חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זוגיות ופמיניזם

דימויה ה"חדש" של האישה התגבש במאה השמונה עשרה, תקופת הוגי הדעות, שאחד הבולטים והמשפיעים בהם היה ז'אן ז'אק רוסו.

בניגוד לתפיסה הדתית שרואה באישה יצור בעייתי, חושני ושיש להזהר ממנה,בתפיסה החדשה התייחסו לאישה כנכנעת, צנועה וצייתנית על פי טבעה, ובל נשכחאת תפקידה החשוב ביותר – להיות אמא ואחראית על אילוף הדור הבא.

משפטים של רוסו תרמו לכך לא מעט, משפטים כמו: "היש בעולם מראה מכובדונוגע ללב יותר מזה של אם מוקפת בילדיה, המנהלת את משק הבית ומספקת חייםמאושרים לבעלה?".

היום נחשבות אמירות מעין אלה כדברי מתק סקסיסטיים הממעיטים בערך האישה כאדם.

אין ספק בכך שמעמד האישה השתנה ללא הכר במאה השנים האחרונות.

הוא התחיל כארגון מהפכני בעל אג'נדה מסוימת ובזכות פעילותו המאומצתלהשיג זכות הצבעה לנשים, שינה הפמיניזם סדרי עולם. תקרת הזכוכית הנמוכהמאוד שתחמה את המרחב הציבורי והפוליטי כעולמם של הגברים בלבד נשברה. אימהותמרצון הפכה לנושא ראוי לדיון. יחסי מין ומוסר כפול נכנסו לשיח הפוליטי.אפשרויות התעסוקה לנשים התרבו, נשים קיבלו גם יותר זכויות משפטיות וזכויותחוקיות, ואפשרויות חינוך רבות יותר.

מה בנוגע למעמד הנשים והגברים היום?

אישה מודרנית היא התגשמות הפנטזיה של גבר מצוי: אישה יפה ואינטיליגנטית,מצליחה וקרייריסטית, אך שתהיה בבית בארבע לאסוף את הילדים מהגן, שתשיגהגשמה עצמית אבל חלילה אל על חשבון האגו שלו, שתהיה חזקה, עצמאית ואסרטיביתאך במקביל עלמה במצוקה ושהוא יוכל לשחק את הנסיך על הסוס הלבן ולהרגיששזקוקים לו.

גבר מודרני הוא התגשמות חלומה של רוב הנשים: גבר בעל ביטחון עצמי, חזק,עוצמתי ומגונן. מתרוצץ עם עגלת סופר ועם הילד בגינה וגם מכבס, מפעיל מדיח,מנקה ומגהץ. בעל טווח הקשבה גבוה ויכול לקבל ביקורת ולשוחח על תחושות. עדיןומבין אותה גם כשהיא שותקת אך גם בטוח בגבריותו – בעיקר בחדר המיטות.

הגישה של העולם המודרני היא של אכול כפי יכולתך. הציפייה החברתית מנשיםהיא לתרום לכלכלת המשפחה לצאת לעבוד ואף לפתח קריירה ולהתפתח ברמה האישית,ומגברים, להיות שותפים בנטל גידול הילדים ובאחזקת הבית השוטפת.

נשים תתארנה בגאווה בעל שמשתתף בצורה מלאה בכל עבודות הבית ובגידולהילדים ותמיד תקום החברה המתגרה ותתגרה: ואיך הוא בחדר המיטות? ההנחההמקובלת היא שגבר אשר מקבל על עצמו עבודות שנחשבות נשיות בעיקרון, גבריותונפגמת. מצפים מנשים לרוץ בין רצונן להגשמה עצמית ובין הבית וכל זה תוך כדישימור נשיותן לטובת גבריות בן הזוג.

מגברים מצופה להיות מתקדמים ומודרניים ולהיות שותפים מלאים בפועל בטיפולבבית ובילדים עקב העדרות האישה העובדת וכמובן במקביל לנהל קריירה מצליחהוכמובן להמשיך להיות גברים שבגברים, כלומר, יוזמים תמידית ואחראים לסיפוקהאישה ונשיותה.

http://good-couples-counseling.com  טיפול זוגי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://good-couples-counseling.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל גול

מאת: מיכל גולאימון אישי15/11/10824 צפיות
הגעתם להחלטה – מתגרשים. אתם אולי חשים הקלה מסוימת כיוון וזו לא החלטה קלה בכלל, אבל מה עם הילדים?

מאת: מיכל גולזוגיות ואהבה05/10/10878 צפיות
הליך הגישור מתפקד לצד מערכת המשפטית כבר שנים מספר. זהו הליך אופציונלי עבור פתרון בעיות ויישוב סכסוכים.

מאת: מיכל גולזוגיות ואהבה04/08/10962 צפיות
קצת מצחיק, קצת עצוב. אז מה באמת קורה לנו? איך הגענו למקום בו אנחנו לא סובלים עוד את האדם היקר לנו כל כך. אותו אדם שרק שלשום חלמנו לחיות איתו לעולמי עולמים. זה/ו שהיה/תה התגשמות כל חלומנו. מאוד פשוט – ולהאשים מישהו אחר היא הדרך הקלה ביותר לפטור את עצמנו מאשמה.

מאת: מיכל גולאימון למערכות יחסים14/07/10883 צפיות
חוק פיזיקלי בסיסי קובע שאנרגיה משנה צורה ועוברת בין גופים, אך אינה נוצרת מכלום ואינה מתכלה. זהו חוק שימור האנרגיה.

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205485 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173102 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172651 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172740 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162237 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161673 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162398 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica