חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכול על פנסיה מקיפה, מירב הפנסיה

מאת: מירב פנסיהיעוץ פנסיוני21/06/20101487 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני שנסביר מהי פנסיה מקיפה נסביר קודם כל מהי ההגדרה של פנסיה ככלל, פנסיה היא שילוב של חיסכון לגיל פרישה וביטוח. מפקידים אל קרן הפנסיה כספים מידי חודש וכשמגיעים לגיל פרישה נהנים מגמלה חודשית.

ההבדל בין פנסיה מקיפה לפנסיית יסוד היא שפנסיה מקיפה מכילה ביטוח למקרה של פציעה, אובדן כושר עבודה או מוות ופנסיית יסוד לא, למשל : אם נבצר מהעובד להמשיך לעבוד לאורך שנים אלו הוא נהנה מפנסיית נכות, אם הוא נפטר חלילה אזי קרובי משפחתו ייהנו מקצבת שארים.

מטרת הפנסיה היא הענקת הכנסה קבועה לאחר הפרישה מהעבודה, הפנסיה משולמת עד ליום מותו של המבוטח וכך למעשה הוא יכול ליהנות מביטחון כלכלי שנים רבות.

את החיסכון לפנסיה יש לעשות בצעירות, רוב האנשים מתחילים לחשוב על הנושא לקראת גיל שלושים אך רצוי לעשות זאת כמה שיותר מוקדם בכדי לחסוך כמה שיותר כסף.

פנסיה מקיפה מגנה עלינו כאשר אנו נקלעים למצב בוא איננו יכולים עוד לעבוד, מן הסתם אף אחד לא יודע מה העתיד מזמן לו ולכן חשוב לשקול אפשרות זאת. הפנסיה שמשולמת בעת אובדן כושר עבודה היא פנסיית נכות, המבוטח מקבל את כספי פנסיית הנכות עד להגיעו לגיל פרישה ואז הוא מקבל את פנסיית הנכות באופן קבוע – כשכבר מובן לשני הצדדים כי אין הוא מתכוון לחזור לעבוד.

פנסיית נכות יכולה להיות משולמת גם באופן חלקי, המדינה כיום מאשרת נכות חלקית שמחייבת אדם לעבוד במשרה חלקית אם באפשרותו לעשות כן, במצב כזה פנסיית הנכות משולמת באופן חלקי.

ובמקרה של פטירת המבוטח פנסיה מקיפה משמשת כפנסיית שארים והיא משולמת לקרובי משפחתו. בדרך כלל ואם לא צוין אחרת פנסיית שארים משולמת לבני זוג ולילדים של הנפטר, ילדים מקבלים את הפנסיה עד להגיעם לגיל 18 ובמקרים מסוימים עד גיל 21, כמו כן ישנם חריגים של ילדים הנשארים יתומים ואין באפשרותם לפרנס את עצמם ובמקרים אלו הם מקבלים את הפנסיה לכל החיים.

ומה לגבי בחירת קרן פנסיה ?

חשוב מאוד לבחור קרן פנסיה לאחר בדיקה קפדנית של השוק משום שהוא מבלבל במיוחד והוא ישפיע רבות של עתידכם ועל עתיד ילדכם.

רמת השירות היא ללא ספק אחד מהקריטריונים החשובים בבחירת קרנות פנסיה וזאת משום שאת מיטב כספכם אתם משלמים לחברה והמעט שהיא יכולה לעשות הוא לתת שירות איכותי, מקצועי והוגן. רצוי לברר על קרנות פנסיה שונות ועל הדעות עליהן, אל תמהרו לחתום עם חברה שרבים אומרים עליה כי צריך להילחם על קצבאות נכות ושארים.

כמו כן רצוי לבדוק את רמת הסיכון של הקרן, אם הקרן חושפת את עצמה לסיכונים רבים הסיכוי כי תקבל גמלה קטנה מן המצופה לא קטנה, קחו לדוגמא קרן פנסיה אחת שבשנת 2008 לקחה סיכונים והשקיעה באפיקים מסוכנים וכך למעשה הקטינה במידה משמעותית את הפנסיה המשולמת למבוטחיה. כמו כן רצוי להשוואת מחירים של דמי ניהול ולבחור חברה על פי תשואה ולא על פי הבטחות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירב פנסיה, רק מי שאובייקטיבי, בעדך
כי ייעוץ פנסיוני זה למען העתיד שלך.
פנה אלינו לשיחת ייעוץ avi@mpc.co.il

09-7463383

http://mpc.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירב פנסיה

מאת: מירב פנסיהפנסיה21/03/101329 צפיות
חירות נפשית, פיזית וכלכלית לעת זקנה חשובה לכולם, אנשים נמנעים מתלות באחרים ובילדיהם במיוחד בהיבט הכלכלי משום שלפחות בתחום זה ניתנת להם האפשרות להיות עצמאיים אם באספקטים האחרים לא ניתן להם. חסכון פנסיוני נועד למטרת ערובה לעצמאות וחירות כלכלית לעת זקנה, לפעמים כאשר אין חירות פיזית משום בעיות בריאות למיניהן חירות כלכלית זו מהווה סלע יציב בחיי אנשים.

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182099 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172777 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161625 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161676 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161785 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144643 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica