חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטנטביליות של המצאה

מאת: יערה דניאלפטנטים09/08/20101333 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דו"ח חיפוש הידע הקודם וחו"ד על פטנטביליות משרתים את הממציא במספר דרכים. הדו"ח וחוה"ד הנ"ל חיוניים לקבלת החלטה האם להמשיך כלל לכתיבת בקשת פטנטים. בחלק לא מבוטל מן המקרים תחרוץ חוה"ד את גורלה של האמצאה כבר בשלב מקדמי זה, כיוון שתראה כי האמצאה אינה חדשנית או נעדרת צעד המצאתי. אף אם חוה"ד אינה קובעת באופן חד-משמעי כי האמצאה אינה כשירת פטנט, הרי שבהרבה מקרים לאור ממצאי הדו"ח יתברר שהיקף המונופולין שעתיד כי יוענק לבעל הפטנט פשוט אינו שווה את ההשקעה. כך למשל אם פלוני המציא מערכת המכילה רכיבים א', ב', ו-ג' בעוד שידע קודם מלמד על מערכות המכילות רכיבים א' ו-ב' יתכן שלא ירצה כלל במונופולין אך ורק על התוספת של ג' אל א' ו-ב', בפרט במידה ו-ג' הנו מאפיין שולי.

עלותם של שני האמצעים החשובים הנ"ל, קרי דו"ח חיפוש הידע הקודם וחו"ד על פטנטביליות, תלויה בהרבה גורמים, כגון: משך הזמן שמוקצה לחיפוש, מאגרי המידע בהם בוצע וכד'. בחלק מן האמצאות בתחום הכימיה והביולוגיה חיפושי ידע קודם מצריכים גישה למאגרי מידע מיוחדים ועלותם יכולה להיות לא מבוטלת כלל. עם זאת, חשוב לזכור כי עלות זה תהייה לאין ערוך נמוכה מזה של כתיבת בקשת הפטנט והמשך הטפול בה.

לעתים ממצאי הדו"ח ומסקנות חוה"ד מחוללים פרץ של מחשבה יצירתית המובילה לפיתוח

מאפיינים חדשים ושכלולים לאמצאה, לאור הידע שפורסם זה מכבר בתחום; במצב כזה השימוש שנעשה בממצאי הידע הקודם (Prior Art) הנו בבחינת התכלית של חיפוש הידע הקיים .(State of the Art)

במידה וממצאי הדו"ח הנם שלילים והמסקנות של חוה"ד מאששות את כשירותה של האמצאה למתן פטנט, ניתן להמשיך לשלב כתיבת הבקשה. ממצאי הדו"ח הם כלי חשוב לעורך הפטנט במלאכתו. לאור העיקרון הנדון לעיל, של תוספת לידע האנושי הקיים, בקשת הפטנט לא אמורה לפרט אודות הידע הקיים אלא צריכה להתמקד באותה התוספת ולפרט עליה כמה שיותר, בעוד שידע קודם הנחוץ להבנה וההקשר של אותה התוספת, עדיף כי יוסבר ע"י הפנייה. אי לכך ללא דו"ח חיפוש, עורך הפטנט לעולם לא יידע, מה היא אותה נקודה שמעבר לה מדובר בידע קודם ולכן יתאר בבקשה של פטנט נושאים אחדים שהנם בבחינת ידע קודם ושהיה ראוי כי יתוארו ע"י הפנייה; מה שבהכרח יבוא על חשבון התיאור של נושאים חיוניים, שבבחינת התוספת לידע הקיים, וכך יצטמצם הפירוט הרלוונטי בבקשת הפטנט לשם ביסוס תביעותיו (Claims).

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111360 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111778 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112153 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111507 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111314 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111415 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111700 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171486 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171674 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161835 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152389 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151735 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151844 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142191 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica