובדים, עושים כמיטב יכולתנו – בארגונים ומחוץ להם – להתמודד עם מציאות, אשר בה המשתנה היציב היחידי הוא שינוי מתמיד. במרכזה של ערבוביה זו, שאינה ניתנת לחיזוי ולשליטה מצפים ממנהלים "לנהל" – לחזות ולשלוט, או לפחות לנתב אירועים, משאבים, סיכונים ואנשים לכיוון אפקטיבי. כיצד ניתן ללמדם לעשות זאת? מאמר זה מציע מודל לפיתוח מנהיגות ופיתוח מנהלים המבוסס על עקרון "למידה כדרך חיים" הקורא ללימוד תמידי, שאינו מתמקד בתשובות, אלא בשאלות

מאת: אורן אפלאימון אישי - כללי17/03/091272 צפיות
המאמר מתאר את החשיבות בהצבת מטרות כתנאי להצלחה ומונה חמש עקרונות להצבת מטרה בצורה חכמה

מאת: אורן אפלניהול11/03/092470 צפיות
המאמר מתאר עשרה עקרונות מרכזיים בהנעת עובדים

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213612 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205244 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192940 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174126 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica