חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי רוצה להיות וטרינר מומחה

מאת: רעות בן דורוטרינריה15/08/2010977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לימודי וטרינריה. כמה קסם הם טומנים בשמם המרמז כאילו עוד מעט אתם עומדים להציל את מרבית בעלי החיים בעולם - אם לא את כולם. לא כל מי שחולם להיות וטרינר הופך להיות כזה, כיוון שהדרך אל השגת התואר הנכסף רצופה במהמורות. ולא כל מי שחולם לעבוד במסגרת בית חולים וטרינרי בסופו של דבר מגיע לשם, והסיבות רבות ומגוונות.

בדומה לרפואה האנושית, רפואת בעלי החיים רק הולכת ומשתכללת עם השנים. רפואת בעלי חיים, היא וטרינריה ביצעה "קפיצת מדרגה" גדולה בעשורים האחרונים. כיום וטרינר "רגיל" אינו מספיק ועולה הדרישה לוטרינרים המומחים בתחומים ספציפיים.

כיום נהוג כי כל וטרינר אשר כבר סיים את לימודיו ועבר במסגרת של בית חולים וטרינרי או מרפאה וטרינרית, ומעוניין להרחיב את ידיעותיו בתחום וטרינרי כלשהו - לומד לימודי התמחות. לימודיו של וטרינר נמשכים שבע שנים, והוא ראוי להיקרא וטרינר רק לאחר שעמד בכל המבחנים המסכמים בהצלחה.

מרגע שהשלים את לימודיו, יכול אותו וטרינר לפנות למסלול של התמחות. ישנן התמחויות שונות ומגוונות, בין ההתמחויות -כירורגיה, קרדיולוגיה, נוירולוגיה ועוד ועוד.

בעקבות שינויים והתפתחויות טכנולוגיות גם בתחום רפואת בעלי החיים, וטרינרים רבים בוחרים לפנות אל מסלול של התמחות בתחומים שונים. הסיבה לכך היא שכיום אין כמעט בית חולים וטרינרי או וטרינר שאינו מומחה בתחום רפואי כזה או אחר. ההתמחות נותנת כלים בידיו של וטרינר היכול לשפר את מצבו הרפואי של בעל החיים בצורה דרסטית בעקבות הידע הנוסף שרכש.

מומחיות- גם ברמה בינלאומית

הדרגה הגבוהה ביותר של הכשרה רפואית שאליה יכול וטרינר להגיע היא רמת מומחיות בינלאומית. וטרינר שהוא מומחה בינלאומי רוכש את מומחיותו זו דרך מוסד וטרינרי המוכר בעולם. אך לא די בזה, כיוון שגם תוכנית הלימודים בה לומד הוטרינר נבדקת לעומקה ודרושה אישור.

ההשקעה משתלמת רק במידה ואותו וטרינר יכול ליישם את הידע אותו רכש במסגרת בית חולים וטרינרי שבו הוא עובד. וזהו שיקול חשוב שיש לקחת בטרם בוחרים ברכישת מומחיות בתחום מסוים.

היתרון הגדול שיש עבור וטרינר שהוא גם מומחה בתחום מסוים הוא עצום. וטרינר מומחה לנוירולוגיה יוכל להיחשף ולטפל במקרים שונים ומגוונים ובשלל בעיות נוירולוגיות. בכך הוא תורם לבעלי החיים בהם הוא מטפל בידע מקצועי ממוקד יותר ואף יעיל יותר. כך גם במקרים של וטרינר שהוא מומחה באורתופדיה ובטיפול בבעיות אורטופדיות שונות של בעלי החיים.

וטרינר אשר סיים את מסלול ההכשרה הארוך והמפרך הזה, יכול להמשיך ולעבוד במסגרת של מרפאה פרטית או בית חולים וטרינרי. זוהי השקעה עצומה הדורשת מסירות רבה מאלו המבקשים לרכוש השכלה בתחום זה.

יחד עם זאת, בסיומו של המסלול נותרים (בתקווה) רק אותם וטרינרים המעוניינים בכל מאודם לעבוד עם חיות - וגם עם בני אדם. מי שאינו באמת מעוניין להיות וטרינר לא יצלח את המכשולים הרבים שבדרך להיות וטרינר מומחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רעות בן דור

מאת: רעות בן דורתכשיטים13/12/101480 צפיות
עיצוב בדים ובגדים שונים באמצעות אבני סברובסקי

מאת: רעות בן דורעסקים - כללי13/12/101346 צפיות
כיצד שומרים על ניקיון בבית דירות?

מאת: רעות בן דוריופי וטיפוח - כללי13/12/101281 צפיות
על תהליך בניית ציפורניים על ידי קוסמטיקאית מקצועית

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי13/12/101713 צפיות
בטון מוחלק הוא שיטה של ריצוף שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

מאת: רעות בן דורחוק ומשפט - כללי06/12/101312 צפיות
העובדות המעניינות והפרטים החשובים על תמא 38

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי06/12/101704 צפיות
החורף היא העונה החמה של טכנאי דודי שמש. מדוע וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מאת: רעות בן דורקוסמטיקה05/12/101379 צפיות
קוסמטיקאית טובה קשה למצוא, ומה לגבי קוסמטיקאית טובה בתל אביב?

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197137 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187249 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187415 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187750 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187821 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187891 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184129 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica