חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימור הזוגיות

חוק פיזיקלי בסיסי קובע שאנרגיה משנה צורה ועוברת בין גופים, אך אינה נוצרת מכלום ואינה מתכלה. זהו חוק שימור האנרגיה.

אז האם טיפול זוגי יכול לעזור למערכת היחסים?
כן, אבל רק במידה ותחליטו לפתח את שריר הגמישות והחלטה כזאת תגיע רק ממקום של מודעות.

אין זה סוד שאנחנו תוצרי סביבתנו ושתגובותינו לרוב מושפעות מרגשותינו ולא מההיגיון. גם אם אנחנו בטוחים לחלוטין שתגובותינו שכלתניות ואין להן כל קשר לרגש, הפרשנות שלנו לא יכולה להיות אלא סובייקטיבית ולכן קשורה גם לרגש.

ההוכחה הברורה היא – מבחן התוצאה!

האם טוב לנו בהמקום הנוכחי? האם רדפנו אחר חלומנו? האם ויתרנו על החלום? האם הזוגיות משליכה על כל השאר? האם רק גלולת פלא תציל את היחסים בינינו כי אין סיכוי?

אם התחושה היא אחרי השקעה של אנרגיה רבה ועדיין לא מגיעים לתוצאה הרצויה, אין לנו אלא לבחון טוב, טוב את הדבשת של עצמנו. זו הברירה היחידה. זה מכביד ולא כיף הרבה יותר קל להמשיך וללקק לעצמנו את האגו ולהאשים אחרים (בעיקר את בן/ת הזוג) במצבינו, ולא להבין שאנחנו אחראים על עצמנו.

אם נבוא ממקום עניו נוכל לבחון באמת את המצב בו אנו שרויים ולהסיק איך נוכל לשנות אותו. התגובה שלנו לגירוי כלשהו מחזירה גירוי חדש לעומד מולנו. במידה והתגובה שלנו היא תמיד אותה תגובה, מה שגורם לנו לסבל, לייאוש ולחולשה, רק יחזור אלינו שוב. אם נחדל מתגובות אוטומטיות ונתחיל להגיב באופן שונה, ניווכח שגם תגובותיו של בן הזוג שלנו ישתנו ונתחיל תהליך חדש קונסטרקיטיבי.

יש הוכחות בשטח, הרבה יותר קל להשאר עם דפוסים ידועים ורגילים מאשר לעשות מאמץ ולהתמודד באמת עם השינוי שיש לעשות. זהו טבעו של האדם. אנחנו מתחילים את חיינו סקרנים ומלאים בכוונות לקבל וללמוד ולנסות כל דבר חדש שאפשר ובעבור הזמן, ככל גדלים, מתפתחים בנו פחדים שגורמים לנו להשתתק ומונעים מבעדנו לעשות.

זאטוט בתחילת חייו שעליו להתמודד עם מצבים מאתגרים חדשים מדי יום ביומו, לעולם לא יטען שהחיים קשים, כל התנסות תתקבל אצלו באהבה ובהתלהבות.

טיפול זוגי – החשיבות הרבה ביותר וההשפעה הגדולה ביותר על אושרנו – שייכות לבן הזוג שלנו. דווקא במערכת היחסים הזו אל לנו להיכנע. אסור לנו להתנהל בהשפעת גאווה פגועה, פנקסנות ומירמור. עליכם לשמור בזיכרון תמיד שהתוצאה היא ההוכחה. להתגמש, ללמוד את הסיטואציות השונות שמחזירות אותנו כל הזמן לאותו מקום, להחיל את השינוי קודם כל על עצמנו, לפני שבאים בדרישה לתקן את האחר. לתקשר נכון, לתקשר חכם, בעצמנו ולא לשוב ולטעון שאין עם מי לתקשר. זו המציאות. חוק שימור האנרגיה. אם תגובותיך תהיינה שליליות זה מה שתקבל בחזרה, חיוך עושה קסמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://good-couples-counseling.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל גול

מאת: מיכל גולאימון אישי15/11/10824 צפיות
הגעתם להחלטה – מתגרשים. אתם אולי חשים הקלה מסוימת כיוון וזו לא החלטה קלה בכלל, אבל מה עם הילדים?

מאת: מיכל גולזוגיות ואהבה05/10/10878 צפיות
הליך הגישור מתפקד לצד מערכת המשפטית כבר שנים מספר. זהו הליך אופציונלי עבור פתרון בעיות ויישוב סכסוכים.

מאת: מיכל גולאימון למערכות יחסים05/09/101062 צפיות
דימויה ה"חדש" של האישה התגבש במאה השמונה עשרה, תקופת הוגי הדעות, שאחד הבולטים והמשפיעים בהם היה ז'אן ז'אק רוסו.

מאת: מיכל גולזוגיות ואהבה04/08/10962 צפיות
קצת מצחיק, קצת עצוב. אז מה באמת קורה לנו? איך הגענו למקום בו אנחנו לא סובלים עוד את האדם היקר לנו כל כך. אותו אדם שרק שלשום חלמנו לחיות איתו לעולמי עולמים. זה/ו שהיה/תה התגשמות כל חלומנו. מאוד פשוט – ולהאשים מישהו אחר היא הדרך הקלה ביותר לפטור את עצמנו מאשמה.

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205485 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173102 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172651 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172740 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162237 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161673 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162398 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica