חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוקר פרטי רשוי או מתחזה מסוכן?!

מאת: ירון עידןחקירות22/05/20101658 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטעמים שונים קבע המחוקק כי תחום החקירות, כמקצוע אזרחי, הינו תחום רגיש ומיוחד ולכן קבע באמצעות חוק מיוחד שתי "מדרגות תלולות" לקבלת רשיון למקצוע זה. הכללים, האתיקה והתקנות נגזרים מכוח "חוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, התשל"ב-1972".

תהליך קבלת רישיון חוקר פרטי כרוך בסה"כ תנאים מקדמיים אשר לא אתעכב עליהם בחיבור זה אך אדגיש כי כל מועמד חייב לעבור סטז' בפיקוח מאמן במשך 3 שנים, בתקופת האימון חלה חובת דיווח עיתית למשרד המשפטים ועוד דרישות כמתחייב מהתקנות השונות. עם תום תקופת ההתמחות והצלחה במבחן תיאורטי במשרד המשפטים זוכה המתמחה בתעודת חוקר פרטי! יודגש כי תעודה זו מאפשרת לחוקר הפרטי לעבוד במשרד חקירות ולשמש עובד מין המניין.

אבקש להדגיש בשלב זה כי "חוקר פרטי רשוי" אינו מוסמך להעניק שירותי חקירה בשוק העבודה החופשי וכן אוסיף כי פרקטית תהליך קבלת הרישיון, הכולל זמן המתנה לרישום כמתמחה, נמשך לאורך של כחמש שנים.

המדרגה השנייה הקבועה בחוק היא קבלת רישיון לקיום משרד חקירות!  על החוקר הפרטי לצרף לבקשת רישיון זה הוכחות לעיסוק פעיל של חמש שנות עבודה וניסיון כחוקר פרטי, רק אז תדון וועדה במשרד המשפטים בשאלה האם להעניק למבקש את הרישיון המיוחל ואם לאו.

יוצא מכך שרק לאדם האוחז ברישיון לניהול משרד חקירות מותר ע"פ חוק להעניק שירותי חקירה לאחר, ומשך הזמן הקבוע בחוק להשגת רישיון זה הוא שמונה שנים, אך בפועל אורך תקופה זו נמשך בין עשר לשנים- עשר שנים תמימות!!!

המחוקק, אשר ביקש להחמיר במתן חופש עיסוק במקצוע זה, יצר מצב בו ציבור רחב של פרטים מתחזים לבעלי רישיון מתאים ועוסקים במקצוע זה ללא היתר ורישיון.

מותר מלציין את הסיכונים הכרוכים בפנייה לאדם אשר מתחזה לחוקר פרטי אשר מותר לו להעניק שירותי חקירה, בין הלקוח לחוקר הפרטי קיימים בין היתר יחסים של "שליח ושולחו" וכן קל מאוד יהיה במקרה זה להסתבך בפלילים או לאפשר לאדם שאינו מוסמך לפעול במקרים ואירועים רגישיים מאוד.

הנה לכם הפנייה לכתבה שפורסמה לפני מספר ימים ומציגה פאן אחד של סיכון:

קישור למאמר: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3870493,00.html

לצערי, גם בית המשפט אינו מקפיד על קיום החוק ומסייע לעיתים לתפשטות תופעה מדאיגה זו.ברשותכם אמחיש זאת בדוגמא הבאה:

לפני מספר חודשים פנתה אלי עו"ד צעירה ושיתפה אותי במצוקה שנוצרה לה ערב הדיון בבית המשפט. היא תארה כי הצד השני שכר חוקר פרטי אשר אסף כביכול פרטים העלולים לסכן את איכות וחוזק קו התביעה. אני יעצתי לה לחקור תחילה את העד ולעמוד על טיב הרשיון שלו ולבחון מכוח מה ומי יצא לפעול לאיסוף הראיות כביכול. ואכן לא היה קל לנחש כי העד היה מתחזה לחוקר פרטי אשר כול נסיונו עלי אדמות היה ביצוע מסירות אישיות במשרד לשירותי עזר לעו"ד. המתחזה עבר אינסוף עבירות פליליות בפעילותו זו ועוד.

לתדהמתה של הפרקליטה שמע בית המשפט את העד עד תום ואין לדעת כיצד תשפיע עדות בעייתית זו על פסיקת בית המשפט.    

עד כאן חיבור קצר זה, אשמח לעמוד לרשותכם בכול שאלה ופנייה גם באמצעות הפורום של משרדי: http://www.edan-inves.co.il/aforums/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון עידן, קרימנלוג ומשפטן, בוגר תואר שני במשפטים מנהל משרד חקירות מזה כשני עשורים.

"עידן שירותי מידע וחקירות" מעניק שירותי חקירה מקצועיים ואמינים במגוון תחומים, כך עסוק הוא בשנים האחרונות בניהול חקירות מורכבות בארץ ובחו"ל.

לסירטון פרסומי ניתן לצפות בלינק הבא:

http://www.youtube.com/watch?v=Cl5DhWDLDJQ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון עידן

מאת: ירון עידןחקירות22/09/101142 צפיות
מקובל לומר שהליכי פשיטת רגל מיועדים להשיג שתי מטרות (אשר אינן בהכרח מתיישבות זו עם זו): 1. לכנס את נכסי החייב ולחלקם בין נושיו בדרך המהירה והיעילה ביותר. 2. לאפשר לחייב שאתרע מזלו והסתבך כלכלית, לעיתים בתום לב גמור, לפתוח דף חדש בחייו תוך שמיטת חובותיו וקבלת הפטר. מאמר זה יעסוק בתיאור ההליכים והצגת פס"ד של פושט רגל עם נושה אחד!

מאת: ירון עידןחקירות10/06/101224 צפיות
מאמר זה אינו עוסק בהיבטים של תפיסה סובייקטיבית כזו או אחרת אלה על הקושי הרב של התמודדויות אל מול אתגרים אישיים משפחתיים עסקיים וכיוצ"ב. תודעה, מודעות, שליטה, ניהול ההתנהלות והעצמי ועוד הם מושגים מ"משפחה" של תפיסות ואמונות מתרבויות שונות. קל וחומר תופסים מונחים אלה מקום ערכי וחיוני בעולם העסקי ובמערכות חברתיות וזוגיות

מאת: ירון עידןאבטחת מידע22/05/101382 צפיות
חברות מסחריות רבות בעולם מתמודדות התמודדות יום יומית במתח שנוצר בין החוקים המגנים על פרטיותו של האזרח, העושה שימוש בתשתית ושירותי האינטרנט, לבין ניצול המערכת לקיום פשעים ועבירות חמורות ברשת. מאמר זה יסקור את התופעה, יבליט את הסיכונים ויציע פתרונות.

מאת: ירון עידןפלילי22/05/101499 צפיות
הטרדות מיניות מסוגים שונים ובהיקפים שונים מתרחשים מדי יום מתחת לאפינו. אם אחד מאיתנו חווה אירוע קשה ומשפיל זה או היה עד לאירוע כזה טוב יעשה אם יפנה לסיוע מקצועי אשר יכול להיות רלבנטי גם לאחר נתק קצר בין המטריד למוטרד. יש לזכור כי רק תשתית ראייתי טובה תפליל אדם בפלילים!

מאת: ירון עידןהשמה22/05/101293 צפיות
הון אנושי הינו אחד המשאבים ועמודי התווך המרכזיים בכל ארגון. הדבר נכון, כמובן, שבעתיים כאשר מדובר בענפים הפועלים בסביבה תחרותית. מאמר זה יציג כלי חדשני ואמין לשיפור ההשמה וצמצום הסיכון אותו נוטל הארגון הקולט!

מאמרים נוספים בנושא חקירות

מאת: shlomy חקירות26/12/171556 צפיות
חושדים בבן הזוג? חשוב להבין מספר פרטים טרם הפניה לחוקר פרטי, ראשית תחום הבגידות הוא עניין שמתרחב בשנים האחרונות ולמשרדי חקירות יש לא מעט עבודה בתחום, 80% מכלל הפונים למעשה בטוחים שמתבצעת בגידה וזקוקים להוכחה לצורך בתי משפט וכו', הבגידות שמגיעות לידי חקירות מדובר במעשה המתמשך לאורך תקופה עם פרטנר קבוע ולא בגידה מיקירת שעליה קשה מאוד לאסוף ראיות

מאת: נויחקירות25/11/171789 צפיות
אנשים רבים פונים למשרדי חקירה פרטיים כאלה ואחרים על מנת לאשש או להזים חשדות אשר יש להם לגבי התנהגות בני הזוג שלהם, או כדי להשיג מידע אודות שותפים לעסק או על מתחרים או אודות אנשים אשר רוצים לעשות איתם עסקים וכדומה. משרדי חקירות מעניקים שירותי מעקבים אחרי אנשים לצורך השגת מידע אשר נחוץ ללקוחות שלהם. אבל בהזמנת מעקבים יש גם סיכונים אשר יש לקחת אותם בחשבון.

מאת: אוריה בן מנחםחקירות22/06/152864 צפיות
במקרים רבים, אנו זקוקים לעזרתו של חוקר פרטי מנוסה. המטרה העיקרית בגינה אנו שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה בתחום הבגידות היא להחזיר את חיינו למסלול הרגיל שלהם ולמנוע מצב בו נעשה לנו עוול

מאת: אמיר אברמסוןחקירות09/03/152185 צפיות
אריאלה לא הופתעה מהממצאים נפרדה לשלום וציינה כי זה מחזק את ההחלטה שלה לבדוק מי הפרטנר שלה. וכי היא מסיימת היום את הקשר.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות14/01/152341 צפיות
ישנם מספר קריטריונים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם עומדים בפני סינון ראשוני של משרד חקירות פרטי.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות10/11/142862 צפיות
בשנים האחרונות אני נוכח כי יש למשרד החקירות שלי במיוחד עקב האינטרנט, פניות של מגזרים שמעולם לא היו לקוחות של משרדי חקירות.

מאת: ליאת מנדלסוןחקירות14/09/143241 צפיות
בחיים אי אפשר לדעת מתי האדם מולך דובר אמת או לא. כאשר מדובר על עניינים שוליים הרי שמלבד חוסר נעימות ותסכול, הדבר לא באמת משפיע. כאשר מדובר על ענייני עבודה, זוגיות וכדומה – למושג שקר או אמת יש משמעות שונה לגמרי. בדיוק בשל כך מזל שאפשר להשתמש באחת המכונות החשובות ביותר שהומצאו מכונת פוליגרף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica