חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרפאת שיניים לילדים - כיצד ניתן למנוע עששת של הגיל הרך ?

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/06/20101445 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עששת הגיל הרך, הקרויה גם "עששת הבקבוק" מופיעה אצל 10% מהפעוטות עד גיל 3 שנים.

הטיפול בשיניים בגיל הזה הוא בדרך כלל מורכב ויקר ולרוב נעשה תחת טשטוש או בהרדמה כללית.

אפשר וניתן למנוע תופעה זו - כך נשמור על בריאות שיני הקטנטנים !

מהי עששת הגיל הרך?

עששת היא תהליך המתרחש בפה המוביל ל"חורים".

בתינוקות, בשלב הראשון - מתחיל כפס לבן, על גבי השיניים - סמוך לחניכיים - לרוב בשיניים החותכות הקדמיות העליונות. אם הדבר מאותר בשלב זה ע"י רופא שיניים היודע לזהות את התופעה הדבר הפיך וניתן לעצירה. עם התקדמות התהליך תיהיה פגיעה בעוד שיניים (ניבים וטוחנות). הנגעים הופכים חומים בהדרגה. זה הסימן שהעששת פעילה ונחשפות שכבות פנימיות של השן.

הדבר יכול לגרום לכאבים, הופעת נפיחות ומוגלה. בעקבות הכאבים ואי הנוחות הפעוט נמנע מאכילה. בשל תזונה לא סדירה לעיתים מגיעים למצב בו יש עיכוב גדילה (אין עליה במשקל ובגובה).

המראה של השיניים ה"אכולות" נראה בחיוך וגורר פגיעה אסטטית ובמקרים קיצוניים התהליך יכול להשפיע גם על השיניים הקבועות המתפתחות בסמיכות לשיני החלב הפגועות. 

התהליך העששתי - מושפע מגורמים רבים.

שלושה גורמים עיקריים - בפעוטות:

פגיעה באיכות השן

היווצרות שן החלב מתרחשת עוד ברחם (החל מחודש רביעי להריון). ועל כן כל מצב המייצר סטרס במהלך ההיריון כמו - מחלת חום של האם או תרופות מסוימות הנלקחות במהלך חודשי ההיריון יכול להשפיע על התפתחות השיניים של העובר ולפגוע באיכותן.  גם סיבוכים סביב הלידה, מצוקת עובר או לידה מוקדמת מעלים את הסיכוי להתפתחות פגמים באמייל (השכבה החיצונית ביותר של השן). פגים ועוברים הנולדים במשקל לידה נמוך, מוגדרים כקבוצת סיכון להתפתחות פגמים אלה.  המשמעות בהמשך החיים היא ששן הבוקעת פגומה תיהיה מחוספסת, קשה יותר לניקוי ובשל כך חיידקים נצמדים אליה ביתר קלות. הצמדות החיידקים גוררת פירוק האמייל (שמראש בוקע פגום) והתוצאה היא = חורים בגיל צעיר.

 חשיפה לסוכרים

הרגלי תזונה של התינוק, שתייה מתוקה מבקבוק וגם הנקה ממושכת חושפים את פה התינוק לסוכר. החיידקים המצויים בפה יודעים לקחת את הסוכר ולהופכו לחומצה. החומצה מפרקת את השן, ובמידה והשן כבר פגומה החור יתפתח במהירות רבה.

 

כמות החיידקים בפה

התינוק מקבל את מרבית החיידקים מהמטפל העיקרי שלו (לרוב האם). העברת רוק בין האם לתינוק קורת דרך "נשיקות רטובות", טעימות מאותה כפית, ליקוק מוצץ שנופל על הרצפה ומוכנס לפה התינוק ועוד. חשוב להמנע מפעולות אלה ובמקביל לצמצם את כמות החיידקים בפה של האם. (יש קשר ישיר בין כמות החיידקים אצל האם ובין כמות החיידקים של תינוקה). כאשר לאם היגיינה אוראלית מצוינת (מעט חיידקים בפה)-  תהיה חשיפה מינימלית ומאוחרת של חיידקים בפה התינוק.

 

כיצד ניתן למנוע עששת של הגיל הרך?

חשוב לזכור שהמצב הכי הרסני - הוא שתייה מתוקה בלילה.

בחלב אם, בתחליפי חלב, במיצים, בתה או מים ממותקים, במשקאות מוגזים וכו' יש סוכר.

חשוב לזכור כי הגוף עובר shut down בלילה ונח ומאיט קצב ואיתו גם בלוטות הרוק. הרוק המופרש בלילה מופרש בכמות קטנה ואינו שוטף את הפה מהנוזל הממותק או מהחיידקים והחומצה שהם מייצרים. כך ניתן לדמות כי התינוק ישן עם חומצה בפה כל הלילה הפועלת ומפרקת את האמייל ופוגעת בשלמות השן.

אם ניתן להמנע מאכילה במשך הלילה מה טוב !

 בכל מקרה חשוב לצחצח לפני השינה ובהמשך להעביר גאזה רטובה במידה ובכל זאת ומתקיימות "ארוחות לילה" ולנקות את הפה משאריות הנוזל -  כולל אחרי הנקה.

טיפים למניעת עששת של הגיל הרך

  • 1. צחצוח שיניים עם בקיעת השן הראשונה !!!! להתייעץ עם רופא שיניים מתי כדאי להוסיף פלואוריד.
  • 2. שמירה על הרגלי תזונה והנקה נכונים.
  • 3. ביקור מוקדם ושגרתי במרפאה של מומחה טיפולי שיניים לילדים מאפשר איתור גורמי סיכון (פגיעה באמייל, ריבוי חיידקים אצל האם ו/או הרגלי תזונה לא מתאימים).

איתור מוקדם של הגורמים - יבטיח מזעור ומניעת נזקים.

באותו ביקור ניתן לזהות נגע ראשוני ("כתם לבן ע"ג השן") שהוא הפיך. ובעזרת מריחת מוס או ג'ל בבית ובמרפאה ל"הקפיא" את המצב ולמנוע התקדמות העששת ובמקרים מסוימים אף לגרום לריפוי.

עששת הגיל הרך מופיעה אצל 1 מכל 10 תינוקות. באיתור מוקדם קל  למנוע את המחלה ולאפשר חיוך בריא לאורך שנים.

ד"ר הדס כץ שגיא

מומחית לרפואת שיניים לילדים ונוער

אודות:

פלא - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' ארלוזורוב 27 הוד השרון

טל:  077-4050816

אימייל:  pele@peledent.co.il

אתר אינטרנט:  www.peledent.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רופא שיניים לילדים אינו דומה לרופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים,  הם מזהים תוך שניות תשומת לב, יחס והשקעה.

הצלחנו לייצר עבור מטופלינו הקטנים בית דנטלי חם ומלמד, בו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת - איזה פלא !

פלא - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' ארלוזורוב 27 הוד השרון

טל:  077-4050816

אתר אינטרנט:  www.peledent.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדס שגיא

מאת: הדס שגיאבריאות15/10/101858 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/101863 צפיות
הרגל של לעיסת מסטיק קיים כבר אלפי שנה. מה יש בחתיכת הגומי שהופך אותו לכזה אטרקטיבי ומיוחד? האם בכלל כדאי לחשוף את הילדים ללעיסה ? מהם היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק ? וממה חשוב להיזהר ? מספר מילים על לעיסת מסטיק אצל ילדים צעירים.

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/101457 צפיות
אורתודונטיה היא תחום מומחיות ברפואת שיניים, המתמחה באבחון, מניעה וטיפול בבעיות הקשורות למבנה הלסתות, מבנה הפנים ומיקום השיניים. הליקוי יכול להופיע מרמת שן בודדת ועד ליקוי בלסת שלמה. אחת ההמלצות של האגודה האמריקאית לאורתודנטיה היא שכל ילד בסביבות גיל שש-שבע שנים יעבור הערכה אורתודונטית ראשונית.

מאת: הדס שגיאבריאות השן18/08/101362 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית ומיוחדת לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/07/101106 צפיות
המפגש הראשון של הילד עם עולם רפואת השיניים הוא בדרך כלל הבסיס הראשוני לפיו הילד יחווה את הביקורים העתידיים שלו במהלך כל חייו. כיום ההמלצה היא להגיע למפגש הראשון במרפאת השיניים סביב בקיעת השן הראשונה או עד גיל שנה. לרוב הילדים אין פחד מולד מרופא שיניים. פחד או חרדה דנטאלית נרכשים לרוב מן הסביבה.

מאת: הדס שגיאבריאות השן25/06/101430 צפיות
צחצוח שיניים בתינוקות וביקור ראשון במרפאה חשובים הרבה יותר ממה שרוב ההורים מניחים. שמירה על פה נקי של קטנטנים, היא משימה מאתגרת. אך כניסה לשגרה מוקדם בחיים הופכת את העניינים לקלים ומובנים מאליהם. הגעה למרפאה בצורה שגרתית עוזרת לשמר גישה חיובית ונעימה כלפי עולם רפואת השיניים גם בהמשך.

מאת: הדס שגיאבריאות השן20/06/102096 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער. במסגרת 4 שנות הכשרתה כמומחית רכשה דר' כץ-שגיא כלים פסיכולוגיים- קוגניטיביים ייחודיים לתחומה והתמחתה בטיפול בילדים בעלי צרכים פיזיים ו

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201589 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181668 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181780 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181590 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171505 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171380 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica