חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוצרי מזון טבעיים - איך להרכיב תפריט מאוזן לילדים בחודשי הקיץ

מאת: עמוס גורצרכנות25/07/20101803 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החופש הגדול הגיע ועימו, כפי שכל הורה יודע  התופעה בה הג'אנק פוד משתלט על הבית. בין אם ילדיכם יושבים מול הטלוויזיה  או משחקים עם חברים נשמע כל העת קול הכרסום מבשר הרעות. הורים רבים מוותרים מראש על האפשרות להחדיר בילדיהם משמעת תזונתית כלשהי בזמן החופש ונכנעים לדרישות ילדיהם לגדוש את המזווה בחטיפים, מיצים ודברי מתיקה.

תזונאים מוסמכים ממליצים להורים להשתדל לגוון את תפריט הילדים גם בחופש הגדול. לכן מומלץ בעת קניות בסופר לצייד את הבית במוצרי מזון ומאכלים שונים בעלי ערכים תזונתיים גבוהים. כאשר הורים עושים קניות סופר של מזון חסר ערך תזונתי, מה שקורה בבתים רבים, הילד רק מוסיף לרצות יותר מאותם מאכלים ולראות את המזון הלא בריא כחלק אינטגרלי מן התפריט היומי שלו.

הפתרון איננו לסגור את ארון הממתקים והחטיפים בסוגר ובריח אלא להוציא את המאכלים הללו מן הבית תוך מתן הסבר מנומק לילדים על עקרונות התזונה הנכונה ומדוע חשוב כל כך לאכול נכון. כאשר מקנים לילדים הרגלי תזונה נכונה הכוללים שעות אכילה מסודרות משרישים בהם הרגלים בריאים שילוו אותם לכל החיים.

תחליפים למוצרי מזון לא בריאים  - האם יש דבר כזה חטיפים בריאים?

המזון המהיר, כשמו כן הוא - מהיר להכנה ולאכילה ולכן נוח מאוד הן לילדים והן להורים שלא צריכים לטרוח ולהכין ארוחות מושקעות ומרובות מרכיבים. ואולם, בניגוד לזמינותו הנוחה כל כך, תמיד צריך לזכור שהוא מכיל לרוב כמויות גדולות של סוכר, מלח, חומרים משמרים, צבעי מאכל וחומרים לא סימפטיים אחרים, שאינם תורמים כלל לתזונתו של הילד ואף מציבים אותו במסלול המהיר להשמנת יתר.

לכן, בפעם הבאה שאתם עושים קניות סופר, דאגו לבחור מוצרי מזון עתירי ויטמינים, מינרלים וסיבים שכיום מצויים בשפע על המדפים, ותכננו סדר אכילה שונה ונבון עבור ילדיכם.

חטיפים הם אחד החולשות העיקריות של ילדים. אלו מוצרי מזון יכולים להחליף אותם?

כדאי לצייד את הבית ב"נשנושים בריאים", כמו סוגים שונים של ירקות (כמו גזר, מלפפון וקולורבי) שתחתכו מבעוד מועד ותאחסנו אותם בכלי שקוף במקרר. שיתוף הילדים בחיתוך הירקות יהפוך אותם למעורבים פעילים באימוץ התפריט החדש שכך יהיה מושך יותר בעיניהם. הכנת אוכל ביחד מהווה גם זמן איכות משותף בין הורים וילדים. כדאי גם לבקר יחד עם הילדים בחנות טבע שבה ניתן למצוא מגוון חטיפים טעימים וידידותיים הרבה יותר לגופם של ילדיכם.

קניות בסופר כדאי לצמצם את כמות הקלוריות המיותרות ממשקאות קלים

משקאות מתוקים מכילים כמויות גדולות של סוכר ולכן מוטב לצמצם את צריכתם כמה שניתן ולהחליפם במיצים טבעיים או בתה פירות. כמו כן, בשל עונת הקיץ החמה הגוף זקוק להרבה יותר מים, כאשר הכמות המומלצת היא בין שמונה לשתיים עשרה כוסות ביום. 

תזונאים ממליצים להקפיד על שעות אכילה מסודרות

זהו החלק החשוב ביותר ואולי הקשה ביותר בזמן החופש הגדול בו אין לוח זמנים מסודר. אם תכינו לילדים מספר קצוב של ארוחות משביעות ומזינות, שישלבו מוצרי מזון עשירים בחלבונים, פחמימות, שומנים וויטמינים, הילדים גם יהנו מאוכל טעים ובריא וגם יימנעו מאכילה בין ארוחות. אם אתם מכינים לילדים כריכים בבוקר, שלבו ירקות עם לחם מחיטה מלאה ואל תהססו להגיד לא נחרץ לממרח השוקולד ולחמאת הבוטנים.

 



תגיות המאמר: מוצרי מזון, קניות סופר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101664 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102040 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101857 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102019 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104420 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101480 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101608 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214264 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204401 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205303 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194180 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193404 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193454 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182923 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica