חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם המיתוג עוד כאן.

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי13/07/20128577 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר זה אני מבקש לבחון האם המיתוג עוד בבית.

אקח דוגמא שקרתה לנו רק במספר חודשים החולפים. מי לא חווה את חווית המותג של אורנג, צבע כתום מרגיע, קול נעים בפרסום הרדיופוני והטלויזיוני, אמינות, תוכניות, חברות וידידות בקיצור כול מה שיכול לקשור רגשית את המותג עם ליבו ורגשותיו של הצרכן.

כך גם המיתוג של "פלא-פון" ש-כיועץ שיווק כול כך התחברתי אליו, דמויות מצוירות, בלונים מקסימים, אוירה מדהימה כחול, ים, תכלת, מיתוג רגוע ומרגיע.

ואיך לא "סלקום" חברים ושוב מיתוג של חברים, משפחה, אוהבים, חיילים, הכול מכוון לרגש ולאנושיות שלנו.

כמה מיליונים של שקלים נשפכו בבנית המיתוג הכול כך אנושי, אמין ורגוע שהונחת עלינו.

אבל ראו. באה רגולטור אחד ביחד עם פתיחת השוק למתחרים נוספים וכול הידיד הנעים הפך לאויב רע שעשה לנו הצרכנים רע ועבד עלינו בעיניים לאורך שנים. וזה רע מאד למיתוג, למעשה כמשקל כובד המיתוג החיובי שנוצר במהלך השנים נבנה כובד השנאה שמחק את המיתוג במספר ימים.

וכאן כ - יועץ שיווק הייתי מבקש לעשות עם החברות הממותגות פסק זמן, הייתי מבקש מהם שוב לבחון את המותג ואת ערכו ואת הממון הרב שהם משקיעים לביסוסו, הייתי מבקש רגע מכול בעלי המותגים לעשות הפסקה ולקרוא מחדש את המפה, מפת השוק, מפת הצרכנים, ולנפות מחדש מה אפשר ומה לא. מה דורש הצרכן ומה אנו כמותג יכולים להציע לו.

אנו לא יכולים היום להציע ללקוחות המותג את ה"מותג" ההיסטורי. אנחנו לא יכולים לדבר על "נייק" כעל מותג מבלי שנתאים את המותג עם הערך שהצרכן רוצה להעניק לו. והצרכן היום רוצה יותר, הוא רוצה איכות, הוא יודע שלמותג יש ערך, אבל הוא גם יודע שהערך הזה יכול להתפורר ברגע.

כ-יועץ שיווקי הייתי רוצה לחזק את ערך המותג עם האמת של המותג. הייתי רוצה להוציא פרסום לדוגמא של GAP אשר ידוע כי תופר את מלבושיו אצל "עבדים" בשכר של דולר ליום בהודו. כאשר אני יודע כבעל מותג מה שברון הלב של הלקוח כלפי המותג, וזאת לפי הדוגמא שהזכרתי. הייתי מחזק את המותג ביצירת שרטון המראה איך כ-GAP האנשים שתופרים עבורי בהודו עובדים בתנאי עבודה סבירים, הייתי מראה ימי עיון של התופרים, הייתי מראה מורים או גננות שמטפלות בילדי התופרים בעת שהם מבצעים את עבודתם, הייתי מראה את מקומות הדיור האנושיים שלהם לאחר שחוזרים לביתם..והייתי יוצר תדמית של חברה שאכן תופרת בהודו אך דואגת לתנאי עובדיה.והמכירות היו מזנקות, ויחסי הציבור היו גוהים, והלקוחות היו שמחים לקנות שהם יודעים שמי שתופר להם את הבגדים חי חיי בני אדם ולא עבדים. וכול המותג הזה שנקרא GAP היה רץ קדימה ורבים היו מחקים אותו.

מיתוג לא צריך להיות בהכרח היום אלמנט של מחיר. לא ממש לא. עם ניתן למיתוג ערך רגשי אמיתי נעבור את נושא המחיר ובגדול.

כ-יועץ שיווק יש עוד הרבה מה ללמד חברות ממותגות כיצד לשמור על המותג שלהם גם בתקופה היום בו הכול התערבב ומותגים מתרסקים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141461 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141171 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143305 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141127 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141150 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141061 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141169 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא שיווק בינלאומי

מאת: דורון עמיתשיווק בינלאומי14/04/132533 צפיות
מרוב הפרסומים קשה מאד לאנשי שיווק לתכנן את הטקטיקה של העבודה שלהם בשיווק המוצרים או השירותים שלכם.

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי21/03/131825 צפיות
כמעט כל חברה יצרנית ישראלית המעוניינת להתחיל במכירות בשווקים בינלאומיים עומדת בפני הדילמה הבסיסית: מכירה ישירה או רשת הפצה?מכירה ישירה במדינת יעד מבטיחה תקבול גבוה יותר אולם דורשת הקמת תשתיות והשקעת משאבים רבים. ומנגד, ברשת הפצה המכירה היא אמנם מהירה יותר אך אנחנו נאלצים לחלוק את ההכנסות עם גורם שלישי. בסיכומו של יום, חברות ישראליות רבות מעדיפות מפיצים, מאחר וזו הדרך המהירה ביותר למכירה בשווקים בינלאומיים תוך ניצול המוניטין של המפיץ בטריטוריה. כיצד מקימים רשת הפצה מוצלחת? להלן עצות שימושיות:

מאת: מיטל שניר גלשיווק בינלאומי06/12/118889 צפיות
תערוכות בינלאומיות הן אולי ההזדמנות היחידה שבה ניתן לפגוש לקוחות, מפיצים ומתחרים תחת קורת גג אחת. היערכות נכונה לתערוכה יכולה לחסוך כסף רב ולהוות מפתח להצלחתה. להלן שישה שלבים להצלחה בתערוכה בחו"ל.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118675 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118533 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאת: דודי דשאשיווק בינלאומי25/03/119342 צפיות
טיפים קצרים וחיוניים עבור יצרנים המבקדים לבדוק את נושא היציאה לפעילות שיווק בינ"ל. צעדים הכרחיים בתהליך ההכנה לקראת פעילות היצוא

מאת: שגיב אמרישיווק בינלאומי25/08/108882 צפיות
תרגום אתרים הפך לאחד התרגומים הפופולארים בקרב מנהלי אתרים אשר מבינים את הערך של קידום אתרים דרך יצירת תנועה של קהל גולשים רחב ככל האפשר. למרות הדעה הרווחת תרגום אתרים הוא לא יקר ולרוב עולה כמה מאות שקלים ויש לכם אתר מתורגם בשפה שנייה וברמה גבוהה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica