חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מוצרי מזון יכולים להשפיע על הנהיגה

מאת: עמוס גורצרכנות16/08/20101178 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל נהג שיושב מאחורי ההגה מקווה לסיים את נסיעתו בשלום לפי המתוכנן. הנהג הממוצע אולי מודע לכך שרמת הריכוז שלו ואף מצבו הנפשי ברגע נתון עשויים להשפיע על כושר הנהיגה שלו, אולם לא כל אחד מודע לעובדה שגם מוצרי מזון שאנו צורכים יכולים להשפיע על מהירות התגובה שלנו כנהגים ועל שיקול דעתנו בעת שאנחנו נוסעים בכבישים.

מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם מעידים על כך שהמוח האנושי מתפקד באופן הטוב ביותר כאשר הגוף נהנה ממזון בריא, אשר לבסוף מגיע לכל תא ותא בגוף, ובכלל זה גם לתאי המוח שלנו. הנהיגה מהווה למעשה מקרה פרטי שבוחן את מסקנות אלה הלכה למעשה.

ואכן, במחקרים תזונתיים שנערכו לאחרונה התגלה כי נהגים שצרכו מוצרי מזון בריאים ומגוונים, שמתפרקים לאט במערכת העיכול ומספקים חומר גלם איכותי לבניית תאי הגוף, הגיבו במהירות ובחכמה להתרחשויות על הכביש, וזאת הרבה יותר בהשוואה  לנהגים שצרכו מאכלים עתירי סוכרים ודלים בסיבים תזונתיים וויטמינים אשר חיוניים לפעילותו התקינה של גופנו.

כיום, כאשר במרבית הבתים יש לפחות נהג אחד חשוב יותר מאי פעם להקפיד על תפריט מאוזן,שיכול למזער את הסיכויים לתאונת דרכים הנגרמת עקב טעות אנוש, אותה היה ניתן למנוע בקלות.

מאלו מוצרי מזון עדיף להימנע?

בביקורכם הבא בסופרמרקט או בחנות החטיפים והמשקאות הסמוכה לתחנת הדלק שבה עצרתם להתרענן, כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם מושיטים יד אל מוצרי מזון המבוססים על קמח לבן למשל, מאפים ובורקסים או מוצרי מזון שמכילים רמות גבוהות של סוכר, דוגמת שוקולד ומשקאות ממותקים.

מוצרי מזון כאלה הקורצים אלינו בסניפי סופרמרקט או בקיוסק מכילים הרבה יותר סוכר מן הדרוש לגופנו בעת האכילה ועל כן נהפכים מהר לשומן. אם נשים בצד את ההשלכות של שומן על מראכם החיצוני הוא גם עלול להשפיע על רמת עייפות ועל תחושת המאמץ שתפקוד אתכם בעת פעילויות שנראות פשוטות כגון החלפת הילוכים - זוהי פעולה שמלווה אצל בעלי משקל עודף בקשיי נשימה.

מוצרי מזון ועייפות אצל נהגים

מחקרים שנערכו בקרב נהגי רכבים כבדים בארץ הראו כי עודף המשקל של חלקם הביא להפרעות שינה, כאשר יותר ממחצית מנהגים אלה נמצאו סובלים מעייפות פתולוגית חמורה שגורמת להרדמות בזמן הנהיגה - תופעה מסוכנת במיוחד.
מכאן שבנייה נכונה של תפריט הכול מוצרי מזון בריאים ומגוונים משפיעה ישירות על התפקוד הגופני ומשפרת משמעותית את איכות חיינו כפי שנוכל לראות הן בתפקודנו כנהגים והן בתפקודנו הכללי בעבודה ובבית.

כדאי עוד לדעת שלא  מה אתם מכניסים לפה חשוב בעת הרכבת התפריט היומי שלכם, אלא גם התזמון: יש לאכול מאכלים מזינים בזמנים קבועים, שיבטיחו שמירה על רמה קבועה של גלוקוז בדם. הגלוקוז מספק לנו אנרגיה שבלעדיה אנו צפויים לסבול מחולשה, סחרחורות, עצבנות יתר וריכוז לקוי - תופעות שמשפיעות ישירות על תפקודנו כנהגים.

אכילת מוצרי מזון בריאים שניתן לאתרם בכל סופרמרקט מונעת את התופעות הללו והופכת אותנו לנהגים שקולים וסבלניים יותר שמגבירים את הבטיחות הכללית בכבישים.  קניית מוצרי מזון מהבית דרך סופרמרקט מקוון מהווה אחת מהדרכים היעילות להימנע מפיתויים לא בריאים שאינם תורמים לבריאותינו.

 



תגיות המאמר: מוצרי מזון, סופרמרקט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמוס גור

מאת: עמוס גורקניות 29/11/101662 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מעדנים - סוגים שונים של מעדנים, יתרונות בריאותיים ועוד.

מאת: עמוס גורקניות 29/11/102035 צפיות
המאמר מדבר על איפה עושים קניות לבית ומסביר מה חשוב לדעת כשעושים קניות לבית באינטרנט.

מאת: עמוס גורצרכנות21/11/101854 צפיות
המאמר סוקר את היתרונות שבקניות סופר בעידן המודרני.

מאת: עמוס גורבריאות ילדים27/10/102014 צפיות
המאמר מעלה כמה עובדות חשובות בדבר אוכל לתינוקות.

מאת: עמוס גורצרכנות27/10/104414 צפיות
אנו חיים בעידן בו דברים משתנים ללא הרף, שוק העבודה משתנה, תרבותנו הצרכנית משתנה ואפילו הרגלי התזונה שלנו משתנים ללא לאות. המאמר דן בשאלה המי מהפכת הקניות באינטרנט.

מאת: עמוס גורבריאות ורפואה כללי19/10/101478 צפיות
על טיפים שימושיים לבישול בריא שמעתם? המאמר נותן סקירה קצרה של טיפים לתזונה נכונה.

מאת: עמוס גורמתכונים ואוכל - כללי26/09/101605 צפיות
איך בכל זאת ניתן ליהנות מחוויית הארוחות המשפחתיות של החגים, מבלי להצטרך להתמודד עם עלייה במשקל? להלן כמה טיפים.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214237 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204374 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205276 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194171 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193399 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193442 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182917 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica