חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חבל על הזמן - כלים לניהול זמן אפקטיבי

מאת: אורן אפלאימון אישי21/04/20092234 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הזמן הוא הנכס היקר ביותר בחיינו. מרגע לרגע הוא כלה מבלי שנוכל לעוצרו. לשניה הפסקת להתבונן בשעון, והנה חלפה לה עוד דקה, עוד שעה, עוד שנה מבלי שניתן לשלוף את הארנק ולרכוש עוד.

אז נכון, הזמן הוא קבוע ונדמה שאין לנו דריסת יד במשוואה, אבל ההיפך הוא הנכון – מה שנעשה עם הזמן תלוי לגמרי בנו. במאמר זה אסקור עקרונות פעולה לניהול זמן ואציג כלים שיאפשרו לך להשיג יותר בפחות.

אפקטיביות– דע מה אתה עושה

כמה פעמים מצאת את עצמך מקדיש שעות לכתיבת מסמך, רק בשביל לגלות כי הוא מיותר, או השקעת שעות בלקוח, שחרף כל החיזורים שלך לא קנה ממך דבר. יותר חשוב לעשות את הדברים הנכונים מאשר לעשות את הדברים בצורה נכונה. לבצע את הדברים הנכונים קשור למושג אפקטיביות, לבצע את הדברים בצורה נכונה קשור למושג יעילות. התמקד קודם באפקטיביות, זהה מהם הדברים הנכונים לך לעשות, אתר את הלקוחות הרציניים, פעל לקידום המשימות עליהם אתה נמדד או את הדברים הקשורים למטרות שלך. רק לאחר שהבנת כי אתה מבצע את המשימה הנכונה התמקד באיך לבצע אותה בצורה יעילה.

חשוב על חשבון הדחוף

העיקרון המרכזי של ניהול זמן מדבר על סדרי עדיפויות. ניהול זמן אפקטיבי דורש יותר מרישום מטלות על נייר, הוא דורש סדרי עדיפויות. בספרו של סטיבן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים ביותר" מציע קובי לנהל את סדר העדיפויות לפי המטריצה הבאה:

פחות דחוף

דחוף

 

2

1

חשוב

4

3

פחות חשוב

דחוף: פעילויות הדורשות תגובה מיידית, לרב בשל דד-ליין או בשל דרישה ממשהו אחר.

חשוב: פעילויות המקדמות מטרות מרכזיות בחייך.

למשימות דחופות יש תוצאות על הטווח הקצר, בעוד למשימות חשובות יש השלכות על הטווח הארוך.

התחל לבצע את המשימות ברביע 1. הדברים שדורשים טיפול מיידי, כיבוי שרפות ומשברים, בעיות דחוקות. משם יש להמשיך לרביע 2 ולא לרביע 3 כמו שעושים רבים. סדר עדיפויות אפקטיבי נותן קדימות לחשיבות על פני הדחיפות. רביע 2 הוא החשוב ביותר בכל המטריצה, הוא זה שמפתח יכולת ייצור והוא זה שמקטין את המשימות של שבוע הבא ברביע 1.

כלל פרטו עובד גם כאן זהה את ה-20 אחוזים מהפעילויות שמניבות 80 אחוזים מהתוצאות. אתה תיווכח כי מרביתם נמצאים ברביע 2.

השחז את הסכין

ויסטון צ'רציל אמר פעם כי אם הוא היה חוטב עצים הוא היה משקיע תשעים אחוזים מזמנו בהשחזת הסכין. השקע בפיתוח יכולת ייצור, בתכנון, בזיהוי הזדמנויות, בלימוד טכנולוגיות שחוסכות זמן וגם בפנאי ובמנוחה שיאפשר עבודה יעילה יותר בהמשך. הקפד לישון שינה מלאה, אכול תזונה בריאה והקפד על פעילות גופנית באופן קבוע. הדרך בה אנו מתייחסים למכונה שנקראת הגוף שלנו משפיע על המיקוד, הריכוז ועל היכולת שלנו להכניס כסף בטווח הארוך.

תכנון + רישום = מיקוד

הקדש את חמש הדקות הראשונות של כל יום לרשימת מטלות יומית ולתכנון סדרי עדיפויות ורשום זאת הקפד לציין לצד כל משימה כמה זמן אתה מוכן להקדיש לה. במהלך היום נהל מעקב שוטף על התכנון וסמן וי ליד המשימות שכבר ביצעת. בסוף כל יום הקצה כמה דקות לתכנון יום המחר.

פרצה קוראת לגנב

אין מה להאשים את העכבר בגניבת הגבינה, החור בקיר הוא האשם. כך גם לגנבי זמן. עליך להכיר את האנשים שרגילים להפתיע אותך בבקשות דחופות, בטובות קטנות שנגמרות בתיקים גדולים ולהעמיד להם גבול. סגור את הדלת והשתמש במשיבון לסינון מטרידים סדרתיים. משמעת עצמית, אסרטיביות והיכולת להגיד בנימוס "לא" הן מיומנות חשובות בניהול זמן.

בלע את הצפרדע

התחל את היום עם הדברים המעיקים ביותר – אל תדחה. לך לשיחה עם הבוס הטורדני, דבר עם הדודה ותגיד לה כי אתה לא מגיע לחג או תתקשר לרופא שיניים לקבוע תור. תוריד ממך את המעמסה שתלווה אותך לאורך כל היום. אם אתה צריך לבלוע צפרדע, אין טעם להתבונן עליה כל היום, בלע את הצפרדע במהירות, שתה מים והמשך בתחושות חופש לשאר היום.

נגעת – סיימת!

מה עושים שעל שולחן העבודה יש ערמות ניירת שאף פעם לא מגיעים אליה? איך מתמודדים עם עשרות מיילים בדואר הנכנס שמאימות על זיכרון המחשב וגורמים לך לתחושת לחץ בבטן?

המטרה לטפל בכל מסמך או מייל פעם אחת בעזרת אחת מארבע הפעולות הבאות:

:Delete חברים, פח הזבל הוא אזור חשוב בחדרו של כל עובד ומנהל. קיבלת הזמנה לתערוכה של מסכות יפניות, קפץ לך מייל שרשרת חדש שמבטיח לי כי אם תעביר אותו לכל חבריך כל משאלותיך יתגבשו, לחץ על כפתור מחק או השלח את הנייר לסל וחסל.

Do: כאשר נתקלים במשימה קטנה שניתן לסיימה במהירות בצע אותה מייד. השיב במשפט על המייל, הזמן כרטיסים לתערוכת המסכות היפאנית ותוריד את המשימה מהשולחן! בשאר המשימות שדורשות זמן ממושך יותר תשאיר לטיפול במועד אחר אותו ייעדת מראש למעבר על דואר ומיילים.

Forward: העבר לאחרים לבצע את מה שאין לי בו יתרון יחסי או ידע מספיק, האצל סמכויות, השתמש בסביבה, בקש עזרה. אתה תופתע עד כמה אנשים שמחים לעזור. היזהר זה ממכר!

File: את הדברים שלא הספקת לטפל בהם היום או שאין לך את כל המידע לטפל בהם כרגע העבר לתיקייה ייעודית או תייק בצורה מסודרת בקלסר. דאג לתייק באופן שבו ייקח לך עד מ-10 שניות לאתר את המייל או המסמך בפעם הבא שתזדקק לו.

צפה את הבלתי צפוי:

תכנן מצבור חירום של "חורי זמן" לטיפול בבעיות לא צפויות חיצוניות ולגמישות. הבלתי צפוי יופיע, הישיבה של שעה14:00 לא באמת תסתיים בשעה15:00 כמתוכנן, והנסיעה מראשון לציון לתל-אביב לא תיקח לך עשרים דקות. תאפשר לך את זמני הספיר, המציאות כבר תמצא במה למלא אותם.

הפסק לנסות להיות אלוהים

רק אלוהים יכול לייצר שלמות. בכל פעולה שלנו תמיד יהיה פגם כלשהו. נכון, יש משימות שדורשות הקפדה ודיוק רב יותר, אבל פרפקציוניזם כרוני, הקדשת תשומת לב מיותרת לכל פרט היא מתכון לדחיינות לסחבת.

סגור את הטלוויזיה

מחקרים עדכניים מדווחים כי האדם הממוצע צופה בטלוויזיה28 שעות בשבוע. אם תחשבו על זה לרגע, זה פרק זמן המקביל ל-75 אחוזים ממשרה מלאה. במקום להתלונן כי אין לך זמן, פנה לך את זמן וכבה את הטלוויזיה. זמן הוא כל מה שיש לנו בחיים האלו. יום אחד כולנו עשויים לגלות כי יש לנו פחות ממנו ממה שחשבנו, לכן כדאי לבלות אותו עם האנשים שאנחנו אוהבים ולא לצפות בעוד תוכנית ריאליטי.

הפוך את ניהול הזמן לחלק משגרת יומך והשתמש בעקרונות המפורטים במאמר לניהול הזמן שלך. חזור למאמר זה בעוד חודש ותבדוק מה יישמת. זכור - אם אתה לא תנהל את עצמך, הזמן הוא שינהל אותך.

בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן אפל - יעוץ ארגוני, אימון אישי, אימון עסקי, הנחיית סדנאות,

מומחה בליווי אנשים וארגונים לשיפור ביצועים, לצמיחה ולמימוש מלוא הפוטנציאל.

 www.orenappel.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן אפל

מאת: אורן אפלניהול24/02/101964 צפיות
המאמר הבא מציג טיפים לניהול אפקטיבי של ישיבות שיאפשרו לכם, הן כמשתתפים והן כמנהלים לקיים ישיבה ממוקדת, החלטית ואופרטיבית.

מאת: אורן אפלשימור לקוחות26/08/091455 צפיות
המבחן הגדול ביותר של כל עסק בתחום השירות הוא כיצד הוא מתמודד עם בעיות ועם לקוחות לא מרוצים. המאמר שלפניכם מציג מודל בן ארבעה שלבים לטיפול אפקטיבי בלקוחות מאתגרים, שיסייע לכם לפרק את הזעם, להעלות חיוך אצל הלקוח ולשמור אותו לעסקאות הבאות.

מאת: אורן אפלאימון אישי01/04/091159 צפיות
תחום האימון (קואוצ'ינג) זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות. אופנתיות זו יוצרת ביקוש רב מצד הפונים לאימון וריבוי של מאמנים המציעים את שירותם. אמנם אין דרך אולטימטיבית אחת לבחירת מאמן אך השורות הבאות מפרטות מספר כללי אצבע מרכזיים שחשוב שתדע לפני שאתה מחליט לקפוץ לבריכת האימונים.

מאת: אורן אפלניהול26/03/091512 צפיות
כולנו, מנהלים ועובדים, עושים כמיטב יכולתנו – בארגונים ומחוץ להם – להתמודד עם מציאות, אשר בה המשתנה היציב היחידי הוא שינוי מתמיד. במרכזה של ערבוביה זו, שאינה ניתנת לחיזוי ולשליטה מצפים ממנהלים "לנהל" – לחזות ולשלוט, או לפחות לנתב אירועים, משאבים, סיכונים ואנשים לכיוון אפקטיבי. כיצד ניתן ללמדם לעשות זאת? מאמר זה מציע מודל לפיתוח מנהיגות ופיתוח מנהלים המבוסס על עקרון "למידה כדרך חיים" הקורא ללימוד תמידי, שאינו מתמקד בתשובות, אלא בשאלות

מאת: אורן אפלאימון אישי22/03/091335 צפיות
מי מאתנו לא רוצה להצליח? נדמה כי בעידן בו אנו חיים כולנו תרים אחר הסוד מאחורי ההצלחה. המאמר הנוכחי מתאר רשימה של טיפים מבוססי מחקר שיסייעו לכם להגיע להישגים יוצאי דופן ולהפוך למצליחנים

מאת: אורן אפלאימון אישי - כללי17/03/091275 צפיות
המאמר מתאר את החשיבות בהצבת מטרות כתנאי להצלחה ומונה חמש עקרונות להצבת מטרה בצורה חכמה

מאת: אורן אפלניהול11/03/092473 צפיות
המאמר מתאר עשרה עקרונות מרכזיים בהנעת עובדים

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213633 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205264 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193109 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192944 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica