חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוח שוק המשרדים- מאי 2010

מאת: אינפיניטי יועצי נדלןנדל"ן08/06/20101310 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאי 2010- סקירה חודשית

רבות נאמר ובוודאי גם נכתב על המשבר העולמי שהחל בארה"ב, החמור והקשה ביותר בשמונים השנים האחרונות (כולנו הרי זוכרים את יום חמישי השחור, 24 באוקטובר 1929...).
 הבנקים נסגרו בזה אחר זה, ליהמן בראדרס סגר עידן של 150 שנה בפשיטת רגל עצובה, ג`נרל מוטורס, עד לא מזמן הקונצרן השלישי בגודלו בעולם, נסחר בשווי בורסאי של חצי מילארד דולר. ועוד לא אמרנו מילה על סיטי-בנק ואמריקן אינשורנס גרופ (AIG).

היה נראה כי ישראל, אשר מהווה לא יותר מנקודה קטנה וזניחה במפת העולם בכלל ובמפת הכלכלה בפרט, תקרוס, האינפלציה תגעש, הגרעון יגדל, אחוז המפוטרים יעבור את ה-25% ושר האוצר ייאלץ להוציא מטבע חדש שייקרא "שקל חדש מאוד" ...

אומרים שההיסטוריה חוזרת על עצמה, לעולם יש טראומה ממשבר 1929 ולנו יש את טראומת משבר 1984 .
כנראה שלמדנו משהו מאז כיוון שנכון להיום, אמצע 2010 המשבר הגדול קפץ לביקור בדמוקרטיה היחידה במזה"ת וכבר עלה על המטוס הראשון למערב אירופה בטיסת EASYJET, כמובן בלי ארוחות ושתייה – טוב עדיין יש משבר...


היום טורי החדשות עוסקים במדינות ה- PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד) ונראה כי האיחוד האירופאי רחוק מאוד מלהצדיק את שמו .


ואצלנו מה ? כיצד באמת צלחנו את המיתון ? 

  • היה קיפאון פסיכולוגי ללא קשר למצב השוק, היו צמצומים בחברות ההייטק בעקבות חשש מעתיד לא ברור .
  • שער הדולר הנמוך פגע במשק .
  • הבורסה שהייתה על 1200 נק`, נפלה והביאה להפסדים גדולים . קרנות הגמל והפנסיה נחתכו בצורה משמעותית בעשרות אחוזים .
  • חברות הנדל"ן הקפיאו תהליכי בנייה ולא התחילו לבנות .
  • השוכרים הקפיאו מעברי משרד .
  • קונים חיפשו עסקאות שנגזרת המחיר משכירויות תהיה אטרקטיבית, אך המוכרים לא מכרו מכיוון שהריבית ירדה – דבר שהקל על החזר המשכנתא החודשי .
  • המוכרים ישבו על הגדר עד יחלוף זעם .
  • גמישות כהכרח – לדוגמא : קרן ריט השכירה בעיצומו של המשבר בניין משרדים שלם. למה ? הם הפנימו את מצב השוק, עשו את ההתאמות הנדרשות והורידו את מחירי הנכסים למצב בו השוק היה, דבר שחלק מבעלי המשרדים לא עשו כיוון שלא זיהו את עוצמת המשבר .
  • חברות רבות התייעלו בזה שפיטרו עובדים וניצלו את השוק בהעסקת עובדים חדשים באותן עמדות אך בשכר נמוך יותר .
  • 2010 - חברות מתחילות להתפתח ורואים ניצנים של חברות גדולות שמחפשות שטחים מעל 3000/4000 מ"ר, מוצר כה נדיר שמלבד 2 בניינים אין היצע של שטחים בגודל זה .
  • הבורסה שוברת שיאים, דבר שמוביל למימושים, משקיעים מחפשים פתרונות לכסף. נדל"ן מגורים חסר פרופורציות במחירים שמובילים לחוסר כדאיות בקניית דירה .
  • אנשים מבינים שלשכור לא משתלם, מה שהוביל לזינוק בשנת 2009-2010 בביקושים לקניית משרדים, נוסיף לזה את חוסר ההיצע שגורם אף הוא לעליית מחירים .

בסך הכול ההרגשה היא שהמשבר באמצעי המדיה גדול מהמשבר בשטח – כנראה שמצבנו טוב !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אינפיניטי יועצי נדל"ן- איתך ולכל מקום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אינפיניטי יועצי נדלן

מאת: אינפיניטי יועצי נדלןנדל"ן08/06/101143 צפיות
וורן באפט אמר פעם כי "הזמן הטוב ביותר להשקעות הוא בזמן משבר" . אנו חיים בעולם גלובלי כלכלי לא צפוי, משבר הסאב-פריים שהתחיל עם המשכנתאות בארה"ב נראה לקראת סיומו בארה"ב אך עדיין מדווח כל שבוע על סגירת מספר בנקים ברחבי צפון אמריקה. מדינת איסלנד קרסה כללית, ובתגובה משביתה לשבועיים את כל המרחב האווירי של צפון יבשת אירופה בגלל הר געש אחד שהתפרץ ושהם היחידים היודעים להגות את שמו. מדינות אירופה מתחילות לקרוס לתוך עצמן כמו חור שחור ואנו מדברים על מדינות שעד לא מזמן הובילו את השווקים באירופה כמו אירלנד, ספרד, פורטוגל ויוון . האנגלים כבר משקשקים..

מאת: אינפיניטי יועצי נדלןנדל"ן08/06/103736 צפיות
מתחם הבורסה בר"ג נראה כמלא עד אפס מקום, הדרך היחידה לבנות עוד היא להרוס את הקיים ולבנות במקומו.בני ברק מסתמנת "כעיר המארחת" הבאה, כרצף לאיזור הבורסה, איזור קניון איילון ושלוחותיו הולכים להיות הדבר הבא בעולם המסחרי- עסקי בישראל בכלל ובגוש דן בפרט.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222697 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182593 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica