חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תתכוננו לשינויים באיביי - ממש בקרוב !!!

מאת: אסף ש.שיווק בינלאומי07/08/20108741 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תלונות קונים - מדד חדש באיביי

לאחרונה החליטה איביי שהיא מוסיפה לגורמים שישפיעו על דירוג המוכר את נושא התלונות של הקונים על המוכר, כלומר: כל תלונה מקונה על מוצר שלא סופק, או על מוצר שהגיע אך הוא שונה ממה שהמוכר פרסם (item not received / item not as described) ישפיעו ישירות על דירוג המוכר באיביי, ועל הופעת המוצרים שלו בתוצאות החיפוש.

חשוב לציין שתיעוד התלונות כנגד מוכרים באיבי יכלול גם פתיחת דיספיוט Dispute בפייפאל, והפיכת הדיספיוט ל-Claim. מספר התלונות באיביי או הדיספיוטים בפייפאל ישפיעו על דירוג המוכר ועל האופן שבו איבי מחשיבה אותו כמוכר מקצועי או כמישהו שיכול לספק שירות טוב וראוי לקונים באיביי.

איבי תתחיל לתעד ולספור את כמות התלונות על מוצרים שלא הגיעו או שסופקו ולא תואמים את תיאור המוצר באיביי החל מחודש ספטמבר 2010, והכמות המצטברת של התלונות האלה תשפיע על הדירוג של כל מוכר.

חשוב לציין, שהתלונות שאיביי תחשיב לצורך התיעוד הן תלונות שיגיעו רק מקונים אמריקאיים, ובכל מקרה הקונים לא יוכלו לפתוח תלונה גם באיבי וגם בפייפאל על אותו מוצר.

מה זה "תלונה באיבי"?

תלונה באיביי היא כל דיווח של קונה במסגרת ה- Buyer Protection programs על מוכר מסוים, שלא סיפק מוצר או ששלח מוצר שונה מהתיאור באיבי.

איביי מחלקת את התלונות של הקונים ל-2 סוגים:

תלונות "פתוחות" – תלונות שמטופלות על ידי המוכר, אך עדיין לא הגיעו לפתרון. כמות התלונות הפתוחות של כל מוכר לא יכולה לעלות על 1% מסך המכירות בשנה (מקרה 1 על כל 100 מכירות), ולמוכרים שמוגדרים TOP RATED SELLERS מותר לקבל תלונות עד כמות של 0.5% מסך המכירות בשנה, כלומר מקרה פתוח אחד בלבד על כל 200 מכירות.

כל תלונה כזו שהגיעה לפתרון, או שאיבי ופייפאל מחליטות לטובת המוכר,  נמחקת מיד מהסטוריית התלונות על המוכר באיביי.

תלונות "לא פתורות" – אם קונה התלונן על מוכר מסוים ופתח נגד המוכר CASE במסגרת ה - Buyer Protection programs של איביי ופייפאל, המקרה חייב לקבל את תגובת המוכר תוך פרק זמן מוגדר (עד 7 ימים), והמוכר חייב לפתור את הבעיה.

אם המוכר לא הגיב בזמן לתלונה, ובעצם גרם לכך שאיבי או פייפאל יזכו את הקונה בסכום ששולם על המוצר - המקרה נשאר "לא פתור".

כמות התלונות ה"לא פתורות" לכל מוכר באיביי חייבת להיות נמוכה מ-3 מקרים בשנה, ולמוכרים שמוגדרים TOP RATED SELLERS הכמות מוגבלת ל 0.3% מסך כל המכירות בשנה, כלומר מקרה "לא פתור" אחד בלבד על כל 334 מכירות.

איך בודקים אם מישהו התלונן עלי באיביי?

בכל שלב המוכר יכול להכנס ל-Dashboard שלו ולראות שם את כמות ה"תלונות הפתוחות" באיבי ובפייפאל, ולפעול לפי ההוראות כדי לפתור את התלונה של הקונה ולספק את השירות בסטנדרטים של איביי.

משמעות "מדד המוכרים" החדש בספטמבר 2010

השינוי הצפוי בדרך של איביי לבדוק את איכות המוכרים באתר, מצביע על הכוונה של איביי לצמצם את כמות המוכרים הלא מקצועיים באתר, ולאפשר רק למי שבאמת יכול לספק שירות מקצועי וטוב לקונים באיביי למכור את המוצרים שלו לקהל הלקוחות באיביי.

מדיניות זו היא חלק מהמגמה של איביי להתמודד בתחרות העיקשת מול AMAZON על ליבם וכיסם של הקונים באינטרנט, ולשבור את התדמית של איביי כאתר "יד שנייה" או אתר למכירות פומביות בלבד.

איביי סימנה את "חווית הקניה" כמטרה ברורה ויסודית, וכפי הנראה היא לא תתפשר על איכות המוכרים באיביי ורק תמשיך לדרוש מהם יותר שירות ויותר מקצוענות, ובתמורה - תעניק למוכרים יותר חשיפה למוצרים שלהם ובסופו של דבר יותר קונים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסף ש.
www.baybuy.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף ש.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141123 צפיות
עסק כמו אתר מסחרי שמוכר דרך האינטרנט יכול ליצור מצבים שלגביהם יש לבצע מהלכים חשובים. אם ניקח למשל חנות וירטואלית שמתחילה לגדול ולהתפתח או סוחר שפתח חשבון באי ביי ומצליח למכור לא מעט מוצרים ולזכות לביקוש גובר למוצריו, הרי ששירות כמו דרופשיפינג יכול להיות לעזר רב במצבים חיוביים כאלו.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141017 צפיות
יש מהלכים שמבוצעים ברשת האינטרנט ונראים לאחר תקופה מסוימת כלא יותר מגימיק או כטרנד חולף. נראה כי גם בכל הקשור לשיטה של דרופ שיפינג יש כאלו ששואלים את עצמם האם מדובר במהלך זמני או בשיטה איכותית שיש לה סיכוי לשרוד ולהתפתח. למי שעדיין לא יודע, דרופשיפינג היא אפשרות למכור מבלי להחזיק מלאי קיים.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141098 צפיות
יש כאלו שרואים סוחרים באי ביי או בעלי חנויות וירטואליות כאנשי עסקים שעושים כסף קל מבלי להתאמץ. ברור שהדבר לא כך, וגם מכירה שמבוצעת לעתים במהירות היא רק תוצאה של עבודה נכונה של הסוחר. אחת הדרכים לעבודה נכונה היא היצמדות לשיטת דרופשיפינג שמקלה על סוחרי הרשת להתמודד עם אתגרי האינטרנט.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141125 צפיות
כדי ליהנות משירותי דרופשיפינג איכותיים יש למצוא יצרנים או ספקים שיעבדו עם מי שמוכר דרך אתרים כמו אי ביי או עם בעל חנות וירטואלית. דרופשיפר אמין הוא מי שמציע לסוחרים ולמוכרים לפרסם את מוצריו, למכור אותם, ואז לראות כיצד הוא מספק אותם בשם המוכר כשהוא גובה מהמוכר את מחיריהם לאחר המכירה.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141111 צפיות
אחד הדברים שמטרידים מאוד את מי שרוצה למכור מוצרים שונים הוא זה שקשור להשקעה כספית שעליו יהיה לעשות. אחרי הכול, אנו יכולים לבדוק ולראות כיצד לא מעט עסקים כמו חנויות וכד' נאלצו להצטמצם מאוד מבחינת ההוצאות כדי להימנע מסגירת העסק. בנוסף יש גם עסקים שלא שרדו בגלל הוצאות גדולות יותר מהכנסות (וזאת למרות שהיו להם הכנסות מכובדות יחסית).

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני03/06/141109 צפיות
לעתים כשאנו מדברים על מהלך מסוים או על שיטה כלשהי, אנו רואים כי מדובר במשהו מעט מורכב יותר ממה שאנו חושבים. שיטת דרופשיפינג היא דבר די פשוט בעל כללים די ברורים, אך עדיין ישנן אפשרויות עיקריות שמדגישות כי הסוחר שנעזר בשירותי דרופ שיפינג יכול לבחור בדרך שמתאימה לו יותר כדי לנהל את עסקיו ומשלוחיו.

מאת: אסף ש.מסחר אלקטרוני25/05/141095 צפיות
השלב הראשון של פתיחת חנות הרעיון של דרופשיפינג מישראל מסייע ללא מעט סוחרים שמנסים לשווק את התוצרת שלהם ברחבי העולם. דרופשיפינג לאמאזון וגם דרופשיפינג לאיביי הם מהלכים מוכרים יותר ויותר לאחרונה. אך כדי ליהנות משיטה זו יש להיערך בהתאם ולהתחיל קודם כל ביצירת חנות וירטואלית שדרכה ישווקו המוצרים שיסופקו ע"י דרופשיפר אמין.

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132533 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131824 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/128577 צפיות
האם המיתוג עוד חי, האם למיתוג עדיין יש משמעות, האם ההשקעה במיתוג כדאית, האם הצרכן יכול בכלל היום להעריך מיתוג?

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118889 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118675 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118532 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119342 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica