חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליקויי בניה - ארבעה קטגוריות עיקריות

מאת: דורון ניכטברגרנזיקין14/09/20101127 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליקויי בניה הם כשלים הנדסיים המתגלים בפרויקט בניה. כשלים אלה יכולים להופיע בכל סוג עבודה הנדסית ובכל עיתוי, לאו דווקא בסמוך לביצוע העבודה. ליקויי בניה נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: ליקויים קטנים ומינוריים וליקויים משמעותיים הדורשים תיקון מיידי.

ליקויי בניה הם נושא משפטי נפוץ מאד.  בתי המשפט עמוסים בתביעות שונות בנושאי ליקויי בניה, ולחברות העוסקות בביקורת איכות בנייה יש עבודה לא מעטה (ולפיכך הכנסות לא מבוטלות) מהערכות שווי של ליקויי בניה וחוות דעת לבתי המשפט.

ליקויים מינוריים

ליקויים מינוריים הם ליקויי בניה בעלי משמעות נמוכה שניתנים למניעה בקלות יחסית, הנובעים מתפיסת עולם רווחת בקרב קבלנים הגורסת כי יש להשקיע בעיקר ולהזניח את הטפל, או לחילופין - מחוסר דיוק של מתכנני הבנייה בהגדרת העבודה לבעלי המקצוע, שפועלים אי לכך על סמך שיקול דעתם.

ליקויים מז'וריים

ליקויים מז'וריים הם ליקויי בניה בעלי משמעות גבוהה שכדאי שלא יופיעו באף פרויקט בניה. ברוב המקרים, ליקויי בניה מז'וריים נחשפים במלוא עוצמתם לאחר שהבניה הושלמה, וגובים מחיר כבד ברכוש (במקרה הטוב) או בחיי אדם. הסיבה העיקרית לליקויי בניה מז'וריים היא רשלנות גרידא מצד בעלי המקצוע והיעדר גורם שמפקח על תהליך הבניה.

ליקויים מתפתחים

ליקויי בניה מתפתחים קשים לזיהוי ומתגלים בד"כ לאחר זמן רב (בין אם הם מז'וריים ובין אם הם מינוריים). במרבית המקרים, עלות תיקון הנזק של ליקויים מתפתחים הינה גבוהה ביותר. המאפיין המרכזי של ליקויים מתפתחים הוא התלות בזמן - זהו ליקוי שמחריף ככל שהזמן עובר - מתחיל בתור ליקוי זניח ולא משמעותי ומתפתח לכדי ליקוי משמעותי שיכול לחולל נזקים משמעותיים. ישנם אף מצבים שבו ליקוי מתפתח עשוי להביא ליצירת ליקויים נוספים, והתוצאה היא הוצאה כספית אדירה הנדרשת לתיקונם.

דוגמאות לליקויים מתפתחים שכיחים הינם ליקויים הקשורים למים, למשל: נקב בצינור מים שמתרחב עם הזמן, חדירת מים לתוך המרתף עקב איטום לקוי, שקיעה של אריחי רצפה עקב שימוש לקוי ברובה מילוי שגורם לחדירת מים אל מתחת לריצוף ועוד.

ליקויים קוסמטיים

ליקויים קוסמטיים בד"כ נובעים מעבודה לא מדויקת של בעלי מקצוע ,נראים היטב לעין  (גם לא מקצועית) ולכן מתגלים במהירות רבה יחסית. במקרים רבים, בעלי המקצוע לא נאותים לתקן ליקויים קוסמטיים מאחר ותיקון מקומי דורש התערבות נרחבת יותר בעלות גבוהה כך שרבים מעדיפים לקבל את המצב הקיים. דוגמא לליקוי קוסמטי הוא חיפוי לקוי של מקלחות (פינות כל ארבע רצפות לא מתכנסות לאותה פינה).

מפקח בניה לסייע במניעת ליקויי בניה: הידע המקצועי והניסיון המקצועי שלו ובעיקר נוכחותו היומיומית בפרויקט יוכלו להביא לתוצאות איכותיות יותר, ללא ליקויי בניה ולשביעות רצון מלאה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ניכטברגר מתמחה בפתרון בעיות סבוכות אל מול הבנקים, תביעות כלכליות, תביעות בנקים , הקמת קרן גידור וכן משפט מינהלי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון ניכטברגר

מאת: דורון ניכטברגרנדל"ן ומקרקעין23/06/101616 צפיות
ביקורת ליקויי בניה הוא תחום העוסק בבדיקת ליקויי בניה ואי התאמות לחוקים ולתקנות בתחום, במבנים בכלל ובבניינים ודירות חדשים בפרט. ביצוע בדיקת ליקוי בניה נחוצה כאשר יש חשד לאיתור אי התאמות ופגיעות באיכות הבנייה, שעליה התחייב הקבלן.

מאת: דורון ניכטברגרנזיקין27/05/101258 צפיות
ביקורת ליקויי בניה הוא תחום העוסק בבדיקת ליקויי בניה ואי התאמות לחוקים ולתקנות בתחום, במבנים בכלל ובבניינים ודירות חדשים בפרט. ביצוע בדיקת ליקוי בניה נחוצה כאשר יש חשד לאיתור אי התאמות ופגיעות באיכות הבנייה, שעליה התחייב הקבלן.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192395 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192481 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192481 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192580 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica