חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות כיבוי אש

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/20111359 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם אתם עובדים באחד מבנייני המשרדים הגבוהים בלב אחד הכרכים הגדולים, אתם בוודאי מתגאים בנוף המרהיב הנשקף מחלון משרדכם, בארכיטקטורה המרשימה ובאיכות סביבת העבודה. אך אם חלילה תפרוץ בבניין שלכם שריפה, מצבכם לא יהיה מזהיר במיוחד, כי בישראל אין אפילו כבאית אחת שסולמה מגיע מעבר לקומה ה- 15. במצב שכזה כל שתוכלו לעשות הוא להתפלל שמערכות כיבוי האש, ובפרט הספרינקלרים, יצליחו למנוע את התפשטות האש ויאפשרו לכבאים להיכנס למבנה ולחלצכם.

אין לנו על מי לסמוך אלא על הספרינקלרים שבתקרה

מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה. הספרינקלרים חוסכים לנו דקות יקרות, מספקים מענה ראשוני לכיבוי השריפה, מצמצמים את הנזקים לרכוש, את מספר וחומרת הפגיעות בגוף ובנפש.

אולם בבנייני משרדים גבוהים, קיומם של ספרינקלרים חשוב שבעתיים, וזאת בגלל מספר סיבות עיקריות:

· כאמור, בישראל אין ולו כבאית אחת בעלת סולם שיכול להגיע לקומות הגבוהות של בנייני המשרדים. אם אתם עובדים מעבר לקומה ה- 15 ובקומה שלכם פרצה שריפה, מכבי האש לא יוכלו להגיע אליכם כדי לכבות את השריפה מבחוץ ו/או כדי לחלץ אתכם דרך החלון. הספרינקלרים, לעומת זאת, יחלישו את הלהבות, יפלסו את הדרך לכבאים ויאפשרו להם להגיע אליכם באופן רגלי, דרך המדרגות.

· בבנייני משרדים יש חללים, חדרים ואזורים רבים, שחלקם אינם מאוישים (כמו חדרי מכונות, חדרי מחשבים, חדרי משאבות, ארונות תקשורת ועוד). אם תפרוץ שריפה בחדר מרוחק או לא מאויש, יכולות לעבור דקות יקרות עד שכל יושבי הבניין ידעו על קיומה של השריפה. בדקות יקרות אלו עלול להיגרם נזק רב לרכוש והעובדים עשוים למצוא עצמם לכודים בבניין. לעומת זאת, אם הספרינקלרים יופעלו מיד עם זיהוי השריפה, הם יוכלו גם למנוע את התפשטותה וגם לספק התראה ברורה לכל עובדי הבניין כי פרצה שריפה. התראה זו תאפשר להם גם להזעיק את מכבי האש וגם להתפנות מהבניין בצורה מסודרת ובטוחה.

· בבנייני משרדים עובדים מאות ואלפי עובדים, כך שבמקרה של שריפה הפוטנציאל להיווצרותה של פאניקה המונית, אשר תגרום לכאוס ולפגיעות בגוף ובנפש, הוא גדול במיוחד. גם אם בבניין מותקנים אביזרי כיבוי אש ידניים (כמו מטפים, גלגלונים וזרנוקים), אי אפשר לסמוך על כך שברגע האמת אנשים יזכרו היכן הם ממוקמים וכיצד להשתמש בהם. לכן חשוב שיהיו בבניין גם מערכות כיבוי אש שיופעלו באופן אוטומטי, כמו הספרינקלרים, ויספקו מענה מיידי לשריפה.

ספרינקלרים - ההשגחה העליונה של בנייני משרדים

למרות שהספרינקלרים יכולים להציל את חיינו, אל לנו לסמוך באופן עיוור ומוחלט על הימצאותם בבניין המשרדים. קיומם של ספרינקלרים אמנם יכול להעניק לנו שקט נפשי יקר מפז, אך אם לא נדאג לתחזוקתם הם לא יועילו לנו בשעת שריפה.

לכן, עלינו לדאוג לתחזוקתה השוטפת של מערכת הספרינקלרים. אחת לשנה עלינו להזמין טכנאי שיבדוק את תקינות המתזים, שיחליף מתזים שהופעלו בעבר (שכן הם לא יפעלו שוב), שיבדוק שהמים בצינורות לא התייבשו ועוד. רק כך נוכל להיות בטוחים שיש לנו על מי לסמוך ושיש מה שיסייע לנו בשעת שריפה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111778 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112153 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111507 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111314 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111415 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111700 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאת: יערה דניאלשימור לקוחות20/07/113585 צפיות
הידעתם שמדי שנה נמדדות בישראל למעלה מ- 1,615 שעות קרינת שמש בממוצע, שאפילו לא כוללות את כל שעות השמש אלא רק את שעות קרינת השיא? מסתבר שלא מעט בעלי קרקעות ומבנים חקלאיים ותעשייתיים מודעים היטב לנתון הזה, ולכן החליטו לנצל אותו כדי להרוויח לא מעט כסף

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201621 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201317 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201189 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191540 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191966 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181797 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181444 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica