חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטול הסכם מכר עקב מצב נפשי - דיני נזיקין

מאת: yaelייעוץ משפטי30/05/20101391 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטול הסכם מכר עקב מצב נפשי

בת"א 20/08/89 אזימוב נגד בנימיני בבית משפט המחוזי בירושליםנדונה תביעה לאכיפת הסכם מכר דירה, אשר המוכרים ביטלו עקב פטירת בנם ממחלה קשה ומצבם הנפשי עקב כך.

במקרה הנדון, התקשרו הצדדים בהסכם מכר דירה, כאשר לאחר העברת מרבית התשלומים, פנה עורך דין מטעם המוכרים לעורכת הדין מטעם הקונים, בבקשה לבטל את הסכם המכר, בשל המצב הנפשי אליו נקלעו בשל החשש כי יאלצו לעזוב את ביתם, בו גדל בנם הבכור, אשר נפטר ממחלת סרטן באופן פתאומי. המוכרים, אשר היו סבורים בעת מכירת הדירה, כי מעבר למקום מגורים אחר, יטיב דווקא עם מצבם הנפשי, נכחו, לאחר מכירת הדירה וקבלת התשלומים ולאחר שהדבר הפך למוחשי, כי עם עזיבת הדירה, יאלצו להיפרד מהזיכרון היחיד שנשאר להם מבנם והגיעו למסקנה כי אין ביכולתם מבחינה נפשית, לעזוב את הדירה ולפיכך, ביטלו את הסכם המכר, החזירו את התשלומים והודיעו לקונים, כי הנם מוכנים לשאת בפיצוי בגין ביטול ההסכם. הקונים, אשר סירבו לכך, הגישו תביעה לאכוף את הסכם המכר ולפנות את המוכרים מן הדירה. בית המשפט, דחה את התביעה וקבע כי חרף ההפרה אין להורות על אכיפת ההסכם מאחר והיא תהא בלתי צודקת בנסיבות העניין, כאמור בסעיף 3 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה) תשל"א – 1970. בית המשפט הוסיף כי לאחר שבחן את הראיות בתיק הגיע למסקנה כי העוול שייגרם למוכרים באם ייאכף הסכם המכר עולה לאין שעור, על העוול שייגרם לקונים אם תדחה התביעה לאכיפה והם יאלצו להסתפק בפיצוי כספי, שכן אין להם, כל זיקה לדירת הנתבעים דווקא ועל אינטרס ההסתמכות שלהם, ניתן להגן בפיצוי כספי שיאפשר להם לרכוש דירה אחרת באזור.

בסיכומו של דבר, קבע בית משפט כי המוכרים ישלמו לקונים את הפיצוי שהוסכם בין הצדדים בגין הפרת הסכם, בהתאם להסכם המכר, בשיעור 10% ממחיר הדירה, ותו לא.

ד"ר דוד סער, עו"ד


למידע נוסף בנושא עורכי דין - דיני נזיקין בקרו באתר מה הסיכוי - עורכי דין עונים על שלות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת yael

מאת: yaelספורט אתגרי27/04/111529 צפיות
SUP ובמילים אחרות: Stand Up Paddle הוא מונח מתחום גלישת הגלים. קייטסרף כולל גלישה בישיבה באמצעות תושבת מתאימה. היא אמנם מגבילה את הגולש, אך בהחלט מיועדת לתפיסת תאוצה.

מאת: yaelבריאות העין05/04/111384 צפיות
עולם עזרי הראייה ובעיקרו תחום עדשות המגע, עובר בשנים האחרונות התפתחות רבה. הטכנולגיות החדשות המשמשות ליצור עדשות מגע, מאפשרים ליצרנים הושנים לספק עדשות במגוון רחב מאוד של עדשות מסוגים שונים ומגוונים

מאת: yaelטיולים בארץ01/04/112058 צפיות
טיולים מאורגנים הם הדבר הקלה והנוחה ביותר לטייל בארץ ובחו"ל, ללא צורך בהזמנת טיסות, מקומות לינה, כלי תחבורה, תכנון מסלול וכן הלאה

מאת: yaelבעלי חיים - כללי22/02/112245 צפיות
בניית אקווריום נחשב כיום לתחביב פופולארי ושכיח. לא יהיה זה שגוי להגיד כי בשנים האחרונות רבים "מגלים מחדש" את הקסם שבגידול הדגים

מאת: yaelבר ובת מצווה14/02/111297 צפיות
מועדוני בר מצווה הם למעדה מועדוני אירועים, בהם נהוג לחגוג אירועים קטנים וצנועים יחסית

מאת: yaelעיצוב פנים08/02/111344 צפיות
פרקט הוא למעשה כינוי צרפתי לרצפת עץ. במקורם מקשטים פרקטים אחוזות, ארמונות וכיום גם אולמות ספורט סגורים

מאת: yaelקניות 01/02/111305 צפיות
בחירת מתנות מקוריות, נחשבת למשימה לא פשוטה כלל ואין זה משנה אם אנו מעוניינים להעניק מתנה לאבא, מתנה מקורית לחברה או מתנה לחבר

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222345 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201140 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201214 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191259 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191328 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173507 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162053 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica