חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חימום והסקה מרכזית

הסקה מרכזית זו השיטה הידועה ביותר לחימום בתים ומבנים במדינות קרות במיוחד. אצלנו אי אפשר לתאר את הקיץ ללא מזגנים, ואת הימים הקרים המעטים אנו מצליחים להעביר איכשהו. במדינות אירופה, ובמדינות הקרות האחרות, המצב הפוך, כל המבנים מכוונים על חימום, וימי החום הקצרים כבר עוברים איכשהו. סוג החימום במקומות הללו זה הסקה מרכזית.

מערכת זו מופעלת כל הזמן והיא מתוכננת לשמור על טמפרטורה אחידה בבית, לא משנה מה מזג האוויר בחוץ. המערכת פועלת על ידי העברת חום בצינורות המים שקיימים בכל הבית. כמובן, ישנו מרכז שליטה מרכזי המאפשר רגולציה של חום. ניתן להוסיף תרמוסטט בכל חדר, או תרמוסטט יחיד בכל הדירה או המוסד. עדיף להוסיף תרמוסטט לכל חדר כשמדברים על מוסד גדול. בכל משרד תמיד יש ויכוחים בנוגע למידת החום או הקור. בדירה פרטית עניין זה פחות קריטי.

אמצעי חימום אחרים כמו קמינים, מפזרי חום או תנורי ספירלה מתאפיינים במוקד אחד המפזר חום, ומוקד זה לא מצליח לחמם את כל הבית באופן שווה. לעומת זאת, רדיאטורים של חימום מרכזי נמצאים בכל חדר ומאפשרים חימום אחיד בכל הבית. מהבחינה הזו, חימום הבית באמצעות הסקה מרכזית זה הדבר היעיל ביותר שיש.

חימום מסוג כזה מומלץ במיוחד לדירות הנמצאות במקומות הקרים יותר בישראל: כרמל, גולן וכמובן ירושלים. רצוי להוסיף הסקה גם לדירות הנמצאות בערים הגדולות ושלא חשופות לשמש. הבנייה הצפופה של הערים יוצרת מצב שבו אין מספיק קרני שמש המגיעים לדירות מגורים, והדירות הופכות להיות מאוד קרות, במיוחד אלו עם שטח גדול. בדירות מסוג זה הסקה מרכזית תשפר באופן משמעותי את איכות החיים בחורף.

להסקה מרכזית יש יתרון בולט מאוד על פני מזגנים ומפזרי חום. מתקנים אלו מיבשים את האוויר במקביל לחימום החדר. דבר זה גורם הרבה פעמים לעיניים לצרוב, ואפילו לקשיי נשימה. אנשים הרבה פעמים לא מפעילים מזגן בחורף בדיוק מהסיבות הללו, ומעדיפים לסבול מהקור. פרט לכך, הפעלת המזגן מצריכה הרבה חשמל, וזה לא זול.

יתרון נוסף של הסקה מרכזית זה שאינה מצריכה אחזקה. המערכת סגורה ואין מה לנקות ולתקן בה. מזגן למשל שונה מזה, והוא זקוק לשטיפת פילטרים מדי פעם. רדיאטורים ומפזרי חום זה במרבית המקרים מוצרים עונתיים לצערנו, כי הם לא איכותיים מספיק לשרוד כמה עונות.

הסקה מרכזית תעזור לכם להעלות את ערך הדירות הנמצאות בירושלים. המבנים הישנים של ירושלים מתאפיינים בתקרות גבוהות, שבתוספת הטמפרטורות הנמוכות שיש בחוץ בחורף יוצרות קור רציני מאוד בתוך הבית. אנשים המחפשים דירה לקנייה או השכרה בירושלים לוקחים בחשבון את עניין ההסקה המרכזית. אם אתם רוצים להשכיר דירה שאין בה הסקה, אתם תתקלו בקושי אמיתי, אך ברגע שתוסיפו הסקה מרכזית, יחטפו את הדירה כאילו הייתה לחמנייה חמה.

הסקה מרכזית זו הדרך הטובה ביותר לחמם את הבית, בעלי דירות עם אמצעי חימום זה נהנים מרמת חיים באיכות אחרת.

כיום מדינת ישראל אינה מקפידה לאכוף את החוקים הבסיסיים בדיני העבודה, ואינה מטילה סנקציות מרתיעות על חברות קבלן שפוגעות בזכויותיהם של עובדי הניקיון שלה. התוצאה היא שעובדי קבלן רבים, ובכללם גם עובדי ניקיון, נאלצים להסכים לעבוד בתנאים מחפירים כדי לפרנס את עצמם ואת משפחתם. וכאשר חברות קבלן משלמות לעובדי הניקיון שכר מינימום, לארגונים ולחברות משתלם וכדאי יותר להשתמש בשירותי הניקיון שלהן ולא להעסיק עובדי ניקיון בעצמם.

לכן, עד שהמדינה תתעשת ותדאג להשוואת התנאים של עובדי הניקיון המועסקים על-ידי חברות קבלן, מן הראוי שכל חברה או ארגון המעסיקים עובדי ניקיון, ייקחו אחריות גם על עובדים אלו. גם אם אי אפשר להימנע מביצוע מיקור חוץ של שירותי ניקיון, אפשר בהחלט לדאוג ולוודא שעם תום תשעת חודשי ההעסקה, גם עובדי הניקיון יהפכו לעובדי חברה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111364 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111793 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112155 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111509 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111316 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111419 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111703 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222827 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223141 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211379 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211336 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211594 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211570 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211763 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica