חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פלדנקרייז ב- שלוש מילים: קל נעים ונוח

מאת: אילה טייכמןפלדנקרייז10/05/20108598 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהר, חזק וגבוה, לעומת - נעים, קל ונוח

נדמה לי שמאז שאני בעולם אני מכירה את המונח: מהר יותר, חזק יותר, גבוה יותר.
היו שנים שמורים ואנשי חינוך ותנועה דרבנו אותנו לעשות יותר, לנסות יותר, ואף הבטיחו שבמידה ונתאמץ הרבה אז נצליח יותר – הבטחה שלא תמיד עלתה בקנה אחד עם המציאות.

החיים המודרניים מזמנים לנו אין סוף של אפשרויות וקצב הולך ומתגבר של פעילות, דבר שלדעתי משפיע על יכולת מציאת השקט, השלווה והרוגע אצל כל אחד מאיתנו.
בנוסף, מהפכת האינטרנט והזמינות של כל העולם בבית מביאה אותנו לנהל שעות עבודה כמעט בלתי אפשריות לגוף האנושי.
כל אלה גורמים לחוסר שינה (עד מצבים כרוניים), לעודף שעות ישיבה, למיעוט בתנועה, לצורך באכילה שלא על פי מנגנוני הרעב והשובע ועוד.

השלד שלנו הוא מנגנון חזק, גמיש ודינאמי בעל יכולת לשאת את משקלנו באופן שיאפשר לנו תנועה ומנוחה ומעבר בין מצבים שונים באופן מאורגן וקל.
לעיתים, כחלק מאורח החיים שסיגלנו לנו  - עודף פעילות קיצוני מצד אחד וחוסר פעילות מצד שני – עשויים לגרום לנו לשימוש לא מאורגן, מושכל ויעיל בשלד שלנו וכתוצאה מכך יש סכנה למכאובים.

בשנים האחרונות אף מבינים ויודעים שכאשר יש קושי או כאב – עדיף למצוא פתרונות יצירתיים ועקיפים על מנת להתמודד איתו מאשר לתקוף באופן חזיתי.

אחד הדברים המדהימים של שיטת פלדנקרייז ו-שיטת שלהב הוא היכולת "לעבוד עם מה שיש" ומשם להתקדם ולאפשר עשייה ופעילות ותנועה במקומות שחסרים אותה.

פלדנקרייז ב-3 מילים – קל, נעים ונח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילה טייכמן

פלדנקרייז...ושקט בגוף

http://www.ayalateichman.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה טייכמן

מאת: אילה טייכמןשינה 01/08/092120 צפיות
בתקציר זה מביאה אילה טייכמן על קצה המזלג בקשר לטכניקה קלה ללמידה וליישום, ככלי עזר להרדמות לכל המתקשים בכך - הסובלים מנדודי שינה - שאינם נרדמים בקלות כשנכנסים למיטה ושאינם מצליחים לחזור להרדם במידה והתעוררו במהלך הלילה. הטכניקה נמצאה יעילה לאנשים רבים - החל מ-תלמידי בית ספר הנרגשים לקראת בחינות, סטודנטים, אנשים לפני נסיעות, מרצים ודוברים, נשים בגיל המעבר, לקראת פגישות חשובות, מתח בעבודה ועוד.

מאת: אילה טייכמןצרכנות01/08/092543 צפיות
במאמר קצר זה מביאה אילה טייכמן, מורה לשיטת פלדנקרייז, ריכוז טיפים ועצות שימושיות לרכישת ילקוט לקראת כתה א'. איזה ילקוט קונים? מהן ההמלצות? מהו ילקוט כבד? איך מסדרים ילקוט? איך נושאים ילקוט? איך מרימים ילקוט? ילקוט עם גלגלים - כן או לא?

מאמרים נוספים בנושא פלדנקרייז

מאת: תמר ויילפלדנקרייז18/03/132202 צפיות
משום מה, אנחנו יודעים כהורים להאכיל את ילדינו בצורה מיטבית ואחראית בעודם תינוקות. אם משהו מתקלקל זה רק כתוצאה מהתרבות שלנו, ולא בגלל המבנה שלנו.

מאת: תמר ויילפלדנקרייז18/03/131654 צפיות
התרגילים שתעשי ישחררו את השרירים של חגורת הכתפיים ובדיעבד גם את השרירים התפוסים בכל הגוף, כך שבסיום יום עבודה את תרגישי עייפות נעימה המביאה לשינה בריאה ולא מותשות שמובילה לשינה טרופה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica