חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזוזות

מאת: שמחה ברקוביץיהדות25/05/20101405 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזוזה היא חלק בלתי נפרד מכל בית יהודי ואחד הסממנים המובהקים של היהדות.
יש להדגיש כי המזוזה איננה קמע וכי בני ישראל נצטוו מן התורה על מצוות מזוזה.
בתוך כל מזוזה יש מגילה קטנה ובה פרשיית "שמע ישראל" ופרשיית "והיה אם שמע".

על פי ההלכה יש לקבוע מזוזה בפתחי חדרים ובתים בהם אוכלים או ישנים, אולם אין לקבוע מזוזה בפתחי חדרי השירותים והאמבטיה משום הביזיון והטומאה.
מיקום המזוזה – במשקוף הנמצא מצד ימין לנכנס אל החדר, בגובה שני שליש מגובה משקוף רגיל. המזוזה נקבעת במצב זקוף או מלוכסן מעט, צדו העליון של בית המזוזה כלפי הנכנס לחדר.
יציאה למרפסת, איננה כניסה למרפסת, ולכן בפתח זה תיקבע המזוזה מימין לנכנס אל הבית מהמרפסת כמו כל כניסה אחרת לבית.

כשקובעים מזוזה על אחד מן הפתחים מברכים "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וציוונו לקבוע מזוזה". יש המוסיפים ברכת "שהחיינו", "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

בלשון המקרא מזוזה היא כל אחת משתי דפנות הפתח של הבית או החדר.
מקור המצווה הוא במילים:
"וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" ככתוב בדברים ו' ט' וכן  בדברים י"א כ'.
מטרת המצווה לשמש תזכורת תמידית לישראל, ביציאתם ובכניסתם לבית, שעליהם להאמין בייחודו של האל אחד ולהאמין בגמול על מצוות ועבירות. חז"ל ראו במצווה זו אחד מסממני הזיהוי של היהודי, ביחד עם ציצית ותפילין‏‏.

המזוזה למעשה היא קלף מגולגל מסופו לתחילתו ועליו מועתקות בכתב יד סופר, שתי פרשיות מהמקרא. מדובר בפרשיות שבתוכנן נזכר הציווי על מצות מזוזה. את הקלף עוטפים בדרך כלל בניילון על מנת להגן עליו מפגעי מזג האוויר, ומכניסים אותו לבית מזוזה העשויה מחומרים שונים כמו פלסטיק, מתכת או עץ.  גודל המזוזה לא קבוע והוא עשוי להיות בגדלים שונים. המהדרים במצווה נוהגים להזמין מזוזות שבהן הקלף גדול, מכיוון שבקלף קטן האותיות זעירות, ועלולים ליפול בהן ספקות כשרות הלכתיים.

מזוזות מעוצבות תופסות תאוצה אצל מעצבי פנים רבים בשנים האחרונות. המהדרים ביותר ישקיעו גם במראה החיצוני של המזוזה הלא הוא בית המזוזה. בתי מזוזות ניתן למצוא ממגוון רחב של חומרים ועיצובים ייחודיים ובעבודת יד. בפן המודרני, מזוזה מעוצבת מוסיפה רבות לעיצוב הדלת והבית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמחה ברקוביץ, בעלים בקומפיובר שירותי אינטרנט המספקת שירותי בניית אתרים, אחסון אתרים, עיצוב אתרים, קידום אתרים ושירותי מחשוב לעסקים ופרטיים כאחד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמחה ברקוביץ

מאת: שמחה ברקוביץהשקעות19/08/101461 צפיות
קרנות גידור הומצאו על ידי מנהלי השקעות אמריקאים אשר רצו חופש פעולה בעבודה וחשקו בתשואה גבוהה יותר למשקיעים שלהם. קרנות גידור מגייסות כספים משקיעות אותם בדרך מתוחכמת וחכמה תוך כדי שימוש באסטרטדיות השקעה מורכבות, אסטרטגיות הגנה ומכשירים פיננסיים שונים.

מאת: שמחה ברקוביץמוסיקה24/05/101561 צפיות
בחירה נכונה של מיתרים תעניק לגיטרה שלך את הצליל הכי נקי ואיכותי שיש, כמובן תלוי ביכולת הנגינה שלך. אם אתה נגן מתחיל מומלץ לנסות מיתרים שונים המתאימים לסוג הגיטרה שלך.

מאת: שמחה ברקוביץניקיון09/05/101197 צפיות
כאשר מדובר על שירותי ניקיון בתשלום מדובר על מספר סוגים שונים. לכל סוג ניקיון מספר עובדים, זמנים וצרכים שונים, וכמובן התשלום שונה. כאשר מדובר בשירותי ניקיון על ידי חברות ניהול ואחזקה הן מספקות את חומרי הניקוי בניגוד למנקה פרטי בבתים שבדרך כלל משתמש בחומרים שבעל הדירה מספק לו.

מאת: שמחה ברקוביץרכב21/04/102376 צפיות
חלפים לרכב יש מסוגים שונים וממשפחות שונות וכמובן מיצרנים שונים. אני דווקא רוצה להתמקד באחד די קטן אך חשוב מאין כמוהו, מתג ההצתה המכונה גם בלשון העם בטעות, סטרטר.

מאת: שמחה ברקוביץרכב14/03/103129 צפיות
נשאלת השאלה מה מניע את הדלק שממוקם במיכל הדלק שבצידו האחורי של הרכב היישר אל המנוע הממוקם בצידו הקדמי של הרכב?! ובכלל איזה סוגי מערכות המטפלות בכל קיימות ומה ההבדלים ביניהם.

מאת: שמחה ברקוביץרכב07/03/101548 צפיות
עם התפתחות האינטרנט חלו שינויים רבים בדרכי הצריכה והקניות של אנשים. יותר ויותר אנשים נוהגים לבצע את הקניות שלהם דרך הרשת. כיום ניתן לרכוש חלקי חילוף לרכב וכלי עבודה שהיו מנת חלקים של מוסכים גם באינטרנט עם נגישות לכל אחד.

מאת: שמחה ברקוביץביגוד והנעלה08/02/103082 צפיות
מרכיבי ההצלחה ורמת הסקסיות של הלבשה תחתונה לנשים מתחלקים לשניים, מראה והרגשה. ישנם סוגים ועיצובים שונים של הלבשה תחתונה, חלקם נוחים יותר וחלקם נוחים פחות, הרבה מכך מושפע גם מצורת גופך. פריט לבוש זה יכול ללוות אותך במשך כל היום וברוב המקרים, למרות שאת היחידה שתראי אותו , הלבשה תחתונה סקסית היא זרז רציני להגברת הביטחון העצמי אצל נשים. כשפריט לבוש או תכשיט אופנתי סקסי עוטף את גופך זה משרה עליך הרגשה נעימה, סקסית ונחשקת עם קורטוב של שובבות.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102938 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195585 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195651 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195667 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195626 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195650 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195643 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica