חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שינוי שכר הנוטריון והפיקוח עליו

כותב המאמר הוא נוטריון פעיל, אשר חי ומתפרנס מעבודתו כנוטריון כפי שגם ניתן להתרשם מהאתר שלו. מתוך ניסיונו הרב, הוא סבור כי הגיע הזמן לבטל את הסדרי שכר הטרחה של הנוטריונים בישראל, או לחילופין לבטל אותם.

מוסד הנוטריון קיים בישראל החל משנת 1976, כלומר מזה למעלה מ 30 שנה. במשך תקופה זו הוכנסו לחוק מספר קטן ביותר של שינויים, ואף בתקנות הנוטריונים, לא הוכנסו שינויים רבים.

הסמכות העיקרית, המהותית והחשובה בפעילות הנוטריון היא תרגום נוטריוני , או בלשון החוק "אישור נכונות התרגום".  

הסמכות הזו קבועה בחוק הנוטריונים בסעיף 7 (4): "לאשר נכונותו של תרגום מסמך". לפעולה זו של הנוטריון ( כמו גם לכל פעולה נוטריונית אחרת ) נקבע מחיר הקבוע מכוח החוק, בתקנות הנוטריונים, שכר ושירותים. הסיבה לקביעת המחיר על ידי משרד המשפטים היא למנוע מצב שבו יושפע הנוטריון, ולו למראית עין, מגובה התשלום שישולם לו, בבואו לאשר נכונות תרגום. ואולם, בפועל, אין פיקוח על הנוטריונים על ידי גורם מפקח בעל יכולות אמיתיות. המצב הקיים היום בפועל הוא שישנם נוטריונים הפועלים על פי התקנות וגובים את המחירים הקבועים בתקנות, וישנם אחרים הגובים מחירים נמוכים יותר.

הצעות שהעלה החתום מטה, ולפיהן תוכל הפקידה היושבת בחדר האפוסטיל בבית המשפט, לה מוגשים העבודות של הנוטריונים לצורך קבלת האפוסטיל, לבדוק עניין זה, נדחו או הוזנחו סתם כך, כמו דברים רבים אחרים במדינה.

גם ועדת הנוטריונים בלשכת עורכי הדין, שהיא גוף נטול סמכויות, לא הצליחה, למרבה הצער, להתמודד עם התופעה הזאת של פעולת נוטריונים בניגוד לתקנות. אתן דוגמא למצב המביש., נניח שלקוח פונה לנוטריון א' ומבקש ממנו הצעת מחיר לביצוע אישור נכונות תרגום. הלה נוקב במחיר השירות על פי התקנות, ואפילו מסביר לפונה שזה המחיר שבחוק ואין בלתו. אותו לקוח פונה לנוטריון ב' והלה נוקב במחיר הנמוך ב 50 אחוז מהמחיר הנקוב בתקנות. ואח"כ מגיע הלקוח לנוטריון ג' והלה נוקב במחיר הנמוך ב 70 אחוז מהמחיר הקבוע בחוק. הלקוח המבולבל שלנו, חוזר בזעם לנוטריון א', זה שפעל על פי החוק, וכועס עליו על היותו גזלן, נוכל, רודף בצע וכד' על שניסה לגבות מחיר מופקע.

המצב הזה הוא עניין יומיומי ושיגרתי מביך ומבייש לא רק את הנוטריון הספציפי שבדוגמא הנ"ל, אלא גם את כל הנוטריונים, מכתים את המקצוע והעוסקים בו, ומכאן המסקנה שהעניין דורש שינוי מהותי.

לכותב המאמר ניראה שיש לפעול בעניין זה באחת משתיים. או שיבטלו לחלוטין את התעריף החוקי המחייב, ואז תהיה תחרות חופשית גם לגבי המחירים, או שיבנו מנגנון פיקוח אמיתי ואפקטיבי, הכולל אלמנט עונשי חמור למי שיגבה תשלום שלא על פי התעריף. לשתי האופציות המוצעות יש יתרונות וחסרונות, וכותב המאמר כבר כתב על כך למשרד המשפטים לפני כ 6 שנים, אך עד היום נישאר המצב כשהיה. למצב הזה, אסור לתת להימשך. מצד אחד, מוענקות לנוטריונים סמכויות מעין שיפוטיות, הם כמו שופטים, אך מצד שני, הם שאמורים לשמור על החוק, עוברים עליו ( על התקנות ) ורומסים אותו ברגל גסה.

מי שקורא את המאמר הזה ורוצה להגיב, או לספר על מקרים דומים שקרו לו, אזרחים או נוטריונים, מוזמן לפנות לפי הפרטים שבאתר: www.notaryservices.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי גנור - נוטריון

מאת: אורי גנור - נוטריוןחוק ומשפט - כללי09/06/101109 צפיות
המאמר הזה ידון באפשרות למתן שירותי נוטריון מחו"ל. השאלה העומדת לדיון היא איפה, במובן מסוים, טריטוריאלית, לאמור, האם נוטריון ישראלי יכול להתגורר בארה"ב למשל, לקבל עבודות בעודו גר בארצות הברית, לחתום ולאשר אותם ממקום מושבו "בגלות" ולנהוג לכל דבר ועניין כאילו הוא עצמו, נמצא פיסית בישראל.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי03/01/101233 צפיות
כשמדברים על נושא המאמר, שרותי תרגום נוטריוני צריך לדעת היטב מה כוונת הדברים ומה כוללים השירותים בהם מדובר. ישנן חברות תרגום המעניקות שרותי תרגום המתיימרים להיות נוטריוניים, ובחלק מהמקרים, וחלק מחברות התרגום זה אכן כך. השאלה המרכזית הקשורה לנושא המאמר היא, כאשר צריך הלקוח עבודה משולבת, הן של תרגום החומר שברשותו לשפה אחרת, והן את האישור הנוטריוני.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי29/11/091491 צפיות
להלן מספר דוגמאות שאירעו במציאות. כותב המאמר עצמו הוא נוטריון ומביא עובדות אלו לידיעת האזרחים, וכן לידיעת בעלי משרדי תרגום.

מאת: אורי גנור - נוטריוןתרגום משפטי22/11/091234 צפיות
המאמר הזה ינסה לבחון את השאלה האם אדם שהוא עיוור, בעל תעודת עיוור, שאיננו רואה מאומה, עדיין יכול לשמש כנוטריון ולבצע את מלאכתו נאמנה, על פי החוק. השאלה מתעוררת מאחר ובין ציבור הנוטריונים בישראל, מצוי אדם שהוא עיוור, והוא עובד, מתפקד ופועל כנוטריון רגיל, לכל דבר ועניין.

מאמרים נוספים בנושא תרגום משפטי

מאת: ניב אבןתרגום משפטי26/09/181587 צפיות
למקצוע הזה יש צורך נרחב יותר ממה שרבים יודעים עליו

מאת: רוני הכהןתרגום משפטי05/04/181373 צפיות
אנשי מקצוע שהם נוטריונים הם אנשים שמבצעים את העבודה שלהם בצורה די דומה בכל רחבי העולם, עם הדגש של חותמת נוטריון שלה זקוקים בשורה של תחומים בחיים.

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171748 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאת: ניב אבןתרגום משפטי28/02/171594 צפיות
הדרך להחזיר את הקשר הזה שנגדע בעזרת נוטריון גרמנית שיכין את המסמכים הנדרשים יתקדמו אל עבר חיים חדשים בתור אזרחים של גרמניה.

מאת: ליאורתרגום משפטי17/01/171685 צפיות
תרגום משפטי אמין, מאפשר לכם לקבל תרגום משפה לשפה של מסמכים משפטיים. מתרגם משפטי, צריך לשמור על חיסיון וסודיות, של המסמכים המשפטיים שהוא מתרגם. למשל חוזה משפטי בין שתי חברות, חשוב שיישמר בסודיות, מפני המתחרים של החברות הללו.

מאת: ניב אבןתרגום משפטי14/12/161722 צפיות
קניתם דירה? אתם מנסים להוציא דרכון אירופי? זקוקים למסמכים רשמיים של המדינה על מנת שאלה יקבלו תוקף בינלאומי במדינה אליה נשואות עיניכם? זה אומר כי אתם נדרשים לשירותים של נוטריון שינפק לכם אישור נוטריוני. מיהו בדיוק נוטריון מוסמך? קראו הלאה.

מאת: אופירתרגום משפטי06/10/161983 צפיות
פעמים רבות אנחנו עלולים למצוא את עצמנו נדרשים לשירותי תרגום נוטריון לאנגלית, בעיקר כאשר מדובר בתרגום של מסמכים רשמיים מרשויות החוק, מוסדות לימוד, חוזים עסקיים ועוד. התרגום הנוטריוני לאנגלית שונה במהותו מתרגום רגיל, מאחר והוא מעניק לו את האסמכתא המשפטית כי מדובר בתרגום מאומת, המכיל בתוכו את כלל הפרמטרים הנדרשים על מנת שהצד השני יוכל לאשרר את העובדה כי כל הכתוב בו הינו נכון, הן מבחינת רוח הדברים והן מבחינה חוקית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica