חפש מאמרים:
שלום אורח
16.08.2022
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על טכניקה שינה ערבה Sounder Sleep System

מאת: אילה טייכמןשינה 01/08/20091982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי מאתנו שטרם חווה נדודי שינה - יבורך!

מחקרים מלמדים שכ- 90% מכלל האוכלוסייה יסבלו בשלב זה או אחר של חייהם מתופעה של חוסר שינה (אינסומניה Insomnia).
ידוע לנו כי תופעת חוסר שינה אינה קשורה רק לחוסר בשנת הלילה אלא מדובר בהפרעה המתמשכת על פני כל היממה.

כמובן שיש אינסומניה מדרגה ראשונה – קשיים להרדם או קשיים להישאר ישן - ויש מצבים של אינסומניה  מדרגה שנייה - עצבנות, תופעות של גיל המעבר, דיכאון שקשור למחלות קשות, מתח בעבודה ועוד.

חוסר שינה משפיע על כל מערכות הגוף - במהלך סדרת הכתבות של רינה מצליח, ששודרה לפני כשנה בטלוויזיה הודגמו ניסויים הקשורים לירידה בכל מדדיי הגוף כתוצאה מחוסר שינה.

טכניקת שינה ערבה (Sounder Sleep System) פותחה על ידי מייקל קרוגמן, מורה לשיטת פלדנקרייז מארה"ב.
הטכניקה מורכבת מ- 3 שלבים:

נשימה טבעית מונחית - שלב בסיסי לכל פעולה בסיסית פשוטה או מורכבת. איכות הנשימה שלנו מושפעת על ידי גורמים שונים ורבים מאיתנו חשים ש"אינם נושמים נכון" או "אינם נושמים טוב"

 תרגילים לשעות היום - התרגילים הנלמדים בסדנה הם קלים ופשוטים וניתן לחזור עליהם בין פעם ל-3 פעמים במהלך היום. התרגול תורם להכנת "המערכת" להתארגנות בשעות המנוחה

תנועות קטנות מקדמות לקראת השינה. - על התנועות הקטנות יש לחזור בשעת שכיבה במיטה והתארגנות לשינה מבורכת.

 
חזרה על שלושת השלבים במהלך היום במשך זמן קצר של 5-10 דקות, בין פעם ל-3 פעמים ביום יתרמו לאדם בהכנת גופו לקראת השינה. 
התרגילים קלים, נוחים ונלמדים במסגרת קבוצתית (קבוצה לא גדולה) תוך מספר מצומצם של פגישות.

* טכניקת שינה ערבה לא עוסקת בהקלה על נחירות.
* טכניקת שינה ערבה לא עוסקת בהפסקות נשימה בשינה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילה טייכמן

פלדנקרייז...ושקט בגוף

http://www.ayalateichman.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילה טייכמן

מאת: אילה טייכמןפלדנקרייז10/05/108331 צפיות
השלד שלנו הוא מנגנון חזק, גמיש ודינאמי בעל יכולת לשאת את משקלנו באופן שיאפשר לנו תנועה ומנוחה ומעבר בין מצבים שונים באופן מאורגן וקל. לעיתים, כחלק מאורח החיים שסיגלנו לנו - עודף פעילות קיצוני מצד אחד וחוסר פעילות מצד שני – עשויים לגרום לנו לשימוש לא מאורגן, מושכל ויעיל בשלד שלנו וכתוצאה מכך יש סכנה למכאובים. אחד הדברים המדהימים של שיטת פלדנקרייז ו-שיטת שלהב הוא היכולת "לעבוד עם מה שיש" ומשם להתקדם ולאפשר עשייה ופעילות ותנועה במקומות שחסרים אותה.

מאת: אילה טייכמןצרכנות01/08/092398 צפיות
במאמר קצר זה מביאה אילה טייכמן, מורה לשיטת פלדנקרייז, ריכוז טיפים ועצות שימושיות לרכישת ילקוט לקראת כתה א'. איזה ילקוט קונים? מהן ההמלצות? מהו ילקוט כבד? איך מסדרים ילקוט? איך נושאים ילקוט? איך מרימים ילקוט? ילקוט עם גלגלים - כן או לא?

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161241 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152539 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151579 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151350 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144218 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144634 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148389 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica