חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול משא ומתן

מאת: אמנון ארץ-קדושהמו"מ23/06/20101982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו ניהול של משא ומתן?

משא ומתן הוא דרך לפתרון קונפליקט או מחלוקת משאב בין שני אנשים או יותר שנעשה בהסכמה ובחירה בין הצדדים (במידה והצד השני מסרב לקיים מו"מ הדבר נקרא מונולוג). בעת ניהול משא ומתן,
המגעים מתנהלים תוך כדי הצעות והצעות נגד וקיום תקשורת בין הצדדים, כאשר כל אחד מן הצדדים משתמש בטקטיקות אפר לפי תפיסתו יביאו לו תוצאה מרבית.
בבסיסו של משא ומתן עומד תהליך חלופין (כשיש מו"מ המשמעות היא שהצד השני רוצה משהו ולכן יש לדעת לנצל זאת).
למרות היתרונות הרבים הטמונם בניהול מו"מ, חשוב לזכור שזוהי דרך אחת לפתרון קונפליקט ואינו תמיד המועדף.

שלבי משא ומתן:

1. הכנה – בהכנה ישנם הרבה היבטים חשובים- מיפוי צרכים, מיפוי אינטרסים של שני הצדדים, תיעדוף אינטרסים וצרכים, איסוף מידע (על הצד השני), מידע על חלופות הצד השני (השערות), טווח מיקוח, לבוש, מיקום הפגישה- יתרון מארח, מדיה (איך מנהלים את המו"מ), לו"ז, מטרה ויעדים, תסריטים (חשוב מאוד!) – יש להיות מוכנים לסרוב (תודה על הזמן שלך, אנסה מאוחר יותר... מה אתה מציע...מתי אפשר לדבר על זה שוב... יש לדאוג שהדלת תמיד תשאר פתוחה להמשך מו"מ, אין להעליב, לדעת אם לקראת הסוף יש חלופות אחרות).

2. הצגה והנמקה – האפשרויות העומדות בפנינו להצגת הבעיה הם:
א.דרישת הבעיה
ב.הצגה ואח"כ והנמקה
ג.הנמקה ואח"כ הצגה

אפשרות ב' יותר טובה מאפשרות א'. הבעיה באפשרות ב' היא שהצד השני כבר יודע מה אני רוצה ובזמן שאני מנמק לו הוא חושב על טיעוני נגד ואינו מרוכז בשיחה. האפשרות הטובה ביותר היא אפשרות ג'. יש לעשות זאת במשך 2 דק' ולא יותר, היתרון של אפשרות זאת – הצד השני בקשב, יש להתחיל עם הנימוקים באופן כללי ואח"כ להצגה בצורה של משפך. במצב כזה הצד השני יסכים לעובדות ובהמשך יהיה לו יותר קל ל"הסכים" עם הבקשה. יתרון נוסף, הצד השני לא יודע מה אני הולך לבקש ממנו ולכן אין לו "שמן חשיבה" לטיעוני נגד.

3. מיקוח – מתוך הטווח יש טווח מיקוח, יש לשים לב שלא יורדים למטה מידי מתוך הטווח. ירידה למטה מטווח המיקוח מראה על "נואשות" ו"בורות". יש לבקש 20% מעל לסכום הרצוי.

4. הצעות והצעות נגד תוך שימוש בטקטיקות שונות

5. סיכום – בחירת חלופה או הסכם

האם ניתן לנהל משא ומתן על כל דבר ?

אפשר לשאת ולתת כמעט על הכל, כל זה בתנאי שיש פרטנר למו"מ.
בעת מו"מ נלקחת סיכון מסויים, אין ערובה לניצחון!
ניסיון העבר והשאיפות של הצדדים ישפיעו על הטקטיקות וכן על התוצאה.
גברים נוטים יותר לסיכונים ולכן הם מקבלים יותר "בטווח הקצר" במו"מ.
נשים פחות לוקחות סיכונים ויותר טובות ל"טווח הארוך".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמנון ארץ-קדושה -  בעל חברת SmartAct מקבוצת טי.סי.אס. קום 2007 בע"מ לשירותי יעוץ עסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמנון ארץ-קדושה

מאת: אמנון ארץ-קדושהמו"מ13/08/109646 צפיות
משא ומתן הוא דרך לפתרון קונפליקט או מחלוקת משאב בין שני אנשים או יותר שנעשה בהסכמה ובחירה בין הצדדים. ע"מ לנהל משא ומתן מוצלח לשביעות רצוננו עלינו לתכנן מראש ולהציב אסטרטגיה שתנחה אותנו. מה שמאפיין את האסטרטגיה לפני המו"מ – הוא התכנון המקדים. לאחר מכן, אסטרטגיה מאופיינת ע"י טקטיקות –שינויים ותיקונים, התנהגויות ותגובות. אסטרטגיה הינה תוכנית התנהגות מודעת הכוללת תוכנית לטווח ארוך מתוך תפיסה והערכה של התנאים, המצב או היתרון של הצד השני תוך מודעות לשינויים בתוכנית בעקבות שינויים בסביבה.

מאת: אמנון ארץ-קדושהייעוץ עסקי15/07/101154 צפיות
מטרתו של יעוץ עסקי מסוג זה אינה קבלת החלטות עבור הארגון.הייעוץ מספק נקודת מבט אובייקטיבית על העסק לאחר בחינת תזרים המזומנים, בחינת המשקיעים, לקוחות העסק וההוצאות למול התחרות בשוק והמצב הכלכלי. החברה המבצעת את הייעוץ מנתחת את מצבו של העסק ומספקת המלצות לייעול והבראה כמו גם למציאת משקיעים או אפשרויות מימון אחרות.

מאת: אמנון ארץ-קדושהייעוץ עסקי10/04/101327 צפיות
יעוץ עסקי הינו שירות שמספק מענה לבסיס הפעילות של העסק ולסיכוייו להתפתח ולשגשג. כל עסק יהא מצליח ככל שיהיה שואף להתקדם ולהתפתח באופן שוטף ע"מ לעמוד בדרישות השוק המחמירות. במציאות השוק של ימינו אין ברירה אלא להיות עם אצבע על הדופק בכל עת

מאמרים נוספים בנושא מו"מ

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222322 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאת: רונן הללמו"מ08/08/129336 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן ברכישה והשכרה של עסקים, מספר על מלכודות של מו"מ טלפוני ונותן עשרה כללים לשליטה במשא ומתן טלפוני

מאת: רונן הללמו"מ24/03/128690 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן, משיק שירות חדש לייעוץ, הכוונה וניהול מו"מ בתחום הנדל"ן

מאת: ronyotמו"מ17/11/118663 צפיות
בכל מערכות הסינון שקיימות בשוק יש פילטרים (ובשמם השני – מסננים) אשר אמורים לסנן את האוויר שנפלט החוצה. חובה להחליף את הפילטרים הללו אחת לתקופה, חשוב לזכור שהכול תלוי בפעילות המטבח ובסוג העבודה שנעשית בו.

מאת: קופירייטינג פלוסמו"מ03/10/118613 צפיות
תרגום טקסט הינו שירות הניתן על ידי חברות שונות בארץ ,אשר כשמו כן הוא- עוזר לנו בתחום תרגום טקסט. חברות שונות מציעות שירות תרגום טקסט ממגוון שפות לתרגום לעברית

מאת: אייל גלמו"מ20/08/118610 צפיות
עסק ללא צליל המתנה הכולל קריינות מקצועית, מוסיקה ממתגת, לצערי נתפס באוזני הלקוח כעסק פחות רציני ומכובד. אנחנו בעולם בו השירות הפך לכלי שיווקי. אסור להתעלם מכך. הלקוח יודע שמגיע לו שירות טוב, וכצרכן לרוב הולך לקנות בחברה/ עסק שמעניקה לו הרגשה טובה, וזאת באמצעות השרות הטוב, וכוח האדם המסור.

מאת: zafil mamanמו"מ07/04/1110876 צפיות
סקס ישראלי - מה זה התשוקה לסקס בחיי הפורנו באתרים השונים ? החדשנות ברשת הביאה עמה נגישות חדשה מיוחדת במינה בכל המתייחס לתכנים פורנוגרפים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica