חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול אורתודונטי מוקדם - האם מומלץ, האם כדאי או לעשות בגיל מאוחר

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/20101454 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי אורתודונטיה ?

אורתודונטיה היא תחום מומחיות ברפואת שיניים, המתמחה באבחון, מניעה וטיפול בבעיות הקשורות למבנה הלסתות, מבנה הפנים ומיקום השיניים. הליקוי יכול להופיע מרמת שן בודדת ועד ליקוי בלסת שלמה.

אחת ההמלצות של האגודה האמריקאית לאורתודנטיה היא שכל ילד בסביבות גיל שש-שבע שנים יעבור הערכה אורתודונטית ראשונית.

זה נכון - היום "ברזלים" או "קוביות על השיניים" זה כמעט סמל סטטוס אצל כל בן עשרה, אך כהורים חשוב לדעת שלא כל הטיפולים האורתודונטים צריכים להתבצע רק בשנות הנעורים. ישנם מצבים המצריכים התערבות מוקדמת (בגיל צעיר, סביב גיל 7 שנים).

לפעמים,  לחכות ל"שיניים הקבועות" יכול להיות מאוחר מדי, כי אז הגדילה של עצמות הלסת והגולגולת מואטת וישנם בעיות סגר שקשה יותר לפתור בשלב זה. יש מצבים בהם עדיף להתחיל מוקדם ולמעשה לבצע רפואה מונעת, מאשר לחכות ולבצע טיפול מורכב וארוך יותר.

מהו טיפול אורתודונטי מוקדם?

ישנו דיון ער סביב הרעיון של טיפול אורתודונטי מוקדם בילדים (יישור שיניים לילדים) בגילאי 7-9 שנים, לעומת הטיפול "המסורתי" המתחיל בגיל 12 שנים ואילך (גיל בו אצל רוב הילדים כל השיניים הקבועות כבר בפה).

אחת ההמלצות של האגודה האמריקאית לאורתודנטיה היא שכל ילד בסביבות גיל שש-שבע שנים יעבור הערכה אורתודונטית ראשונית. זאת על מנת להחליט באם אותו ילד צריך התערבות מוקדמת או לא. מאחר ובשלב זה העצמות גדלות ומשתנות והשיניים מתחילות לנשור ולהתחלף לשיניים קבועות התזמון הוא אידיאלי ויכול לאפשר הערכה ראשונית בדבר הצורך בטיפול אורתודונטי עתידי.

מהם המצבים המצריכים התערבות מוקדמת?

ישנם מספר מצבים בו הטיפול המוקדם חשוב ויכול למנוע או לקצר את משך זמן הטיפול האורתודונטי .

  • 1. צפיפות של שיניים

במידה וישנה צפיפות כדאי להתמקד בשמירה על אורך קשת השיניים. אורך הקשת נוטה להצטמצם עם השנים ותיתכן בעיה של צפיפות עוד לפני שהשיניים הקבועות בוקעות לחלל הפה. בעבר כל בעיות הצפיפות היו נפתרות ע"י עקירות של שיניים, היום בעזרת אבחון וטיפול מוקדם ניתן לנסות לשמור על אורך הקשת אשר כאמור נוטה לקטון עם השנים. ובכך, ולמעשה ל"חסוך" עקירות של שיניים בריאות בעתיד (חשוב לזכור שעקירה שן היא פרוצדורה בלתי הפיכה).

  • 2. סגר צלבי (סגר הפוך)

במידה והלסתות אינן ממוקמות בעמדה תקינה ונוצר בפה מצב של סגר הפוך, טיפול אורתודונטי מוקדם עם מכשיר תפקודי יכול לתקן את המצב ולאפשר מיקום טוב יותר של הלסתות, ולאפשר גדילה תקינה של הלסת. כאשר סגירת הלסת במצב לא תקין מתרחשת זמן רב העמדה מתקבעת וקשה יותר לתיקון.

3. שיניים קדמיות עליונות שבולטות החוצה ("שיני שפן")

שיניים קדמיות שבולטות מהוות פגיעה אסטטית וגם תפקודית. בנוסף, הן חשופות יותר לפגיעה במקרים

של חבלה - נפילה, פציעות ספורט וכו'.... (בשל עמדתן הקדמית, עלולות להישבר ביתר קלות). בטיפול

המוקדם ניתן להקטין את הבליטה ולשפר את עמדתן.

כיצד אדע אם ילדי צריך טיפול מוקדם או לא?

בביקורת שגרתית אצל רופא שיניים מומחה לילדים או אצל אורתודונט מומחה תמיד מושם הדגש גם על עמדת השיניים והלסתות, תקינות הסגר, צפיפות ומרווחים בין השיניים אך גם אתם כהורים,  בבדיקה ביתית פשוטה יכולים לעזור באבחנה.

כדאי לשים לב ל -

  • 1. שיניים עקומות, מרווחים גדולים בין השיניים או מנגד צפיפות גדולה, המקשה אפילו על ניקוי נאות של השיניים.
  • 2. שיניים עליונות בולטות, לעיתים מעבר לקו השפה.
  • 3. נשירה מאוד מוקדמת של שיני חלב או דווקא עיכוב בנשירה.
  • 4. קשיים בלעיסה.
  • 5. מציצת מוצץ או אצבע מעבר לגיל 5 שנים.
  • 6. נשימת פה (בד"כ רוב הנשימה צריכה להיעשות דרך האף והפה צריך להיות סגור, פה פתוח רוב שעות היום, מרמז על נשימת פה).
  • 7. שיבושי הגייה (אותיות שנהגות בצורה לא תקינה, דחיפת לשון בדיבור).
  • 8. סימני נשיכה של הלחי או החיך.

במידה וילדכם מוצץ אצבע, או מוצץ, דוחף לשון בעת דיבור או בליעה, או נושם נשימת פה כדאי להגיע להערכה אורתודונטית עוד לפני גיל 7 שנים. תפקוד נכון של נשימה ולשון מעודדים התפתחות סגר טוב. לעיתים הטיפול האורתודונטי המוקדם צריך להתבצע במקביל לעבודה עם קלינאית תקשורת ואפילו בשיתוף עם רופא אף אוזן גרון.

טיפול מוקדם - חלון הזדמנויות

הטיפול המוקדם (הנקרא גם הטיפול "המניעתי") מתרחש כאמור, בדרך כלל בין הגילאים 7-10 שנים. המטרה היא לנצל את תהליך הגדילה המשמעותית בשנים הללו כדי לאפשר החלפת משנן תקינה. התערבות מוקדמת זו יכולה לאפשר קיצור הטיפול המאוחר יותר, והפיכתו לפשוט יותר, וכן לאפשר גדילה והתפתחות טובים יותר של מערכת המשנן והסגר.

חשוב לזכור שהטיפול המוקדם אינו נדרש ברוב הילדים, ולא בהכרח מונע את הצורך בטיפול אורתודונטי מלא בגיל העשרה, אך במקרים בהם הוא כן מתאים יכול לפתור סופית את הבעיה או לפחות לקצר את זמן הטיפול הכולל (במידה ובגיל מאוחר יותר הילד יזדקק לטיפול משך זמן הטיפול יהיה קצר יותר).

מאת

ד"ר כץ שגיא, מומחית רפואת שיניים לילדים

ד"ר יצחקי, מומחה יישור שיניים לילדים

מרפאת פלא - מרפאת שיניים לילדים הוד השרון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רופא שיניים לילדים אינו דומה לרופא שיניים רגיל.

חושיהם של הילדים חדים ומהירים,  הם מזהים תוך שניות תשומת לב, יחס והשקעה.

הצלחנו לייצר עבור מטופלינו הקטנים בית דנטלי חם ומלמד, בו הם מרגישים חופשיים, רצויים ומלאי ביטחון, ומתייחסים לשמירה על בריאות הפה כאל חוויה נעימה ומתגמלת - איזה פלא !

פלא - מרפאת שיניים לילדים

כתובת:  רח' ארלוזורוב 27 הוד השרון

טל:  077-4050816

אתר אינטרנט:  www.peledent.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדס שגיא

מאת: הדס שגיאבריאות15/10/101854 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן03/09/101860 צפיות
הרגל של לעיסת מסטיק קיים כבר אלפי שנה. מה יש בחתיכת הגומי שהופך אותו לכזה אטרקטיבי ומיוחד? האם בכלל כדאי לחשוף את הילדים ללעיסה ? מהם היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק ? וממה חשוב להיזהר ? מספר מילים על לעיסת מסטיק אצל ילדים צעירים.

מאת: הדס שגיאבריאות השן18/08/101360 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית ומיוחדת לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער.

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/07/101103 צפיות
המפגש הראשון של הילד עם עולם רפואת השיניים הוא בדרך כלל הבסיס הראשוני לפיו הילד יחווה את הביקורים העתידיים שלו במהלך כל חייו. כיום ההמלצה היא להגיע למפגש הראשון במרפאת השיניים סביב בקיעת השן הראשונה או עד גיל שנה. לרוב הילדים אין פחד מולד מרופא שיניים. פחד או חרדה דנטאלית נרכשים לרוב מן הסביבה.

מאת: הדס שגיאבריאות השן30/06/101443 צפיות
עששת הגיל הרך, הקרויה גם "עששת הבקבוק" מופיעה אצל 10% מהפעוטות עד גיל 3 שנים. הטיפול בשיניים בגיל הזה הוא בדרך כלל מורכב ויקר ולרוב נעשה תחת טשטוש או בהרדמה כללית. אפשר וניתן למנוע תופעה זו – כך נשמור על בריאות שיני הקטנטנים !

מאת: הדס שגיאבריאות השן25/06/101427 צפיות
צחצוח שיניים בתינוקות וביקור ראשון במרפאה חשובים הרבה יותר ממה שרוב ההורים מניחים. שמירה על פה נקי של קטנטנים, היא משימה מאתגרת. אך כניסה לשגרה מוקדם בחיים הופכת את העניינים לקלים ומובנים מאליהם. הגעה למרפאה בצורה שגרתית עוזרת לשמר גישה חיובית ונעימה כלפי עולם רפואת השיניים גם בהמשך.

מאת: הדס שגיאבריאות השן20/06/102094 צפיות
פלא - מרפאת שיניים ייחודית לילדים. שכחו מכל מה שחשבתם על מרפאת שיניים. חדר הטיפולים מעוצב כמרחב פתוח מרווח וצבעוני, כיסא הטיפולים המיוחד לילדים יובא אישית מארצות הברית ובחדר ההמתנה ניצבת לה בטבעיות תיבת-אוצר ענקית. מקימת המרפאה היא ד"ר הדס כץ-שגיא, בוגרת ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ובעלת תואר מומחה לרפואת שיניים לילדים ונוער. במסגרת 4 שנות הכשרתה כמומחית רכשה דר' כץ-שגיא כלים פסיכולוגיים- קוגניטיביים ייחודיים לתחומה והתמחתה בטיפול בילדים בעלי צרכים פיזיים ו

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201581 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171376 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica