חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סודות הכתיבה השיווקית

מאת: webkeyקידום אתרים09/08/2010803 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מפתח לרשת מסבירה שכתיבה שיווקית היא מקצוע לכל דבר ועניין. קשה לנו לדעת זאת כיום, כמי שחי בעולם המערבי, אך עד לא מזמן  הייתה הכתיבה נחלתו של מיעוט שבמיעוט.

. התפתחות המסחר ואמצעי התקשורת במאה העשרים הפכו את ההנושא של כתיבה שיווקית למקצוע בפני עצמו, שגם לו תחומי משנה כמו כתיבה שיווקית לאינטרנט, כתיבה שיווקית לפרסומות טלוויזיה, כתיבה שיווקית של כתבות תדמית בעיתונות המודפסת ועוד.


לפי מפתח לרשת העובדה שכולנו  יודעים להעלות דברים על הכתב יוצרת בלבול וחוסר בהירות בנוגע למיומנות של כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא מיומנות שדורשת למידה, ניסיון וגם מעט כישרון. העובדה שכל אדם מסוגל לכתוב וכן שכל אדם נחשף לכמות עצומה של טקסטים שיווקיים בכל יום נתון, גורמת לאנשים רבים לחשוב שכתיבה שיווקית אינה "סיפור גדול", אלא מיומנות  בסיסית, כמו חיבור רשימת מצרכים למשל..
אין טעות גדולה מזו. כתיבה שיווקית היא מומחיות וכתיבה שיווקית שלא מתבצעת כהלכה היא כתיבה שיווקית שתשיג את האפקט ההפוך מזה שהתכוונו אליו. היא תגרום לנמענה של הכתיבה להתרחק מן הטקסט שניסחנו בעמל רב ולאבד כל שביב עניין, שכפי הנראה היה לו בטרם התחיל בקריאת הטקסט.

 
אדם אינו מסוגל להפוך למומחה לכתיבה שיווקית ביום אחד, אך הכרות עם מספר כללים בסיסיים היא דבר שכולנו עשויים לצאת משכילים ממנו. בואו ננסה, אם כן, לנסח מספר כללי יסוד, הדורשים את התייחסותו של כל מי שמבקש להתנסות בכתיבה שיווקית.
הכלל הראשון הוא שכל כתיבה שיווקית היא כתיבה המבקשת לשווק פרט מסוים לאדם מסוים או לקבוצת  אנשים מסוימת. כל אדם או כל קבוצה שונים מאחרים. משום כך חשוב ביותר לנסח לעצמנו מראש את האיפיון של קהל היעד שלנו ולכתוב כתיבה שיווקית שתכוון עצמה למאפייניו של קהל היעד. ניסוח מאפייניו  של קהל היעד אינו חזות הכול ויש לדעת כיצד מנסחים לכל קהל יעד, או גרוע מכך  –  כיצד מכוונים בטקסט שיווקי אחד למספר קהלי יעד שונים, אך דיה לצרה בשעתה.


כלל שני של כתיבה שיווקית הוא לנסות ולחבר טקסט שיאפשר לקורא להתחבר אליו ואולי אף להזדהות עימו. ברור מאליו ששיחה עם סוכן מכירות יעילה יותר, לדוגמא, מאשר קריאת טקסט שיווקי. כיון טקסט  אינו סוכן מכירות, אפשר לנסות ולהשיג אפקט דומה באמצעים העומדים לרשותנו. יש דרכים שונות להשגת אפקט זה. אפשר, למשל, להתחיל את הטקסט בשאלה שתביא את הקורא להנהן בהסכמה: "נכון שגם אתה נמצא בבעיות כלכליות?.." טקסט מעין זה הוא טקסט שמאפשר לנו להתחיל ולפרוס את משנתנו השיווקית מתוך נקודת הסכמה עם הקורא ולשפר את סיכויינו להצליח במשימת השיווק שלנו.

 
כלל שלישי של כתיבה שיווקית נכונה קשור לאופן ארגון הטקסט. טקסט  שיווקי טקסט  המיועד לאינטרנט בפרט, הוא טקסט שצריך להביא בחשבון את   מגבלותיו של הקורא  לא את מגבלות ההבנה שלו, חלילה, אלא מגבלות כמו סבלנות קצרה ורצון לקבל מידע באופן מיידי . משום כך חייב הטקסט להיות מאורגן בצורה נוחה, ברורה, באופן המאפשר התרשמות מהירה, להביע  בתחילת הטקסט את הרעיון המרכזי, להדגיש מילות מפתח ועוד.
לסיכום, מפתח לרשת היא מיומנת בכתיבה שיווקית הנדרשת במיוחד לנוכח התחרות העזה בעידן שפע המידע. יש צורך לדעת כיצד לעשות זאת נכון, בכדי להיות מסוגלים להתמודד עם המתחרים הרבים ולאפשר לנו לשרוד ואף להצליח. כתיבה שיווקית אינה מבטיחה לנו הצלחה, אך היא בהחלט נקודת פתיחה טובה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

www.web-key.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת webkey

מאת: webkeyקידום אתרים08/09/10960 צפיות
עם התקדמות הטכנולוגיה ואיתה כניסת מנועי החיפוש כאמצעי איתור המידע הנפוץ ביותר בעולם, עולה בצורה קריטית פנומינאלית חשיבות יכולתו של ארגון מסחרי להציב את אתר האינטרנט שלו בקדמת תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. המצב בשוק היום כיום הוא שארגונים אשר לא יידעו לקדם את אתר האינטרנט שלהם בתוך תוצאות מנועי החיפוש יישארו מאחור ברמה השיווק והחשיפה.

מאת: webkeyקידום אתרים09/08/10870 צפיות
מנהלי האתרים ומקדמיהם מתחבטים רבות בנושא של קידום אתרים במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213433 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211716 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183562 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172905 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172648 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172489 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172531 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica