חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה כשלב מקדים בניהול משא ומתן

מאת: אמנון ארץ-קדושהמו"מ13/08/20109643 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כבעל עסק אתה נדרש לנהל משא ומתן עם לקוחות ועם ספקים כמעט ברמה היומית, ולעיתים התוצאות עשוייות להיות גורליים עבור העסק שלך, עבור רווחיותו או עבור קבלת פרויקט כלשהו. כניסה לישיבת משא ומתן ללא הכנה מוקדמת היא כמו ניסיון למצוא מטמון חבוי ללא מפה ורמזים. אתה מועד להיתקל בהפתעות לא נעימות.

מהו משא ומתן?

משא ומתן הוא דרך לפתרון קונפליקט או מחלוקת משאב בין שני אנשים או יותר שנעשה בהסכמה ובחירה בין הצדדים (במידה והצד השני מסרב לקיים מו"מ הדבר נקרא מונולוג). בעת ניהול משא ומתן, המגעים מתנהלים תוך כדי הצעות והצעות נגד וקיום תקשורת בין הצדדים, כאשר כל אחד מן הצדדים משתמש בטקטיקות אפר לפי תפיסתו יביאו לו תוצאה מרבית.
בבסיסו של משא ומתן עומד תהליך חלופין (כשיש מו"מ המשמעות היא שהצד השני רוצה משהו ולכן יש לדעת לנצל זאת).
למרות היתרונות הרבים הטמונם בניהול מו"מ, חשוב לזכור שזוהי דרך אחת לפתרון קונפליקט ואינו תמיד המועדף.

אסטרטגיה - שלב מקדים לניהול משא ומתן

מה שמאפיין את האסטרטגיה לפני משא ומתן – הוא התכנון המקדים. לאחר מכן, אסטרטגיה מאופיינת ע"י טקטיקות –שינויים ותיקונים, התנהגויות ותגובות. אסטרטגיה הינה תוכנית התנהגות מודעת הכוללת תוכנית לטווח ארוך מתוך תפיסה והערכה של התנאים, המצב או היתרון של הצד השני תוך מודעות לשינויים בתוכנית בעקבות שינויים בסביבה. חשוב להבחין בין אסטרטגיות לטקטיקות - השינויים הם הטקטיקות ולא האסטרטגיות!

באיזה אסטרטגיה כדאי לבחור בעת ניהול משא ומתן?

הבחירה בסוג האסטרטגיה עליה כדאי לבסס תהליך של משא ומתן תלויה במניעי הצדדים בטקטיקות הננקטות לפי הספרות. עיקרון חשוב הוא לדעת לשלב טקטיקות, ולא להגיב מיד- כלומר, להשתמש במנגנון השהייה.  זכרו כי אין מה לדבר על שיתוף פעולה אם הצד השני נוקט במאבק.

אסטרטגיות בניהול משא ומתן

בעת ניהול משא ומתן ניתן לבחור באחת מ- 2 אסטרטגיות בסיסיות, כשמהן נגזרות אסטרטגיות נוספות בקומבינציות שונות:

1. אסטרטגיית מאבק – כאשר נוקטים במאבק הרווח של צד אחד יכול להיות מושג רק על חשבון הצד אחר

2. אסטרטגיית שיתוף פעולה – קיימת האפשרות התיאורטית ששני הצדדים ישיגו את יעדיהם (כלומר, מצב של win-win)

3. אסטרטגיה משולבת - האסטרטגיה המשולבת  כוללת קומבינציה של מאבק ושיתוף פעולה, כאשר סדר הופעתם קריטי ומגדיר מהליכים בניהול משא ומתן:

א. מאבק ושת"פ - בו זמנית.

ב.מאבק תחילה ואח"כ שת"פ – רושם ראשוני כוחני, לאחר מכאן מתרכך ונהיה נחמד, חביב ומשת"פ פעולה. את השינוי מייחסים לעצמנו, בגללי הוא שינה את התפיסה שלו. אם הוא מכבד אותי עכשיו אני אכבד אותו בחזרה.

ג.שת"פ ואח"כ מאבק – הימור של פיצוץ יותר גבוה. בגלל שהתרשמנו שהצד השני נחמד וחביב הכוחניות אח"כ גורם לפיצוץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמנון ארץ-קדושה -  בעל חברת SmartAct מקבוצת טי.סי.אס. קום 2007 בע"מ לשירותי יעוץ עסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמנון ארץ-קדושה

מאת: אמנון ארץ-קדושהייעוץ עסקי15/07/101152 צפיות
מטרתו של יעוץ עסקי מסוג זה אינה קבלת החלטות עבור הארגון.הייעוץ מספק נקודת מבט אובייקטיבית על העסק לאחר בחינת תזרים המזומנים, בחינת המשקיעים, לקוחות העסק וההוצאות למול התחרות בשוק והמצב הכלכלי. החברה המבצעת את הייעוץ מנתחת את מצבו של העסק ומספקת המלצות לייעול והבראה כמו גם למציאת משקיעים או אפשרויות מימון אחרות.

מאת: אמנון ארץ-קדושהמו"מ23/06/101981 צפיות
משא ומתן הוא דרך לפתרון קונפליקט או מחלוקת משאב בין שני אנשים או יותר שנעשה בהסכמה ובחירה בין הצדדים (במידה והצד השני מסרב לקיים מו"מ הדבר נקרא מונולוג). בעת ניהו משא ומתן, המגעים מתנהלים תוך כדי הצעות והצעות נגד וקיום תקשורת בין הצדדים, כאשר כל אחד מן הצדדים משתמש בטקטיקות אפר לפי תפיסתו יביאו לו תוצאה מרבית.

מאת: אמנון ארץ-קדושהייעוץ עסקי10/04/101324 צפיות
יעוץ עסקי הינו שירות שמספק מענה לבסיס הפעילות של העסק ולסיכוייו להתפתח ולשגשג. כל עסק יהא מצליח ככל שיהיה שואף להתקדם ולהתפתח באופן שוטף ע"מ לעמוד בדרישות השוק המחמירות. במציאות השוק של ימינו אין ברירה אלא להיות עם אצבע על הדופק בכל עת

מאמרים נוספים בנושא מו"מ

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222318 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאת: רונן הללמו"מ08/08/129336 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן ברכישה והשכרה של עסקים, מספר על מלכודות של מו"מ טלפוני ונותן עשרה כללים לשליטה במשא ומתן טלפוני

מאת: רונן הללמו"מ24/03/128690 צפיות
אלי יצחק, מומחה לניהול משא ומתן, משיק שירות חדש לייעוץ, הכוונה וניהול מו"מ בתחום הנדל"ן

מאת: ronyotמו"מ17/11/118662 צפיות
בכל מערכות הסינון שקיימות בשוק יש פילטרים (ובשמם השני – מסננים) אשר אמורים לסנן את האוויר שנפלט החוצה. חובה להחליף את הפילטרים הללו אחת לתקופה, חשוב לזכור שהכול תלוי בפעילות המטבח ובסוג העבודה שנעשית בו.

מאת: קופירייטינג פלוסמו"מ03/10/118610 צפיות
תרגום טקסט הינו שירות הניתן על ידי חברות שונות בארץ ,אשר כשמו כן הוא- עוזר לנו בתחום תרגום טקסט. חברות שונות מציעות שירות תרגום טקסט ממגוון שפות לתרגום לעברית

מאת: אייל גלמו"מ20/08/118608 צפיות
עסק ללא צליל המתנה הכולל קריינות מקצועית, מוסיקה ממתגת, לצערי נתפס באוזני הלקוח כעסק פחות רציני ומכובד. אנחנו בעולם בו השירות הפך לכלי שיווקי. אסור להתעלם מכך. הלקוח יודע שמגיע לו שירות טוב, וכצרכן לרוב הולך לקנות בחברה/ עסק שמעניקה לו הרגשה טובה, וזאת באמצעות השרות הטוב, וכוח האדם המסור.

מאת: zafil mamanמו"מ07/04/1110874 צפיות
סקס ישראלי - מה זה התשוקה לסקס בחיי הפורנו באתרים השונים ? החדשנות ברשת הביאה עמה נגישות חדשה מיוחדת במינה בכל המתייחס לתכנים פורנוגרפים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica