חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איסלאם רדיקלי - טרור חוצה גבולות

מאת: Efratצבא וביטחון11/01/20095311 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התוצר שהוא מביא הוא טרור חוצה גבולות. כשמדברים על טרור צריכים להבין מס' דברים מהזווית המדינית הבינ"ל: טרור אל קעידה שמכונה טרור פוסט מודרני, נבדל בצורה מהותית מהטרור המסורתי הרחב של שנות השישים עד שנות השמונים. הוא נבדל מבחינה מדינית, כי הטרור המודרני של שנות השישים-שמונים, בניגוד לפוסט מודרני, אש"ף, IRA, רצו בעיקר תשומת לב בינ"ל, חשיפה בינ"ל. היה שם בעיקר תנועות לאומיות שונות, תנועות ששאפו גם להגדרה עצמית. הן רצו לא לשנות הסדר העולמי, אלא להיות חלק ממנו. ההנחה תמיד היתה שטרור הוא לא רק בשביל להרוג, אלא גם שיראו. Terrorists don't want people to die, but they want people to see.

הטרור של בן לאדן וחבריו, הפוסט מודרני גלובלי, הוא שונה בצורה מהותית, כי הוא באמת לא רוצה להיות חלק מהקהילה הבינ"ל, וחותר תחתיה. לכן האיום שהם מציבים יותר משמעותי. הם יוצרים נאמנויות חדשות אל הרעיון האיסאלמי הרדיקלי, שהוא לא מיין סטרים מוסלמי. זוהי  תפיסה מאוד קיצונית ואלימה של האיסלאם בעולם, וזו גם תנועה שהיא מצליחה להשתיק את הרוב הדומם, ואת אותו זרם מרכזי באיסלאם, שטרור הוא לא דרכו. אבל הוא מהווה איום על המע' הבינ"ל בשתי רמות:

לימודי תואר ראשון במזרח תיכון

•א.      רמה אופרטיבית: אל קעידה ודומיו מנצלים את ההזדמנויות שיש במע' הגלובלית הבינ"ל, כדי לערער ולפגוע בה. 9/11 כמשל. זאת באמצעות תקשורת ואמצעים טכנולוגיים שלא היו קיימים לפני עשרים שנה, למרות העובדה שבן לאדן במערה על גבול פקיסטן-אפגניסטן, הוא עדיין מצליח לשמר איזושהי מע' תקשורת. אף אחד לא יודע באמת כיצד הרשת עובדת, אבל קיימות השערות - היא קיימת. השאלה אם היא בכלל ארגון/שחקן היא שאלה ללא מענה. נכון להיום, ההערכה היא משהו בין לבין, ומדובר ברשת כלשהי. על פי מקורות גלויים, אף אחד לא יודע. מהווים איום על המע' הגלובלית והכלכלית הבינ"ל. לדוגמה: אל קעידה יטמינו מטען גדול בתוך מכולה וישגרו אותו ממז' אסיה לסן פרנסיסקו. אנו מדברים על תנועת 7 מיליארד מכולות בעולם בשנה, אבל פחות מחמישה אחוז מהמכולות  האלה נבדקות בכניסה לארה"ב. הסיוט שנגרם לתעופה האזרחית ב-9/11 הוא קטן ביותר לעומת מה שייגרם לתעבורה הימית. אם יגדילו את שיעור המכולות הנבדקות, זה יוביל לעצירת הסחר.

•ב.       הג'יהאד העולמי מציב למעשה איום על מערכת המדינות במזרח התיכון הרחב. כשמדובר לגוש המדינות שמתפרס מצפון אפריקה, עבור במפרץ הפרסי וכלה בפקיסטן. הוא בהחלט מציב איום משמעותי, כמו שהחמאס הצליח להוכיח מה קורה כשעושים בחירות דמוקרטיות מדי. אין צורך להסביר עד כמה המזה"ת הוא נק' מפתח אסט' על הגלובוס בזכות מקורות האנרגיה באיזור, נתיבי שיט. מעבר לכך, צריך לזכור שהיום יש אחיזה צנועה וקטנה לגורמי איסלאם רדיקליים כמעט בכל מדינות אירופה: בריטניה, ספרד, דווקא פחות בגרמניה. יש אומרים שאחד המאפיינים של פעילותם היא התאבדותית. לא מעט מצביעים על כך שטרור המתאבדים הוא כאסט' הוא אסט' רציונאלית, מה עוד שבעבר הוכיחה עצמה כדרך להשגת הישגים מדיניים: שנות השמונים בלבנון היא נקודת מפתח, כי מאז התופעה רק הולכת וגוברת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137895 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137959 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138042 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137974 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137886 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137518 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137223 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152513 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152530 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica