חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קישורים אחוריים - קידום אתר בגוגל

מאת: webkeyקידום אתרים09/08/2010870 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נושא שמעסיק רבות מנהלי אתרים ומקדמי אתרים, הוא קידום אתרים בגוגל בפרט ובמנועי חיפוש בכלל.

קיימות טכניקות רבות לקידום אתרים באינטרנט. חלקן רציניות וחלקן מבוססות על שמועות, ולאו דווקא נכונות. אבל ישנה טכניקה אחת שעליה אין עוררין והיא נחשבת לאחד הפרמטרים החשובים ביותר בדרוג האתר במנועי החיפוש ובעיקר בגוגל, מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, כידוע ודרכו מתבצעות רוב שאילתות החיפוש באינטרנט.

קישורים אחוריים. במאמר זה נעסוק בהרחבה בטכניקה זו המתקשרת בעיקר לקידום אתר בגוגל. נדבר על מדוע מנועי החיפשו מייחסים חשיבות כה גדולה לפרמטר זה, כיצד הדבר מתבצע ואיך ניתן להגדיל את מספר הקישורים האחוריים באתר. מה חשוב וממה כדאי להיזהר

במאמר זה נדון באופן כללי בחלק מדרכי הפעולה ובקריטריונים בהם משתמשים מנועי החיפוש הגדולים לדרוג אתרים, ונדון בהרחבה באחת הטכניקות החשובות - טכניקת "קישורים אחוריים", שהינה חשובה במנועי החיפוש הגדולים, ובעיקר בבואנו לבצע עבודת קידום אתר בגוגל.

כיום מפורסמות באינטרנט טכניקות רבות לדירוג גבוה במנועי החיפוש, רובן נחשבות לא מוסריות (דלתות אחוריות, מחולל מילות מפתח אוטומטי, חלונות קופצים, חלון אחורי) ומציקות (למשל "ספאם" - זבל) משום שמטרתן לרמות את מנועי החיפוש או את הגולשים. אני באופן אישי מתנגד אליהן. גם אם במקרים נדירים אכן מצליחים למקם את האתר במקומות ראשונים, זוהי הצלחה זמנית בלבד ואילו בטווח הארוך סביר להניח שהאתר יוחרם ויגרם לו נזק בלתי הפיך.

כמה מנועי חיפוש קיימים היום ברשת, אך מנוע החיפוש הרציני ביותר הוא ללא ספק המנוע של "גוגל". ולכן במאמר זה נתייחס בעיקר לעבודת קידום אתר בגוגל. אם כי מה שנכון בקידום אתר בגוגל נכון גם ברוב מנועי החיפוש הרציניים, ובפרט כשמדובר בטכניקת קישורים אחוריים. כדי לרדת לעומקו של העניין ולהבין כיצד מנוע החיפוש עובד ומהם הקריטריונים לפיהם הוא מדרג אתרים, אפשר להרחיב ולכתוב ספר עב כרס ולא מאמר קצר, לכן אקצר בנושא זה ולאחריו אעבור לפירוט על טכניקה חשובה זו שהינה אחת מיני רבות.

מנוע חיפוש, כיצד הוא פועל?:
רישום במנועי חיפוש הוא זמין וקל וכל גולש, ממלאים את הטופס בדף הרישום ושולחים, או במקרה של גוגל, יאהו ועוד מספר מנועי חיפוש, יש לעשות מיפוי אתר בפורמט XML או TXT ולרשום את מיפוי האתר. עם זאת לעצם ההימצאות במאגר תוצאות החיפוש של מנוע חיפוש זה או אחר אין כל חשיבות. המיקום בו מופיע האתר בתוצאות החיפוש הוא הדבר החשוב באמת, שכן אם אתרך יופיע כאתר מס' 5478 ויגיע לדף ה - 62, מיותר לומר שזה כאילו הוא לא מופיע כלל. מחקרים מצביעים על כך שרק שלושת הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש הינם רלוונטים, אם ממירים נתון זה למספר אתרים מגיעים ל- 30-45 תוצאות ראשונות ברשימה. למעשה, 80% מהגולשים אינם עוברים בכלל את הדף הראשון של תוצאות החיפוש. לכן, המלחמה האמיתית על המיקום במנועי החיפוש, היא בעצם על המיקום בשלושת הדפים הראשונים ובעיקר על הדף הראשון.

מנוע החיפוש מאתר ומדרג אתרים בעזרת רובוט מתוחכם הנקרא "זחל" (קרוולר) הזחל הינו תוכנה הגולשת באתרי אינטרנט ברחבי הרשת, מנתחת את תכני האתרים שהיא מוצאת וקובעת על פי הממצאים את דרוג האתר. חלק מהסריקה שמבצעת התוכנה באתרים כוללת את שליפת כל הקישורים הקיימים באתר, גם קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים. קישור חיצוני זה קישור לכתובת האתר שלכם שנמצאת באתרים אחרים. פרמטר זה נקרא קישור חיצוני או קישור אחורי ולמספר הקישורים הקיימים, משקל רב בדירוג האתר.

הפרמטרים לדרוג:
מאמרים וספרים רבים העוסקים בנושא זה מתייחסים אליו כאילו היה סוד כמוס, לרוב כותרתם תהיה "הסודות הכמוסים לדרוג נכון", "למד את הטכניקות הסודיות של כרישי האינטרנט" או "הדו"ח הסודי של ההצלחה במנועי חיפוש". לא מדובר בסודות, מידע זה מפורסם וזמין לציבור במנועי החיפוש עצמם ובעיקר בגוגל שיוצא בפרסומים שונים למנהלי האתרים או לאנשים שמעוניינים לקדם אתר בגוגל. כל שצריך לדעת הוא ממי לחפש וממי ללמוד. למשל: הנה קישור לפרסום בנושא קידום אתר בגוגל:

 http://www.google.com/support/webmasters

המידע המפורסם במאמר זה מתבסס על חומר אותו למדתי מפרסומים של מנועי החיפוש עצמם ומנסיון מצטבר של שנים בקידום אתרים, בהפקת לקחים ושל מעקב שוטף בעזרת סטטיסטיקות ותוצאות ושל עיסוק בנושא של קישורים אחוריים. למידע נוסף לגבי פרמטרים נוספים לקידום אתר בגוגל קראו את המאמר 'קידום אתרים למתחילים'.

קישורים אחוריים:
זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בפרוייקט קידום אתר בגוגל. האלוגריתם האחראי על בדיקת הקישורים לאתרכם במנועי החיפוש הינו מתוחכם ומורכב. ככל שיש יותר אתרים המקושרים לאתרכם, זהו סימן למנוע החיפוש שהאתר פעיל, מעודכן ומעניין. מסיבה זו כדאי לפעול למען מטרה זו ולנסות להרחיב את מעגל האתרים שהמקושרים אליכם. אך שימו לב, גם עניין זה אינו פשוט כמו שאולי הוא נשמע, יש כמה כללים חשובים. ה"זחל" לוקח בחשבון גם את איכות האתרים המקושרים אליכם. קישורים באתרים בעלי דירוג נמוך (אתרים אישיים, אתרים בעלי תכנים בעייתים וכדו') עלולים רק להוריד את הדירוג שלכם. כמו כן גוגל מתנגד לקניית קישורים. נוסף לכך, גם המיקום של הקישור באתר נלקח בחשבו. קישור הנמצא בדף שאינו מקושר לדף הראשי של האתר לא יחשב וגם קישור בדף שבו יש יותר ממספר כלשהו של קישורים (בין 30-50), תלוי במנוע החיפוש.

כיצד ניתן לגרום לאתרים אחרים להיות מקושרים לאתרכם?
שיתופי פעולה עם מנהלי אתרים אחרים הינה אפשרות טובה בה שני הצדדים מרוויחים. כמובן שזה תלוי ברלוונטיות של האתר המקשר לאתר שלכם. אתרים רבים מציעים תוכניות לחילופי קישורים, ניתן למצוא תוכניות כאלו בחיפוש המילים "חילופי קישורים" במנועי החיפוש. שימו לב, עליכם להיות זהירים בשותפים אותם אתם בוחרים ובעיקר יש להיזהר מחוות קישורים.

תכנים איכותיים באתר יגרמו לאתרים אחרים לרצות להיות מקושרים אליכם. למשל, אם באתר העוסק בשיווק מוצרי חשמל ישנו מדור שבועי העוסק במתן המלצות ועצות לרכישת מוצרי חשמל (סקר מחירים, שביעות רצון הצרכנים וכדו') יתכן ואתרים אחרים העוסקים בתחומי עניין דומים ייבחרו לקשר אתרם למדור זה.

מתן זכויות שימוש ובהן קישור לאתרכם. נסו להציע מוצר כלשהו בחינם באתרכם ובתמורה אליו תוכלו לבקש קרדיט וקישור באתר המשתמש. למשל, באתר המשווק פוסטרים, כרוזים, ציורים ותמונות כדאי ליצור מאגר תמונות "חינמיות" ששימוש בהן מחייב את המשתמש רק ביצירת קישור וקרדיט.

חשוב: כאשר ישנם מספר גדול מידי של קישורים מאות כתובת i.p זאת אומרת מאותו השרת אז ערך הקישורים האלו יורד. כמו כן, צריך לשים לב שאם אתם יוצרים שיתוף פעולה עם אתרים אחרים שמבטיחים לשים קישור לאתרכם, אין בקישור הזה את התג. תג זה מבטל את ההתייחסות של גוגל לנושא הקישורים האחוריים וכמובן פוגע בעבודת קידום האתר בגוגל.

פעילות בפורומים ובקבוצות דיון יכולה להיות אפקטיבית מאוד, ענו לשאלותיהם של גולשים בפורום הרלוונטי לתחום העניין שלכם וחתמו בשמכם ובכתובת אתרכם. מנועי החיפוש מייחסים לפורומים משקל רב משום שהתכנים בפורומים עדכניים ומתחדשים כל הזמן.

בברכה ובהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

www.web-key.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת webkey

מאת: webkeyקידום אתרים08/09/10960 צפיות
עם התקדמות הטכנולוגיה ואיתה כניסת מנועי החיפוש כאמצעי איתור המידע הנפוץ ביותר בעולם, עולה בצורה קריטית פנומינאלית חשיבות יכולתו של ארגון מסחרי להציב את אתר האינטרנט שלו בקדמת תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. המצב בשוק היום כיום הוא שארגונים אשר לא יידעו לקדם את אתר האינטרנט שלהם בתוך תוצאות מנועי החיפוש יישארו מאחור ברמה השיווק והחשיפה.

מאת: webkeyקידום אתרים09/08/10804 צפיות
מפתח לרשת מסבירה שכתיבה שיווקית היא מקצוע לכל דבר ועניין. קשה לנו לראות זאת כיום, כמי שחי בעולם המערבי, אך עד לא מזמן הייתה הכתיבה נחלתו של מיעוט שבמיעוט.

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213434 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211716 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183563 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172905 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172648 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172489 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172531 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica