חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת ליקויי בניה ומערכת בקרת איכות הבניה

ביקורת ליקויי בניה והכנת דוח ליקויי בנייה מתארים את הנזקים שנעשו בניגוד ובסתירות לתקנים שאותרו במהלך בדיקת בניה במבנים , לחוקי ותקנות הבנייה וכו'. "דוח ליקויי בניה" גם חוות דעת לגבי עלויות כספיות לתיקון  הנזקים.

ביקורת ליקויי בניה הוא תחום העוסק בבדיקת ליקויי בניה ואי התאמות לחוקים ולתקנות בתחום, במבנים בכלל ובבניינים ודירות חדשים בפרט. ביצוע בדיקת ליקוי בניה נחוצה כאשר יש חשד לאיתור אי התאמות ופגיעות באיכות הבנייה, שעליה התחייב הקבלן.

מערכת האיכות המקובלת בחברות בנייה בארץ מאופיינת בבקרת איכות. בדיקת איכותו של המוצר המוגמר (לדוגמא: קיר בלוקים עקום) נעשית לאחר השקעת תשומות לא מבוטלות, ובשלב זה, אם המוצר אינו עומד בדרישות האיכות, יש להרוס את כולו. הפסקת שרשרת האירועים אמנם תמנע את החמרת עלות התיקון, אך תחייב את ביצועם מחדש של פעולות ארוכות ויקרות

ניכר כי ברוב המקרים (57%) לא היתה כלל פעולה של מערכת האיכות. ביתר המקרים היתה מערכת איכות שלא הצליחה לאתר ולגלות את הליקויים. מערכת האיכות אליה יש לשאוף בענף הבנייה היא ניהול איכות מקדים הכולל את ניסיון העבר ותסקירי איכות (בצורה דומה לסקר סיכונים שמבצעים בנושאי בטיחות), ולאחריו הבטחת איכות תוך כדי תהליך הביצוע. 

הגורמים העיקריים להופעת ליקויי בניה

1. כוח אדם – התנהגות ברמה האישית, מקצועיות ותשומת לב.

2. חומרים – אי תקינות של חומרי גלם או שימוש בחומרים שאינם מתאימים.

3. שיטות עבודה – האופן בו מכתיב צוות הניהול את העשייה. שיטות עבודה מוגדרות באמצעות חוקים, נהלים, מפרטים והנחיות.

4. מיכון – כלים המשמשים עזר לעובדים.

5. ניהול – השיטה בה מנוצלים המשאבים לטובת המדיניות הארגונית.

 לא ניתן, כמובן, למנוע מראש ובאופן גורף ליקויי בניה בדירה, אך ניתן להקטין סיכונים. השיקול הראשון שיש לקחת בחשבון בעת קניית נכס הוא לבחור חברה קבלנית ידועה ואמינה ולברר מול קוני דירות שרכשו ממנה דירה ומתגוררים בה את איכות הבנייה. בנוסף,  כדאי לשכור את שירותיו של עו"ד העוסק בתחום, ע"מ שיעבור על החוזה, ובכך יצמצם את האפשרות של הקבלן לחריגות, להתחמקות מפיצויים וכו'. חשוב לזכור כי חוק המכר מגן באופן כללי מפני ליקויי בניה , אך למרבה הצער, אינו מעמיק ונתון לפרשנות רבה.

בדיקה הנדסית של הנכס

אין ספק כי בשנים האחרונות סטנדרט הבנייה במגמת עלייה ואיכות החומרים הולכת ומשתפרת. לעומת זאת, הבניינים הקיימים עומדים בפני פגעי מזג האוויר והזמן. בדומה לבני אדם, גם בתים מתיישנים - הצינורות מתפוצצים, הטיח מתקלף, הקירות החיצוניים משחירים ועוד.  מצבים אלה מחייבים שיפוצים שעשויים להסתכם בעלות של אלפי דולרים ואולם חשוב לזכור כי גם דירה חדשה אינה מבטיחה איכות ואתם עלולים למצוא בה ליקויי בנייה, לכן בדק בית הנדסי חשוב ביותר לפני רכישת הנכס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ניכטברגר מתמחה בפתרון בעיות סבוכות אל מול הבנקים, תביעות כלכליות, תביעות בנקים , הקמת קרן גידור וכן משפט מינהלי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון ניכטברגר

מאת: דורון ניכטברגרנזיקין14/09/101128 צפיות
ליקויי בניה הם כשלים הנדסיים המתגלים בפרויקט בניה. ליקויי בניה הם נושא משפטי נפוץ מאד. בתי המשפט עמוסים בתביעות שונות בנושאי ליקויי בניה, ולחברות העוסקות בביקורת איכות בנייה יש עבודה לא מעטה (ולפיכך הכנסות לא מבוטלות) מהערכות שווי של ליקויי בניה וחוות דעת לבתי המשפט. במאמר מתוארים ארבעה סוגים נפוצים של ליקויי בניה ודרכים להתמודדות.

מאת: דורון ניכטברגרנזיקין27/05/101259 צפיות
ביקורת ליקויי בניה הוא תחום העוסק בבדיקת ליקויי בניה ואי התאמות לחוקים ולתקנות בתחום, במבנים בכלל ובבניינים ודירות חדשים בפרט. ביצוע בדיקת ליקוי בניה נחוצה כאשר יש חשד לאיתור אי התאמות ופגיעות באיכות הבנייה, שעליה התחייב הקבלן.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201518 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201313 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica