חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקנות באינטרנט - מה צפוי בעתיד?

מאת: עמוס גורצרכנות12/07/20101187 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האינטרנט בשנים האחרונות חולל שינוי דרמטי כלל עולמי בתחום המידע, הצרכנות והתרבות. כיום בשביל לחפש מידע אין צורך לנבור בספרים, אנציקלופדיות או בחוברות של דפי זהב. מידע עצום מונח לרגלינו בכמה לחיצות כפתור קצרות במנועי החיפוש ברשת.
 
עם הנוחות שבלקנות באינטרנט אי אפשר להתווכח: במקום לרוץ בין חנויות בחום או בגשם אפשר לקבל הכל עד הבית ובמחירים מוזלים. מדי יום צצים שירותים חדשים באינטרנט ביניהם סופרמרקטים מקוונים.
 
לשוק המקוון יש עוד מקום רב להתקדם ולצמוח מכיוון שנדמה שהאמון בין הצרכן לספק הווירטואלי עדיין לא נבנה במלואו וחוסר הביטחון הזה ניצב במרכזה של הסתייגות כללית מלקנות באינטרנט.

מדוע צרכנים חוששים לקנות באינטרנט למרות יעילות ונוחות הקנייה?

תשלום באינטרנט מתבצע בעיקר בכרטיס אשראי. חלק מאתרי המכר מציעים שיטת תשלום נוספת הנקראת Pay Pal  - שיטת תשלום שצמחה על רקע הפופולאריות הגואה של אתרי מסחר אלקטרוני עולמיים. שיטת תשלום זאת אינה מוכרת בישראל ורק אחוז שולי בוחר בה וזאת בעיקר לקנייה מאתרים בינלאומיים.

בהתחשב בכך שרוב הקניות המקוונות בישראל מתבצעות באתרי אינטרנט ישראליים צורת התשלום המקובלת בקנייה מקוונת היא בכרטיס אשראי. בשל שיטת תשלום זאת צרכנים רבים מוותרים על הנוחות והמחיר הזול שמציעה הרשת. רבים מצרכנים אלה היו מעדיפים למשל להזמין באופן תיאורטי משלוח של קניות לבית דרך סופרמרקטים מקוונים במקום לבזבז שעות בסופרמרקטים רגילים אבל החשש עוצר בעדם.

ואמנם חלק גדול מהישראלים שבוחרים לקנות באינטרנט אינו מעוניין למסור פרטי אשראי. כמעט כחצי מהישראלים הבוחרים לקנות באינטרנט מעדיפים למסור את הפרטים טלפונית לנציג חברה שיוצר איתם קשר - מה שמעיד על החסם הפסיכולוגי המשמעותי שמעכב ישראלים רבים מלקנות באינטרנט למרות כל היתרונות.

אם נבחן את העניין באופן רציונלי נגלה שאין כמעט הבדל בין מסירת פרטים אישיים באתרים מאובטחים ובין מסירת כרטיס אשראי בטלפון לנציג חברה. בהזנת פרטים אישיים באינטרנט המידע אינו עובר תיווך - האינפורמציה עוברת אוטומטית כאשר היא מוצפנת ישירות למקבל ההזמנה.

אלו אמצעים ננקטים כדי שהקנייה ברשת תהיה יותר בטוחה?

בנוסף לחשש ממסירת פרטים, צרכנים רבים חוששים מלקנות באינטרנט מכיוון שהם דואגים שהמוצר שיגיע לא יהיה בדיוק מה שהזמינו או שיחלוף זמן ארוך מהמובטח עד שהמוצר יגיע לביתם.
מה נעשה בתחום המסחר המקוון שיכול להפיג חששות קונים כגון אלה? ראשית, חלק מהקונים בוחרים להגביר את תחושת הנוחות שלהם באופן עצמאי על ידי קנייה ישירה מחנויות מקוונות המוכרות להם באופן אישי.

חנויות מקוונות מצדן מקפידות להשתמש בטכנולוגיית אבטחה מתקדמת המבטיחה את פרטיות המשתמש. פרט לכך, כדי שהלקוח יחוש ביטחון מקסימלי בקנייה כמעט כל החנויות המקוונות מציעות שירות לקוחות ומנהיגות מדיניות ביטול והחזרה נוחים לאחר הרכישה.

גם החוק הישראלי מגיב לשינויים בדפוסי הקנייה בעולם המודרני ובהתאם לכך בוצעו התאמות בחוק המגנות על הצרכן בביצוע עסקה ברשת. עסקה המתבעת באשראי בטלפון או באינטרנט היא עסקה במסמך חסר. החוק במקרה זה מעניק לצרכן הגנה רבה יותר בהשוואה לעסקה רגילה למשל בסופרמרקטים בו הצרכן חותם על חשבונית. כך במקרה של אי ביצוע עסקה כמוסכם ניתן לבטל את העסקה על ידי הודעה לחברת האשראי.

עם גדילת מודעות מצד הקונה לזכויותיו ובזכות התנסות של רבים בקנייה ברשת נראה כי האמון הצרכני ילך וייבנה בהדרגה. ניתן בהחלט לחזות כי מספר האנשים שיבחרו לקנות באינטרנט בעתיד הנראה לעין ילך ויגדל באופן משמעותי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101662 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102035 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101854 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102015 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104414 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101478 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101605 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214237 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204374 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205276 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194171 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193399 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193442 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182917 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica