חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה חשוב לדעת אודות חסכון פנסיוני

מאת: מירב פנסיהפנסיה21/03/20101329 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חירות נפשית, פיזית וכלכלית לעת זקנה חשובה לכולם, אנשים נמנעים מתלות באחרים ובילדיהם במיוחד בהיבט הכלכלי משום שלפחות בתחום זה ניתנת להם האפשרות להיות עצמאיים אם באספקטים האחרים לא ניתן להם.

חסכון פנסיוני נועד למטרת ערובה לעצמאות וחירות כלכלית לעת זקנה, לפעמים כאשר אין חירות פיזית משום בעיות בריאות למיניהן חירות כלכלית זו מהווה סלע יציב בחיי אנשים.

תתפלאו לגלות כי רוב האנשים לא יודעים איזו קרן פנסיה יש להם ובעולם בו השינויים הפיננסיים מתבצעים בתדירות גבוהה יש חשיבות עליונה לבדיקת התאמת התוכנית לצרכים הנוכחיים ולצרכים העתידיים.

אז מתי מומלץ לבצע בדיקה כזו ?

אם יש שינויים משפחתיים או אישיים, אם יש מעבר בין מקומות עבודה, אם רמת ההכנסה השתנתה, אם יש שינוי בתחום הפנסיוני או ברפורמות המס, אם עצמאי הפך לשכיר ובגדול – מומלץ לערוך בדיקה תקופתית, בין 3 ל-5 שנים בממוצע

כיום יש מסלולים רבים של מסלולי חסכון פנסיוני ובאופן המעשי ההגדרה הרחבה הזו כוללת סוגים רבים של תוכניות חיסכון החל בשילובים פנסיונים בין פוליסת ביטוח מנהלים, קופת גמל, ביטוחיי חיים וקרן פנסיה ועד פיזור ההשקעות בארץ ובחו"ל וחיסכון במסגרות של פיקדונות בעלי ריבית מובטחת מול השקעות אלטרנטיביות, מסורתיות או ספקולטיביות. במסגרת החיסכון הפנסיוני ניתן להוסיף מרכיבי ביטוח של מוות ושארים , אובדן כושר עבודה  , המדינה מעודדת מאוד רכישת חסכון פנסיוני ולכן חלות עליו הטבות מס רבות שאינן חלות על אפיקי חיסכון אחרים.

קחו לדוגמא את ש', במשך כל חייה הבוגרים הייתה לה חנות בגדים מצליחה, היא קנתה בית ומכונית, פינקה את הנכדים שלה אך לא חשבה על חסכון פנסיוני. הגיע יומה לצאת לפנסיה והיא מצאה עצמה ללא הכנסות, היא לא הפרישה סכומים לקופות חסכון כל שהן והיא נותרה ללא קצבה חודשית שתקיים אותה. בסופו של דבר נאלצה למכור את ביתה ולהתגורר בשכירות למשך שארית חייה כשהיא לא מותירה אחריה שום נכס לירושת ילדיה כמו שתמיד קיוותה. אם הייתה מתייעצת בזמן עם יועץ פנסיוני הייתה מתאימה לעצמה חסכון פנסיוני שעליו יכלה להתקיים ללא הצורך למכור את ביתה.

שכירים – איך תדעו מתי אתם זכאים לחסכון פנסיוני מטעם העבודה ?

עובד שלו אין ביטוח פנסיוני ממקום עבודה קודם זכאי לחיסכון פנסיוני בתום 6 חודשי עבודה מתחילת עבודתו והחיסכון חל מתחילת עבודתו. כמו כן אדם שהצטרף לעבודה חדשה והוא מחזיק בהסדר פנסיוני ממקום עבודתו הקודם החל מיום עבודתו הראשון.

החלטתם שאתם מעוניינים ב חסכון פנסיוני, עם מי עליהם להיוועץ ?

יש להבדיל בין תחום חסכון פנסיוני לתחום הפיננסים או המס, לתחום זה יש לשכור שירותיו של בעל מקצוע ובמקרה זה הוא יועץ פנסיוני שיבדוק יחד אתכם האם הפנסיה שלכם מותאמת לכם, האם מומלץ לשנותה או להחליפה, להגדילה או להקטינה וכדומה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירב פנסיה, רק מי שאובייקטיבי, בעדך
כי ייעוץ פנסיוני זה למען העתיד שלך.
פנה אלינו לשיחת ייעוץ avi@mpc.co.il

09-7463383

http://mpc.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירב פנסיה

מאת: מירב פנסיהיעוץ פנסיוני21/06/101488 צפיות
לפני שנסביר מהי פנסיה מקיפה נסביר קודם כל מהי ההגדרה של פנסיה ככלל, פנסיה היא שילוב של חיסכון לגיל פרישה וביטוח. מפקידים אל קרן הפנסיה כספים מידי חודש וכשמגיעים לגיל פרישה נהנים מגמלה חודשית.

מאמרים נוספים בנושא פנסיה

מאת: דרור אטריפנסיה22/12/182935 צפיות
אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50 אחוז משווי הבית כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות בחשבונות עובר ושה וכל שאר הדברים.

מאת: עידן שלומןפנסיה04/06/175013 צפיות
שנת 2016 הביאה לא מעט שינויים מהותיים, אחד מהם הוא חוק פנסיה חובה לעצמאים. מה באמת מחייב בחוק הזה? האם קרן השתלמות לעצמאים פוטרת את העצמאים מחסכון פנסיה? אלו הם חלק מהדברים שעולים במסגרת החוק שנכנס לתוקפו כבר בינואר 2017.

מאת: אירה סימנספנסיה26/11/152129 צפיות
אפשר לומר שאנחנו חוווים במהלך חיינו רגע מקצועי משמעותי פעמיים. פעם אחת עם גזירת החוגר בעת השיחרור מצה"ל, ופעם נוספת עם החזרת תג העובד שלנו למעביד בעת שאנחנו לוחצים ידיים ויוצאים אל החופש הגדול באמת – אל הפנסיה. הרגע הזה עבור רבים הינו רגש מרגש ומכונן שכן הם כעת חופשיים, בעלי זמן רב פנוי ועם השאלה מה עושים בבוקר של מחרת. כיום ישנם גופי תעסוקה רבים עבור הפנסיונרים אשר דואגים למלא את לוח הזמנים שלהם ורוב הפנסיונרים מביעים שביעות רצון מהפרק החדש בחייהם.

מאת: נעם צדוק, רו"ח, עו"ד, cisaפנסיה20/08/142924 צפיות
על הממשלה לקדם חקיקה שתגדיר לגופי הפנסיה מסלולי השקעה מובנים באגח שישמשו רק פרויקטי תשתיות לאומיות ודיור להשכרה

מאת: danפנסיה02/06/144396 צפיות
הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש היא אחת מן ההלוואות השכיחות בארץ, בעולם המערבי המודרני, רוב המשפחות מחזיקות ברכב פרטי להתנייד בקלות לעבודה או להסעת המשפחה והילדים לטיולים, אירועים וכו'.

מאת: שלום כהןפנסיה17/09/131764 צפיות
צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2008 חולל מהפיכה במשק הישראלי ותרם לכל שכמיליון שכירים מצאו עצמם לפתע נכללים בהסדרים פנסיוניים. חוק פנסיה חובה קבע כי הפקדה לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל אינו עוד הטבה אלא הן חובת המעביד.

מאת: גיל שושיפנסיה20/08/131720 צפיות
פתרונות לפרישה הם עניין למקצוענים. יש לא מעט היבטים כשמדובר על החסכונות הפנסיונים שלכם. החל מבחירה של קרן

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica