חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירותי נוטריון מחו"ל

המאמר הזה ידון באפשרות למתן שירותי נוטריון מחו"ל. השאלה העומדת לדיון היא איפה, במובן מסוים, טריטוריאלית, לאמור, האם נוטריון ישראלי יכול להתגורר בארה"ב למשל, לקבל עבודות בעודו גר בארצות הברית, לחתום ולאשר אותם ממקום מושבו "בגלות" ולנהוג לכל דבר ועניין כאילו הוא עצמו, נמצא פיסית בישראל.

בחוק הנוטריונים או בתקנות הנוטריונים שהותקנו מכוח החוק, לא נאמר דבר, לעניות דעת כותב המאמר, לגבי הצורך שהנוטריון יתגורר במקום מסוים. אמנם הנוטריון מעדכן את משרד המשפטים בדבר כתובתו, אך לא נאמר כי הוא צריך להתגורר בכתובת זו. הכתובת היא בעיקר במסגרת של התכתבות עם משרד המשפטים, לקבלת דואר רשמי מהם, למשל בעניין תשלום האגרה או שאר הודעות לנוטריונים. בנוסף, לא נאמר שהכתובת הזו חייבת להיות בישראל. אין מניעה איפה, לכאורה, שהכתובת הזו תהיה בארה"ב.

נניח שנוטריון מסוים גר בארה"ב. לקוחות מעוניינים בקבלת שירותיו, גם ביודעם שהוא גר בחו"ל. מבחינתם הוא אמין עליהם, מומחה בסוג העבודה הנוטריונית לה הם זקוקים, והם מעוניינים בו ורק בו. בדומה למשל לקבלת שירותיו של רופא, מהנדס, או כל מומחה אחר המתגורר בחו"ל.

הלקוח יוצר קשר עם הנוטריון, שכאמור מתגורר לצורך הדוגמא שלנו בארה"ב, ומבקש ממנו כי יקבל לידיו מסמכים שונים, בשפה הספרדית, יתרגם אותם לשפה הצרפתית, ויאשר את נכונות התרגום מידיעתו את השפות הללו. יודגש כי בדוגמא הזו, מדובר בשפות אשר ספק גדול אם ישנו נוטריון בישראל הבקי בקיאות מרבית, ברמה גבוהה, בשתי השפות הנ"ל גם יחד.

הבעיה שיכולה להתעורר בביצוע עבודה כפי שתואר היא כדלקמן:

כאשר הלקוח מעביר את המסמכים לנוטריון כשהם סרוקים, באימייל, ולא מוסר מסמכים פיסית ליידי הנוטריון, אפשר אולי לטעון כי הסריקה לא הייתה נכונה. אולי נסרקו מסמכים אחרים בטעות. אולי תוך כדי העברת המסמכים באימייל, משהו השתבש בדרך, והנוטריון לא קיבל אותם ברמת בהירות גבוהה.

התשובה לכך היא שהאימייל משמש כבר מזמן כלי מרכזי להעברת חומר לתרגום, ואין זה משנה לאימייל אם הנוטריון גר בישראל, בארה"ב או בפקיסטן. הנוטריון יתרגם ויאשר מה שהוא רואה. כפי שהגיעו אליו המסמכים בפועל.

לאחר שהנוטריון יתרגם ויאשר את המסמכים, הוא יוכל לשלוח אותם בדואר מהיר או בדואר רגיל חזרה ללקוח, לכתובתו בישראל או בכל מקום אחר בעולם, הנוטריון יוכל לקחת אותם לקבלת אפוסטיל ולעשות בהם כל שימוש שעולה בדעתו. גם הגורם שיקבל את המסמכים, לא יבדוק או יתעניין בשאלה היכן גר אותו נוטריון שביצע את העבודה.

כעת נניח שהנוטריון העדיף במקום לשלוח את המסמכים בדואר, לסרוק אותם ולהעביר אותם בחזרה, באימייל, ללקוח. אין לכותב המאמר ספק כי כאן, יהיו טוענים רבים שזה לא אפשרי. יאמרו המתנגדים כי חתימת הנוטריון צריכה להיות חתימה מקורית. אם יסרוק אותה, יצא שבעצם הלקוח יקבל צילום של העבודה הנוטריונית ולא את המקור. על העבודה תתנוסס חתימה מצולמת של הנוטריון. לזה ולעניין אישור צילומי המסמכים שנמסרו לתרגום, כמסמכים נאמנים למקור ודאי יהיו מתנגדים רבים, וכותב המאמר יתייחס לכך במאמר נוסף שכותרתו "חתימת נוטריון - מקור או צילום".

 



תגיות המאמר: שירותי נוטריון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי גנור - נוטריון

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי03/01/101234 צפיות
כשמדברים על נושא המאמר, שרותי תרגום נוטריוני צריך לדעת היטב מה כוונת הדברים ומה כוללים השירותים בהם מדובר. ישנן חברות תרגום המעניקות שרותי תרגום המתיימרים להיות נוטריוניים, ובחלק מהמקרים, וחלק מחברות התרגום זה אכן כך. השאלה המרכזית הקשורה לנושא המאמר היא, כאשר צריך הלקוח עבודה משולבת, הן של תרגום החומר שברשותו לשפה אחרת, והן את האישור הנוטריוני.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי29/11/091491 צפיות
להלן מספר דוגמאות שאירעו במציאות. כותב המאמר עצמו הוא נוטריון ומביא עובדות אלו לידיעת האזרחים, וכן לידיעת בעלי משרדי תרגום.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי22/11/091234 צפיות
המאמר הזה ינסה לבחון את השאלה האם אדם שהוא עיוור, בעל תעודת עיוור, שאיננו רואה מאומה, עדיין יכול לשמש כנוטריון ולבצע את מלאכתו נאמנה, על פי החוק. השאלה מתעוררת מאחר ובין ציבור הנוטריונים בישראל, מצוי אדם שהוא עיוור, והוא עובד, מתפקד ופועל כנוטריון רגיל, לכל דבר ועניין.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי15/11/091151 צפיות
כותב המאמר הוא נוטריון פעיל, אשר חי ומתפרנס מעבודתו כנוטריון כפי שגם ניתן להתרשם מהאתר שלו. מתוך ניסיונו הרב, הוא סבור כי הגיע הזמן לבטל את הסדרי שכר הטרחה של הנוטריונים בישראל, או לחילופין לבטל אותם. מוסד הנוטריון קיים בישראל החל משנת 1976, כלומר מזה למעלה מ 30 שנה. במשך תקופה זו הוכנסו לחוק מספר קטן ביותר של שינויים, ואף בתקנות הנוטריונים, לא הוכנסו שינויים רבים.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231613 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212071 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211926 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211579 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211256 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201803 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201535 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica