חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אומנות לחימה

מאת: שחףאומנויות לחימה01/08/20101246 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לימודי אומנות לחימה נתפשים כמסתוריים ורוחניים, אולם למעשה כל אדם יכול ללמוד קראטה, טאי צ'י, אייקידו או קפוארה. אומנות הלחימה השונות פותחו לשם הגנה עצמית בימים בהם לא היו אקדחים וכלי נשק אחרים, אולם כיום לימודי אומנות לחימה משמשים למטרות אחרות. באמצעות לימודי אומנות לחימה ניתן לשמור על כושר גופני, לפתח את הגמישות, להגדיל את חוזק השרירים, לפתח רפלקסים מהירים, להעלות את הביטחון העצמי, ועוד.

לימודי אומנות לחימה כוללים לא רק מכות ואלימות, אלא הרבה יותר מכך. אומנות לחימה מסורתית מסייעת להקניית ערכים חשובים דוגמת איפוק ועצמי ומשמעת, שליטה במחשבה, היכרות עם הגוף ותפקודיו השונים, ועוד. כל אומנות לחימה שמה את הדגש על נושא אחר, בהתאם לתרבות בה היא פותחה, ועל כן בעת חיפוש לימודים מומלץ לבחון גם את תפישת העולם הרוחנית של המורה לאומנות לחימה.

אם בעבר לימודי אומנות לחימה נחשבו לאזוטריים, הרי שכיום  רבים מגלים עולם זה. בעקבות הביקוש הרב הוקמו בתי ספר רבים המציעים לימודי אומנות לחימה, אולם התחום אינו מפוקח או מוסדר, ומומלץ לבדוק בקפידה את מידת הניסיון של צוות ההוראה טרם ההרשמה. גורמים חשובים נוספים שכדאי לברר הם מספר התלמידים בכל כיתת לימוד ביחס לכמות המתרגלים, מקום הלימודים והמצב הפיזי של הכיתה, וכמובן גובה שכר הלימוד.

כל אדם יכול להשתלב בלימודי אומנות לחימה, אך כדאי מאוד להתייעץ עם רופא אם יש היסטוריה של בעיה רפואית. ישנם הבדלים ניכרים בין סוגי אומנויות הלחימה השונים, בהתאם למסורת התרבותית שממנה היא פותחה. מקורה של אומנות הלחימה קפוארה בברזיל בתקופת העבדות, והיא משלבת שירה וריקוד עם תנועות המשמשות להגנה או התקפה. לעומת זאת, קראטה פותחה ביפן עקב האיסור על נשיאת נשק, ועל כן היא עושה שימוש ביכולות הטבעיות של הגוף.

אומנויות הלחימה נבדלות זו מזו בכלים בהם נעשה שימוש לצורך הגנה או התקפה. אגרוף מערבי הינה אומנות לחימה אשר נסמכת במידה רבה על חבטות באגרופים ובעיטות מועטות. לעומת זאת, קיקבוסינג מתבססת על בעיטות בגבהים שונים, ועל כן לימודי אומנות לחימה זו פחות מומלצים למי שסובל מבעיות בברכיים. למי שמבקש לשלוט בחרבות, לימודי אומנות לחימה אייקידו כוללים שימוש רב בחרבות ומקלות, אומנות הלחימה אסקרימה מתמקדת בסכינים.

רוצים לדעת עוד על לימודי אומנות לחימה? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101287 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101459 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101331 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101161 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101501 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101135 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102682 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא אומנויות לחימה

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה02/10/132427 צפיות
לא פשוט לחיות בתחושת פחד באופן יומיומי בין אם מדובר על חשש כאשר הולכים ללימודים, מטיילים עם הכלב ברחוב או שפשוט לא מרגישים בנוח מספיק ללכת למועדון. אז מה עושים? ובכן, על מנת לפתור את הסוגיה הנ"ל ולשנות אותה מהשורש, ישנה אפשרות יוצאת מן הכלל היכולה לשפר באופן יוצא דופן את תחושת הביטחון וכן, להקנות ללומדים אותה שיטות הגנה עצמית יעילות ביותר.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132341 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה09/09/131909 צפיות
ניתן למצוא כל מיני שיטות של אומנויות לחימה אשר קיימות שנים רבות אך ניתן למצוא שיטה אחת ומיוחדת שנחשבת כבעלת יתרון על אחרות – שיטת קרב המגע. רגע לפני שנדבר על היתרונות של השיטה, בואו נברר קצת אודות ההיסטוריה שלה.

מאת: מיכאל רומנסקיאומנויות לחימה15/07/131945 צפיות
ההיסטוריה של אומנויות הלחימה ארוכה ועשירה. למרות שחלק גדול מאומנויות אלה הגיעו מהמזרח הרחוק, הרי שכיום ניתן ללמוד מגוון של שיטות וטכניקות שהתפתחו והשתכללו בעולם כולו. אומנויות לחימה ידועות בתרומתן העצומה לחיזוק הביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני, והן כמובן מקנות את היכולת הטובה ביותר להגנה עצמית במצבי חירום.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה08/07/131844 צפיות
עם זאת חשוב לציין שהאימונים אינם אותו הדבר אצל כל קבוצה וקבוצה. לדוגמא: אם מגיעים בני נוער הרי שהמדריכים מתמקדים איתם ומלמדים אותם תחומים שונים לעומת אנשים בשלב השלישי לחייהם. על מנת להצליח למצוא את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את שיטת קרב המגע מומלץ לבצע סקר שוק מעמיק ובו לבדוק אודות המקום, האם למקום יש את הרישיונות הנדרשים, האם למקום יש מדריכים מנוסים וכמובן האם המחיר שנלקח מהחניכים הוא מחיר הוגן ולא פחות חשוב מכך – מחיר משתלם.

מאת: נטלי אלוניאומנויות לחימה03/05/131846 צפיות
אומניות הלחימה הסינית הם הראשונות ואלו היו מודל ודוגמה לאומניות לחימה בכל העולם וגם בארצות המערב. מדרכים להגנה עצמית התפתח מאוד הנושא של אומניות לחימה לכיוון ספורטיבי חדשני.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה21/04/131721 צפיות
אין דבר יותר נורא מלשבת בבית ולפחד לצאת לקנות משהו מהמכולת רק בגלל שחשוך מעט בחוץ וכעת מסתובבים יותר אנשים חמומי מוח. אין יותר מתסכל מכך שהכלב מיילל כי הוא רוצה לצאת לטיול בחוץ אך אתה מפחד לקחת אותו לטיול ארוך. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה היא שיטת קרב המגע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica