חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואת שיניים לילדים - צחצוח שיניים - איך ומתי, ביקור ראשון במרפאה

מאת: הדס שגיאבריאות השן25/06/20101428 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכל אודות בקיעת שיניים אצל ילדים

השיניים הראשונות לצאת הן בדרך כלל החותכות המרכזיות התחתונות. האירוע המרגש קורה סביב גיל חצי שנה. בהמשך כל החותכות העליונות אמורות לבקוע. אצל הפעוט. לאחר מכן יופיעו הטוחנות הראשונות, הניבים ולבסוף הטוחנות השניות (השיניים האחוריות ביותר).

כדאי להכיר כלל נחמד הנקרא: "כלל שש ארבע".

כל חצי שנה אמורות לבקוע עוד 4 שיניים לפה. בגיל חצי שנה 4 שיניים, בגיל שנה 8 שיניים צריכות להיות בפה, בגיל שנה וחצי 12 וכך הלאה עד סביבות גיל 3 בו אמורות להימצא  כל 20 שיני החלב בפה.

כדאי וחשוב לזכור כי גיל בקיעת שיניים הוא גיל ממוצע ולמעשה מדובר על טווח גילאים, כך שיש כאלה המתעכבים וכאלה המקדימים.

כפי שצויין הבקיעה מתרחשת בסדר מסוים ידוע מראש. הרבה יותר חשוב הסדר מאשר גיל הבקיעה. כל עוד נשמר הסדר אזי זה פחות קריטי אם השיניים בוקעות מוקדם או מאוחר יחסית ...

לגבי קצב יציאת השיניים - מאוד משתנה וקשה לצפות זאת. ישנם ילדים שאצלם זהו תהליך ארוך הלוקח מספר שבועות ויש כאלו שיום אחד מתעוררים עם שן חדשה מבצבצת מבלי שקדמו לכך חוסר שקט, ריור, כאב או כל דבר אחר (באמת, יש כאלה !!!).

מזל טוב - עכשיו שהשיניים בקעו כיצד נשמור עליהן ?

צחצוח שיניים

צחצוח שיניים מתחיל עם בקיעת השן הראשונה (כן כן, בדיוק כמו שחופפים את הראש כאשר מופיע תלתל ראשון) ובהחלט יש עזרים מיוחדים לצחצוח נכון של השיניים וחלל הפה גם בגיל צעיר.

גם אם נראה כי מדובר בילד "סרבן צחצוח" חשוב לא לוותר ולא להתייאש - כי צחצוח נכון, ימנע טיפולי שיניים עתידיים.....

עדיף לא לצחצח בכוח, אלא תוך כדי משחק, שיר, או אחרי קריאת סיפור הדן בנושא. ישנן טכניקות רבות להתמודדות עם צחצוח בגיל הזה. אפשר לצחצח גם כשהילד יושב או שוכב. אצל הקטנטנים אין חשיבות לצחצוח מעל כיור או מול מראה.

לפעמים אם יש אחים גדולים בבית כדאי לעשות זאת כפעילות משותפת. עוד דבר שיכול לעזור הוא לראות את ההורים מצחצחים. יש ילדים שבטוחים שרק להם מצחצחים בבית. כי בדרך כלל המבוגרים מצחצחים שיניים בבוקר לפני שהקטן קם ובלילה אחרי שהולך לישון. תינוקות באופן אוטומטי רוצים את מה שיש לאמא או אבא ביד. כך שאם הם רואים את פעולת הצחצוח אצל אחד ההורים הדבר יכול לעורר מוטיבציה גדולה לנושא.

חשוב שהמברשת תהיה קטנה ורכה ולגבי משחה, כמובן תלוי בגיל הילד וברמת הסיכון לעששת - ישנם מצבים בהם מומלץ להוסיף משחה רק לאחר התייעצות עם מומחה רפואת שיניים לילדים. בעת הביקור הראשון במרפאה ניתן לראות הדגמת צחצוח "על אמת".

ביקור ראשון במרפאת שיניים לילדים

ההמלצה היא שביקור ראשון יתרחש במרפאה עד גיל שנה לערך, על מנת לאפשר ייעוץ והדרכה נכונה לגבי תזונה מתאימה (כיצד להניק ולהאכיל בלילה בצורה בטוחה, מינון נכון של צריכת חטיפים ומשקאות מתוקים וכו').כמו כן ניתן בביקור זה לזהות הרגלים שונים העלולים להשפיע על השיניים (לדוגמא - שימוש במוצץ ובבקבוק) ולאתר גורמי סיכון לעששת - (נמצאה התאמה בין רמת העששת של האם לרמה אצל תינוקה) כמו כן חשוב לקבל מידע לגבי אופן ההתמודדות עם חבלות בשיניים.

הרעיון הוא לייצר "בית דנטלי" - במקור DENTAL HOME ולאפשר קבלת טיפול רוטיני מניעתי על מנת שהילדים לא יזדקקו לטיפול עתידי (חודרני וכואב יותר) בשיני החלב ובשיניים הקבועות. היכרות עם הילד מגיל צעיר מאפשרת קשר טוב של הילד עם המרפאה, התרגשות ונכונות להגיע. וכן שומרת על בריאות השיניים ורקמות הפה.

הכי חשוב - השתדלו לא להגיע למצב שהילדים מתלוננים על כאבים. כאשר הביקור מתרחש בצורה שגרתית ולא מתוך כאב יש סיכוי כי יהיה נעים יותר וישאיר בפה טעם של עוד.....

מפגש ראשון נעים ומזמין הוא כזה המאפשר גישה חיובית גם בהמשך.

מאוד מומלץ שמפגש כזה יעשה אצל מומחה רפואת שיניים לילדים.

מי הוא מומחה רפואת שיניים לילדים ?

חשוב להבין - מומחה לרפואת שיניים לילדים הוא קודם כל רופא שיניים (שסיים בהצלחה שש שנות לימוד) ומעבר לכך עבר מסלול התמחות מיוחד של עוד כ-4 שנים כדי לטפל בילדים בצורה הטובה והנכונה ביותר.

ההתמחות מקנה כלים שונים, בין השאר גם לטפל בילדים קטנים ולהבין את החשיבות שברפואה המונעת כבר מהגיל הצעיר.

ביקור ראשון בגיל מוקדם ולאחריו ביקורות שגרתיות יכולות להבטיח שמירה על חיוך בריא למשך שנים רבות.

זה אפשרי !  בהצלחה !

ד"ר הדס כץ-שגיא

מומחית רפואת שיניים לילדים

אודות:

פלא - רפואת שיניים לילדים

כתובת: רח' ארלוזורוב 27 הוד השרון

טל: 077-4050816

אתר אינטרנט: www.peledent.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רופא שיניים לילדים אינו דומה לרופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים,  הם מזהים תוך שניות תשומת לב, יחס והשקעה.

הצלחנו לייצר עבור מטופלינו הקטנים בית דנטלי חם ומלמד, בו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת - איזה פלא !

פלא - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' ארלוזורוב 27 הוד השרון

טל:  077-4050816

אתר אינטרנט:  www.peledent.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדס שגיא

מאת: הדס שגיאבריאות15/10/101857 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/101861 צפיות
הרגל של לעיסת מסטיק קיים כבר אלפי שנה. מה יש בחתיכת הגומי שהופך אותו לכזה אטרקטיבי ומיוחד? האם בכלל כדאי לחשוף את הילדים ללעיסה ? מהם היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק ? וממה חשוב להיזהר ? מספר מילים על לעיסת מסטיק אצל ילדים צעירים.

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/101455 צפיות
אורתודונטיה היא תחום מומחיות ברפואת שיניים, המתמחה באבחון, מניעה וטיפול בבעיות הקשורות למבנה הלסתות, מבנה הפנים ומיקום השיניים. הליקוי יכול להופיע מרמת שן בודדת ועד ליקוי בלסת שלמה. אחת ההמלצות של האגודה האמריקאית לאורתודנטיה היא שכל ילד בסביבות גיל שש-שבע שנים יעבור הערכה אורתודונטית ראשונית.

מאת: הדס שגיאבריאות השן18/08/101360 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית ומיוחדת לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/07/101103 צפיות
המפגש הראשון של הילד עם עולם רפואת השיניים הוא בדרך כלל הבסיס הראשוני לפיו הילד יחווה את הביקורים העתידיים שלו במהלך כל חייו. כיום ההמלצה היא להגיע למפגש הראשון במרפאת השיניים סביב בקיעת השן הראשונה או עד גיל שנה. לרוב הילדים אין פחד מולד מרופא שיניים. פחד או חרדה דנטאלית נרכשים לרוב מן הסביבה.

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/06/101444 צפיות
עששת הגיל הרך, הקרויה גם "עששת הבקבוק" מופיעה אצל 10% מהפעוטות עד גיל 3 שנים. הטיפול בשיניים בגיל הזה הוא בדרך כלל מורכב ויקר ולרוב נעשה תחת טשטוש או בהרדמה כללית. אפשר וניתן למנוע תופעה זו – כך נשמור על בריאות שיני הקטנטנים !

מאת: הדס שגיאבריאות השן20/06/102095 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער. במסגרת 4 שנות הכשרתה כמומחית רכשה דר' כץ-שגיא כלים פסיכולוגיים- קוגניטיביים ייחודיים לתחומה והתמחתה בטיפול בילדים בעלי צרכים פיזיים ו

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201584 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181663 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181775 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171501 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171377 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica