חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהם שלושת המעגלים שלך? או כיצד אתה מקבל החלטות בחייך?

מאת: ערן שטרןאימון אישי27/03/2009922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל חיינו אנו בוחרים ומקבלים החלטות. לעשות את זה, או שלא לעשות את זה. ללכת לשם, או לחזור לכאן, להמשיך בעבודה הזו או לחפש אחרת, וכו'.

בהרבה נקודות בחיים אנו נדרשים לבחור ולא תמיד בטוחים כיצד לבחור. כיצד אדע שהבחירה שלי בכיוון כזה או אחר היא הבחירה הנכונה? כיצד אדע מה ההחלטה הנכונה עבורי?

הרבה מאד פעמים, תהליך הבחירה או ההחלטה מלווה בפחד ובדאגה - מה יהיה אם אעשה ככה? מה יהיה אם לא אעשה ככה? מה אני מפסיד? מה אני מרוויח?

אז איך בכל זאת נוכל לפשט את תהליך הבחירה וההחלטה אליו אנו נדרשים כל כך הרבה פעמים במהלך חיינו?

אני מביא כאן בפניכם את השיטה שלי, כיצד אני בוחר, כיצד אני יודע מה הבחירה הטובה יותר עבורי.

*** אזהרה ***

מה שאתאר כאן לפניכם זו הדרך שלי. עבורי היא עובדת היטב.

אבל היא לא מבטיחה חסינות בפני החלטות פחות טובות. לעיתים קורה שאני מקבל החלטות שבדיעבד היו פחות טובות - אז מה? ההסתכלות שלי היא תמיד קדימה בתקווה, מאשר אחורה בצער. גם אם קיבלתי החלטה פחות טובה, תמיד אפשר ללמוד משהו מההתנסות ומהנסיון.

בקיצור - אני לא לוקח אחריות על השיטה וכיצד היא תעבוד עבורכם - אתם צריכים לנסות בעצמכם ולהיות אחראיים להחלטות, לבחירות ולתוצאות שלכם בחייכם.

הנחות הבסיס

כאשר נתבונן בתהליך קבלת ההחלטות, חשוב להבין מספר עקרונות בסיסיים:

- אי החלטה כמוה כהחלטה - כלומר, אם אני מתמהמה בקבלת ההחלטה, הרי שלמעשה החלטתי שלא להחליט. קיבלתי החלטה לדחות. ומדחיינות אף פעם לא יצא משהו טוב.

למעשה הרבה פעמים, דחיית החלטה גרועה מקבלת החלטה, ואפילו אם זו החלטה שגוייה. אם אנו דוחים קבלת החלטה, אנו למעשה מקבעים את עצמנו במקום. הייקום שלנו אינו סטטי, הוא תמיד זז, תמיד בתנועה. כך שאם אנו נשארים במקום, הרי שלמעשה הלכנו אחורה.

כך שעדיף לקבל החלטה כלשהי, על פני דחייה בקבלת ההחלטה.

- אף פעם לא נדע מראש - מאחר ולא ניחנו ביכולות הנבואה, לעולם לא נוכל לדעת מראש מהי ההחלטה או הבחירה הטובה יותר. כמובן שנוכל לדעת רק בדיעבד. כאשר אני מבין את זה, זה משחרר את השאלה - מה יותר טוב. הרבה פעמים אנו מנסים להגדיר שיקולים רבים בעד ונגד, וזה בסדר. אבל צריך לעשות זאת במידה. בסופו של דבר, הרי אף פעם לא באמת נדע מראש מה עדיף, צריך לבחור ולנסות.

- תמיד אפשר לשנות - תמיד אני יכול לשנות את ההחלטות שלי. מותר. אני יכול לבדוק את עצמי בכל נקודה ונקודה, ואם לא טוב לי בכיוון מסויים שבחרתי, אני יכול פשוט להחליף ולנסות משהו אחר. מאחר ואף פעם לא אדע מראש איזו החלטה תהיה טובה יותר עבורי, אם ברגע מסויים אני נמצא במקום שאינו טוב עבורי - אני יכול להחליף. פשוט להפסיק לעשות את מה שאני עושה ולהחליף את זה במשהו חדש, אחר.

כאשר אני עושה כך, הרי שברגע שהפסקתי לעשות משהו שאינו טוב עבורי, אני מפנה מקום למשהו חדש. ובמקום שהתפנה יכנס משהו חדש, אין ואקום. מאחר והפסקתי משהו שאינו טוב עבורי, הרי שישנה סבירות שהדבר החדש שאכניס לחיי יהיה טוב יותר עבורי. ואם לא - הרי שאני יכול להפסיק, ולנסות משהו חדש.

שלושת המעגלים

על מנת להשתמש במודל, חשוב שתגדירו לעצמכם את שלושת המעגלים שלכם:

המעגל הראשון הוא היכולות והכישורים שלכם: במה אתם הכי טובים? במה תמיד הייתם הכי טובים? במה הייחוד שלכם?

צרו רשימה של כל הכישורים והיכולות שלכם. זה לא המקום להיות קמצנים, אם קשה לכם לראות זאת, שאלו חברים ואנשים שמכירים אתכם טוב.

המעגל השני הוא התשוקות שלכם: מה אתם אוהבים לעשות? מה אתם חולמים לעשות? מה בוער בעצמותיכם?

בררו זאת לעצמכם ורשמו זאת.

המעגל השלישי הוא המודל הפרקטי / הכלכלי: במה אתם רוצים לעסוק? איך אתם רוצים לחיות? היכן אתם רוצים לגור? עם מי? כיצד אתם רוצים להתפרנס?

שימו לב כי הדגש כאן הוא על רוצים - מה אתם באמת רוצים? מעט מאד אנשים מקדישים חשיבה כלשהי לשאלה הזו - מה אתם באמת רוצים בחייכם?

התרשים הבא ממחיש את שלושת המעגלים וכיצד הם באים לידי ביטוי בעת קבלת ההחלטה או הבחירה.

אתם צריכים לבדוק את עצמכם - היכן תמצאו אם תקבלו החלטה כזו או אחרת. האם היא שמה אתכם בנקודת החיתוך של שלושת המעגלים?

אם הבחירה מביאה אתכם לנקודת החיתוך של שלושת המעגלים - זו כנראה הבחירה הנכונה עבורכם. אם היא לא - תשקלו שוב, כנראה שזה לא נכון עבורכם.

גיליתי על עצמי, שכאשר אני משתמש במודל הזה לבחירות ולהחלטות שלי, הן נעשות פשוטות יותר, מדוייקות יותר וטובות הרבה יותר.

בהצלחה!!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן שטרן - מאמן אישי ועסקי ויזם. בעל נסיון של שנים בניהול וליווי אנשים פרטיים, מנהלים, עובדים ובעלי עסקים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם.  

ערן בעל תואר שני במנהל עסקים, ובעל נסיון עסקי רב, עזב את עבודתו כמנהל בכיר בחברת אינטל, על מנת להגשים את חלומותיו ולעזור לאחרים להגשים את החלומות שלהם. ערן משתייך לקבוצה נבחרת ומצומצמת של אנשים בכל העולם שלמדו והוכשרו על ידי בוב פרוקטור (המוכר מהסרט והספר " הסוד ") באופן אישי, לאמן וללוות אנשים על פי תוכניות האימון היחודיות שלו.  

בצורה אפקטיבית, פשוטה ויחודית, ערן משלב את נסיונו הרב, את גישתו הפרקטית והידע הרב שצבר לאורך השנים ומעביר למאזינים תובנות משנות חיים.  

ערן מלמד כיצד ניתן לפרוץ מאזורי הנוחות שלנו, לעבור את מחסום הפחד שלרוב נעצרים מולו, להעיז, לפעול ולממש את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מאיתנו.  

קהל נלהב של אלפי אנשים בפניהם הרצה עד כה, בכל הארץ, הקנו לו את המעמד של מרצה מבוקש בקרב קהלים רבים, חברות וארגונים.

קבלו גישה חינם להרצאה המפורסמת של ערן " יצירת חיי שפע ועושר "

לפרטים נוספים על ערן ולקבלת גישה חינם לשיחות אימון אישי בקרו באתר אימון אישי ועסקי או התקשרו 1700-50-50-79

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן שטרן

מאת: ערן שטרןאימון אישי16/08/091467 צפיות
נתקלתי לאחרונה בסרטון מעניין של נאום שנשא סטיב ג'ובס (מייסד חברת אפל) בפני בוגרי אוניברסיטת סטנפורד. והוא דיבר שם על עקרון מאד מעניין שנקרא "לחבר את הנקודות". עקרון זה בעצם מדבר על כך שאנחנו אף פעם לא יכולים "לחבר את הנקודות" קדימה - כלומר אנו לא יכולים לדעת כיצד ארועים שונים בחיים שלנו יביאו לתוצאות שונות או בקיצור - אין לנו יכולת לצפות את העתיד. אנו לא יכולים לנבא מה יקרה בעתיד.

מאת: ערן שטרןאימון לאיכות חיים25/05/091388 צפיות
אתם מרגישים שאתם ממש צריכים את השינוי, אתם מוכנים ובשלים לקראתו, מוכנים להתאמץ... אבל – בן או בת הזוג שלכם אינו מוכן לזוז מאזור הנוחות שלו... מה עושים? 6 טיפים פשוטים ליצירת שינוי גם בחיי בן זוגכם, מבלי להגיע לרבנות...

מאת: ערן שטרןאימון אישי28/03/091400 צפיות
לאחרונה קיבלתי שיעור חשוב מהבן שלי – ניר שבעוד כשבועיים חוגג את יום הולדתו ה-7. זה היה שיעור בלבקש! כשבוע לאחר הבחירות האחרונות, השתתפתי עם משפחתי בארוע מסויים, ובמהלך הערב הגיע למקום מי שעומד להיות ככל הנראה ראש הממשלה הבא שלנו - בנימין נתניהו...

מאת: ערן שטרןשיווק רב שכבתי28/03/092539 צפיות
מהו השיווק הרב שכבתי? מה עומד מאחורי השיטה הזו? כיצד מרוויחים בזה כסף? המאמר המקיף ביותר ברשת. מתוך המרכז הישראלי לשיווק רב שכבתי - www.mlmschool.co.il

מאת: ערן שטרןאימון אישי28/03/091338 צפיות
כיצד המחשבה שלנו פועלת כאשר אנו חושבים על רעיון חדש? מהי השאלה האמיתית שאני צריך לשאול את עצמי לגבי רעיון חדש שעולה במחשבתי?

מאת: ערן שטרןאימון אישי27/03/091326 צפיות
פיטורים... מילה קצת מפחידה, ובעיקר בעת האחרונה. נראה שקשה למצוא היום עיתון שאין בו ידיעה כלשהי על חברה כזו או אחרת שמפטרת אנשים. ואלפי אנשים שקוראים את הידיעות הללו, מתכווצים בפנים בכל פעם מחדש. הסתכלות חיצונית על התופעה הזו מעלה אבחנה מעניינת, שאני קורא לה: פרדוקס הפיטורים.

מאת: ערן שטרןאימון לקריירה27/03/091209 צפיות
כמו כולכם גם אני כמובן שומע וקורא על "המשבר הכלכלי העולמי" שאנו נמצאים בעיצומו. קשה להתעלם מזה, אנו מוקפים בידע, דיעות, פרשנויות, סיפורים וכתבות על כך בכל רגע ורגע. אבל אם תבחנו לאורך כל ההיסטוריה, תמיד תוכלו לראות כיצד אנשים מסויימים, למרות מצב כלכלי קשה לכאורה, למרות כל התחזיות השחורות בעיתונות ובטלויזיה, למרות כל הפסימיות מסביב – למרות כל אלו. האנשים המסויימים הללו – משיגים תוצאות טובות יותר מאי פעם, בהמון תחומים בחיים שלהם.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213601 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205236 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193102 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192938 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193004 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174124 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173528 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica