חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלחמת החלב בסופרמרקט באינטרנט ועל המדפים

מאת: עמוס גורצרכנות20/05/20101731 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חג השבועות ידוע כחג הגבינות והיין. בתקופת חג השבועות בולט לעין באופן מיוחד המאבק בין יצרניות החלב השונות המתחרות על נתחן בשוק החלב הישראלי. בשנים האחרונות התחרות בין היצרניות הולכת ומחריפה ככל ששטראוס וטרה מגבירות את מאמציהן לשבור את הדומיננטיות של תנובה בשוק החלב. שתי היצרניות המתחרות השואפות להגדיל את כוחן בשוק עושות זאת באמצעות שיווק אגרסיבי של מוצריהן והצפת שוק מוצרי החלב במבצעים מיוחדים כפי שניתן לראות בימים אלה בכל סופר.

בין אתם עורכים קניות לבית בסופרמרקט רגיל או בסופרמרקט באינטרנט תוכלו להתרשם בקלות מהתחרות החריפה במחלקה החלבית. האם אלו הן חדשות טובות בתחום הקניות לבית?

התחזקות המאבק בשוק החלב

התחרות בין המחלבות מתגברת על רקע כניסתה המחודשת של טרה לשוק עם רכישתה בשנת 2004 בידי חברת המשקאות קוקה קולה. חברת החלב הותיקה טרה עמדה בזמנו על מחזור הכנסות של כמאה מיליון דולר לשנה.

הרכישה של טרה על ידי חברת המשקאות המצליחה חוללה שינוי משמעותי בענף החלב ואף נגסה ברווחים של תנובה. טרה הצליחה לעשות זאת בין השאר על ידי השקת מוצרים חדשים שהיו עד כה בלעדיים לתנובה.

כנגד המאמץ השיווקי תנובה שנהנתה עד כה משליטה כמעט בלעדית בסוגים רבים של מוצרי חלב נאלצה להשיב מלחמה כדי לשמר את מקומה. תנובה הגיבה בקמפיין שיווקי שכלל מבצעי הנחות משמעותיים במוצרים שעד כה לא היה צורך להשקיע רבות בשיווקם . גם שטראוס גייסה מאמצים והשקיעה בפיתוחם של מוצרי חלב חדשים לשוק שהתחרו בתנובה הגדולה.

תחרות בשוק החלב - תוזיל את עלות הקניות לבית?

התחרות בשוק החלב בין היצרניות השונות אמורה לבשר טובות מבחינת הצרכן הישראלי. התחזקות של שחקנים רבים בשוק בדרך כלל מיטיבה עם הצרכנים ומורידה את המחיר הממוצע של סל הקניות לבית. תהליך זה אכן התרחש בשלב הראשון של התחרות בין המחלבות על ליבו של הצרכן. עם זאת נראה כי המאמץ השיווקי גבה מחיר מיצרניות החלב שכעת מוביל לתוצאות הפוכות.

כל אחת מהשחקניות בשוק השקיעה כספים רבים בשיווק מוצריה על ידי פרסום נרחב באמצעי התקשורת השונים והצפה אגרסיבית של מבצעים והנחות. בשל הוצאות אלה מתעורר כעת צורך במחלבות לפצות את עצמן על הפגיעה בשיעור הרווחים שלהן. לפי התחזיות מתחילה להסתמן מגמה של עלייה במחירי מוצרי החלב שאמורה לפצות את המחלבות על הפסדיהן.

להתמודד עם התייקרות במחירים באמצעות סופרמרקט באינטרנט

התוצאה החיובית של התחרות בתחום החלב היא שכעת, בניגוד לעבר, קיימות בפני הצרכן יותר מאפשרות אחת כאשר הוא ניגש לבחור מוצר חלב. אחת מהדרכים להתמודד עם עליית המחירים היא לבצע קנייה חכמה ולערוך השוואת מחירים בין היצרניות השונות כאשר מבצעים קניות לבית.

בסופרמרקט באינטרנט צרכנים אינם מתפתים לקנות לפי האטרקטיביות של אריזות המוצרים ופחות קופצים לקנות את המוצר הראשון שקופץ לעיניים. בנוסף לכך, הממשק של סופרמרקט באינטרנט מאפשר לגולש לבצע השוואת מחירים מהירה.

בסופרמרקט באינטרנט ניתן להזין במנוע החיפוש הפנימי סוג של מוצר חלב כגון קוטג', קרטון חלב או סוג גבינה, להתרשם מהבדלי המחירים בין היצרניות השונות ולבחור באופציה המשתלמת יותר עבורו . בשל מאמצי השיווק הצרכנים הישראלים כיום בעלי פתיחות מנטאלית גדולה יותר לבחור מוצרי חלב על פי שיקולי עלויות ולא על פי נאמנות למותג מסוים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101662 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102035 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101855 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102016 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104415 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101478 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101606 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214241 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204378 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205280 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193443 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica