חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משרד עורך דין - מה בין עורך דין פלילי ועורך דין אזרחי

מאת: דוד כהןשירותים לעורכי דין16/07/20101206 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד המקצועות שהופך יותר ויותר נחשק בקרב צעירים הפונים לתואר אקדמאי בישראל הוא תואר במשפטים וכך בשנים האחרונות אנו עדים להצפה משמעותית של עורכי דין חדשים, כאשר יש רבים הטוענים כי הגידול במספר עורכי הדין בישראל מביא לירידת היוקרה אשר יוחסה עד כה למקצוע. אך גם אם מקצוע עריכת הדין הפך פחות יוקרתי, כל אדם יזדקק ככל הנראה לפחות פעם אחת בחייו לשירותיו של עורך דין מסוג כלשהו ולעורכי הדין הצעירים מובטחת לא מעט עבודה.

בישראל המסלול לקראת העיסוק בעריכת הדין כולל לימוד משפטים במוסד מוכר ולאחר מכן התמחות ומבחן של לשכת עורכי הדין בישראל. בדומה למקצוע הרפואה, בו ישנן התמחויות שונות וכל רופא מתמקצע בתחום ספציפי כמו רופא אף אוזן גרון או רופא עיניים, כך גם עורכי הדין הצעירים בוחרים את תחום המשפט בו יעסקו. שיטה זו מבטיחה לאילו הזקוקים לייצוג משפטי, כי עורך דינם מנוסה בתחומו ובקיא בחוקים ובתקנות הנוגעים להתמחות המדוברת.

ההתמחויות בתחומי המשפטים כיום רבות ומגוונות וכוללות את ההתמחויות המוכרות במיוחד של עורך דין פלילי או עורך דין לדיני משפחה שהוא בעצם גם עורך דין למקרי גירושין. בנוסף לכך ניתן גם לשכור את שירותיו של עורך דין לדיני מקרקעין, דיני מס, דיני עבודה, דיני תעבורה, עורך דין אזרחי מסחרי ועוד. כיום ניתן לשכור עורך דין עצמאי הפועל בהתמחות מסוימות או לפנות אל פירמות גדולות שהן בעצם משרדי עורכי דין המעסיקים עורכי דין מכלל ההתמחויות ובנוסף ניתן למצוא גם משרדים גדולים אשר עוסקים בהתמחות ספציפית כמו פלילים או משפט מסחרי.

לאזרח הפשוט הזקוק לייצוג משפטי מסוג כלשהו, לא תמיד ברור איזה עורך דין ובעצם באיזו התמחות נכלל המקרה המשפטי ובמקרים מסוימים כלל לא ברור האם ישנו הכרח לשימוש בעורך דין. לשם כך עורכי דין רבים כיום מציעים ייעוץ משפטי ראשוני בחינם, מה שמאפשר ללקוח להתרשם מעורך הדין ולקבל הכוונה משפטית ראשונית, כאשר עורך הדין מצידו יכול לבחון את מצבו המשפטי של הלקוח ולהחליט כיצד להתקדם והאם ביכולתו וברצונו לייצג את הלקוח.

אחד המאפיינים המייחדים את מקצוע עריכת הדין הוא חיסיון עורך דין ולקוח אשר למעשה מחייב את עורך הדין על פי חוק לשמור בסודיות כל דבר שנאמר לו או נמסר לו על ידי הלקוח, זאת על מנת להבטיח כי הלקוח ירגיש פתוח לשתף את עורך דינו מבלי חשש להסתיר דבר. ייחוד נוסף נוגע לתחום המשפט הפלילי אשר הוא התחום היחידי בו אדם אשר אינו מסוגל לשכור לעצמו עורך דין מסיבות כלכליות, המדינה תמנה עבורו עורך דין מטעמה על מנת להבטיח כי כל אדם העומד בפני משפט פלילי יזכה לייצוג הוגן.

ייתכן כי ההתמחות המוכרת ביותר לציבור הרחב היא ההתמחות הנוגעת למשפט הפלילי ועורכי הדין המגיעים בסופו של דבר אל דפי העיתון ומדורי החדשות הם עורכי דין לפלילים המייצגים נאשמים בעבירות שונות. המקרים בהם אדם יזדקק לשירותיו של עורך דין פלילי חמורים יותר ופחות ונעים החל מן העבירות החמורות ביותר של רצח או הריגה אך כוללים גם עבירות סמים, עבירות מין, עבירות אלימות שונות, עבירות הון ועוד.

סוג נוסף של התמחות נפוצה היא התמחות במשפט הפלילי ועורכי הדין המתמחים בו מוכרים כעורכי דין אזרחיים או מסחריים. עורך דין אזרחי או מסחרי עומד לרשות אילו הנכנסים לשותפות עסקית, פתיחת חברה, רישום פטנט, מיזוג עסקי וגם מקרים של הפרת זכויות יוצרים, פירוק שותפות, פיטורים לא מוצדקים ועוד. בין אם מדובר בעורך דין פלילי או אזרחי, ייצוג משפטי טוב אינו דבר שכדאי להתפשר עליו, שכן ייצוג לקוי עלול בסופו של דבר לעלות לנו ביוקר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213600 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202884 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205148 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא שירותים לעורכי דין

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין28/06/211727 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים (תיקון 34 לחוק) לקח זמן אך לאחר עבודת מחקר של חודשים רבים ואפיון עלויות וחסמים בהליכי הרישוי הצלחנו להוציא מסמך מסכם שברובו אומץ. כן הרפורמה כבר כאן. יקח זמן לגורמים להכירה ולהנות מיעילותה, יקח זמן למגישי הבקשות להכיר את דרכי היעול בתהליכי הרישוי החדשים,המפרטים האחידים, רישוי העסקים הדיפרנציאלי אבל ללא ספק תהייה הפחתה של הנטל הבירוקרטי.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין16/06/211656 צפיות
מינהל התכנון - הנחיות לעריכת נספח יציבות מטרת המסמך: הגדרת העקרונות לעריכת נספח יציבות במסגרת בקרת התכן בהליך הרישוי. פרטים נוספים, ככל שידרשו, בהתאם לסוג המבנה ומאפייני האתר כמפורט במידע התכנוני אשר משרדנו מפרסם בהמשך.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21946 צפיות
היטל המשולם עבור עליית שוויים של מקרקעין עקב אישור תוכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג. ככלל, שיעור ההיטל הינו מחצית ההשבחה ומשולם לוועדה המקומית. תשלום היטל השבחה הינו תנאי למתן תעודה לטאבו, גם אם הזכויות טרם נוצלו. החבות בהיטל השבחה חלה על הבעלים או החוכר לדורות. קביעת היטל ההשבחה (שומה) גובה היטל ההשבחה נקבע על ידי שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית המעריך את הנכס. גובה ההיטל מחושב על פי מצב תכנוני, פיזי ומשפטי של הנכס, ובהתאם להוראות התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין09/05/21861 צפיות
קלינגר בנימין מומחה לתכנון ובניה שמח לשתף ממשק לאיתור בקשות רישוי והיתרי בנייה, אשר נועד להקל על הליך האיתור והקבלה של מידע מפורט בשורה של נושאים, כגון: בקשות לקבלת היתרי בנייה, סטטוסים של טיפול בבקשות, חוות דעת מגורמים שונים, החלטות הוועדה בנוגע לבקשה ועוד - וכן, לצפות בכל המסמכים הסרוקים המקושרים לבקשה.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין22/04/211043 צפיות
אלה עיקר החידושים שייכנסו לתוקף החל ב-1.4.2021: מסלולי רישוי מקוצרים להוצאת רישיון עסק (טרם פתיחת העסק): * מסלול רישוי תצהיר - קבלת רישיון תוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז א' - קבלת היתר מזורז ל-180 יום בתוך 21 ימים. * מסלול רישוי מזורז ב' - קבלת היתר מזורז ל-180 ימים בתוך 49 יום. העברת בעלות ברישיון באופן אוטומטי: * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ושאינם נדרשים באישור משטרה - העברת בעלות באופן מיידי. * עסקים בעלי רישיון עסק בתוקף ונדרשים באישור משטרה - העברת בעלות בין 14 ימים ועד

מאת: יעקב רוזןשירותים לעורכי דין20/04/201130 צפיות
לעיתים בשל הסכמות עסקיות או בשל סכסוך עולה הצורך בשירותי תמלול משפטי מהיר ומקצועי. בין שמדובר בדיון בבית משפט שבו נצטרך להציג ראיות מוקלטות ומתומללות באופן מקצועי, ובין שמדובר בצורך לשמור תיעוד סדור של ישיבות ודיונים עסקיים של חברות או של מועצות - בחירה נכונה של חברה העוסקת בשירותי תמלול היא מרכיב חשוב בהצלחת ההגשה. בפוסט מקצועי הבנו את השיקולים שאמוריםלהנחות אתכם בבחירה של חברת שירותי תמלול לבית המשפט.

מאת: בנימין קלינגרשירותים לעורכי דין30/04/171847 צפיות
א. חוק סדר הדין הפלילי (מס') (הסדר מותנה - תשלום לוועדות מקומיות), התשע"ג-2013 ב. מטרת החוק ביום 2 באוגוסט 2012 פורסם ברשומות חוק סדר הפלילי (תיקון מס' 66), התשע"ב-2012, אשר עניינו סגירת תיק בהסדר (להלן – חוק הסדר מותנה או החוק). תחילתו של חוק הסדר מותנה הוא תשעה חודשים מיום פרסומו, ב - 2 במאי 2013. חוק הסדר מותנה מסמיך תובע לערוך, בתנאים מסוימים, הסדר עם חשוד, במסגרתו מודה חשוד בעובדות, ומסכים לקיים תנאים מתוך רשימה של תנאים המנויים בחוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica