חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חדרי כושר

מאת: www.netogreen.co.ilחדר כושר07/04/20091227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת ד"ר מיכה קניץ

כתוצאה מהמודעות ההולכת וגוברת לחשיבותה של  הפעילות הגופנית, גדל והולך מספר האנשים –בארץ ובעולם העושים את פעילותם הגופנית לחלק משגרת חייהם. אחת התוצאות מהשינוי בגישה  לפעילות הגופנית היא הקמתם של סוגים שונים של מכונים או מרכזים לתרבות הגוף. מכונים אלה נקראים בשמות שונים: מועדון בריאות וכושר, סטודיו, מכון לעיצוב הגוף, קאונטרי-קלאב, ספא וכושר, ספורט-קלאב, חדר כושר וכדומה.
לא כל מועדוני הבריאות דומים ברמתם המקצועית, במגוון המתקנים ובמספרם, או בציוד הנלווה ובשירותים שהם מציעים למתאמן.
מועדון בריאות אופייני (ברמה טובה), מציע בדרך כלל את המתקנים,הציוד והשירותים הבאים: אולם\חדר להתעמלות (לשיעורים קבוצתיים בנושאי פעילות מגוונים כמו- התעמלות אירובית, מתיחות, מדרגה, חיטוב ועיצוב וכדומה). אולם\חדר, למכשירים ומכונות לפעילות אירובית כמו – מסילות נעות, אופני כושר, מכשירי חתירה, מדרגות ומכשירי הליכה\ריצה אליפטיים ומכונות כוח ומשקולות חופשיות. חדרי מלתחות – מקלחות, שירותים ותאי אחסון לבגדים ולציוד אישי.
צוות מקצועי – מדריכים המנחים את המתאמנים (בעיקר את המתחילים), בשימוש נכון במכשור ובציוד ועוזרים למתאמן לבנות תוכנית פעילות גופנית. מורים לחינוך גופני ומדריכים – המלמדים שיעורים קבוצתיים ברמות ובנושאי פעילות שונים.   

המועדונים ברמה הגבוהה יותר, מציעים בנוסף למצוין לעיל, מבחר גדול ומגוון יותר של מתקנים, מכשירים ושירותי עזר כגון – בריכת שחייה, אולמות ייחודיים לשיעורי מחול, מתיחות, אומנויות הלחימה, יוגה, פלדנקרייז ורכיבת אופניים קבוצתית, מגרשי משחקים – כדורגל, כדורעף, כדורסל ומגרשי טניס. בדרך כלל יש במועדונים האלה גם מרכז התאוששות (ספא) ובו מבחר סאונות – רטובה (אדים), יבשה (פינית) וג'קוזי. חדר מנוחה ושירותי מסג' בסגנונות שונים – ספורטיבי, שוודי, תאילנדי וכדומה.
כמו כן, עשויים להינתן גם שירותים מקצועיים נוספים כגון:  בדיקות כושר גופני -  בדיקת אחוז השומן, מדידת היקפים, חישוב מסת הגוף הרזה (LBM), בדיקת חילוף החומרים במנוחה (RMR) -  חישוב כמות הקלורית היומית במנוחה שצורך המתאמן,  מבחני גמישות, כוח שרירים ויכולת אירובית. הבדיקות הללו מתבצעות עם קבלת המתאמן למועדון, לצורך הערכת מצבו ההתחלתי ובמהלך תוכנית האימונים (כל כמה חודשים), לצורך ביקורת ומעקב אחר התקדמותו.
לחלק מהמועדונים האלה יש גם חדרי משחק לילדים עם סגל גננות ומדריכים המעסיקים ומפעילים את הילדים בשעה שההורים  מבצעים את פעילותם הגופנית. כמו כן, ניתן למצוא במועדונים אלה חנויות לממכר בגדי ספורט, ציוד ספורט, תכשירי בריאות, קוסמטיקה, מסעדות בריאותיות ואפילו סלונים לעיצוב השיער. ישנם מועדונים, המקצים אולם נפרד לנשים, המצויד במכשור מתאים ומאפשר לשמור במידה רבה יותר, על פרטיות והרגשת הנוחות של האישה המתאמנת.
 סטודיו -  מקום המתמחה בעיקר בשיעורים קבוצתיים בסגנון פעילות אחד וייחודי בהנחיית מורה\מדריך. כגון – התעמלות לחיטוב ועיצוב, יוגה, פלדנקרייז, אומנויות לחימה – קיק-בוקס, קפוארה, טאי-צ'י וג'ודו.
 יתרונותיו של הסטודיו בעיקר ברמת המומחיות של המורה\מדריך בתחום הפעילות הייחודי ובעניין המשותף שיש לכל המתאמנים בנושא הספציפי.
 חסרונותיו של הסטודיו – לא ניתן לבצע בו פעילויות גופניות אחרות, לא ניתן להתאמן בו על בסיס אישי ובזמן הפנוי של המתאמן ולכן, אי אפשר לקיים בסטודיו תוכנית פעילות גופנית מאוזנת המקיפה את כל רכיבי הכושר הגופני הבריאותי. לרוב המקומות הללו אין שירותי עזר (מלתחות, מקלחות, תאי אחסון), או שרמתם נמוכה. המתאמנים באים לבושים בגדי ספורט וחוזרים הביתה כדי להתקלח ולהחליף בגדים.
חדר כושר – מאופיין בדרך כלל בחדר\אולם קטן, עם שירותי עזר מועטים. בחדר הכושר מבחר מצומצם של מכשירי כושר אירובי, מספר קטן של מכונות כוח, לעיתים קיים "גלדיאטור" (מכשיר כושר רב תכליתי) ומשקולות חופשיות. בדרך כלל הפעילות נעשית בהשגחת מדריך. חדרי כושר ניתן למצוא במרכזים קהילתיים, בתי ספר, בתים משותפים (חדר כושר המיועד לדיירי הבית בלבד), בתי מלון (אם כי ישנם מלונות שניתן למצוא בהם מכוני בריאות מפוארים) ובשנים האחרונות מתפתחת המגמה לבנות חדר כושר בבית, למשפחה בלבד. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

צוות כותבי NetoGreen

בריאות, דיאטה, פעילות גופנית ואיכות חיים

www.netogreen.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת www.netogreen.co.il

מאת: www.netogreen.co.ilאומנויות לחימה07/04/091559 צפיות
תמיד נהנו אמנויות הלחימה מהילה מיסטית, אמני הלחימה הגדולים נחשבו בעלי כוחות על אנושיים והוליווד טרחה ועדיין טורחת לחזק את המיתוס.

מאת: www.netogreen.co.ilדיאטה07/04/091090 צפיות
הדיאטה הים תיכונית מומלצת בדרך כלל ע"י דיאטניות בכל מסגרת: קופות חולים, משרד הבריאות, מכוני כושר ועוד. מבוססת על עקרונות התזונה של פירמידת המזון , לפיה יש לאכול בעיקר דגנים וירקות, כמות בינונית של פירות ומזונות חלבוניים, כמות קטנה של מזונות שומניים, להמעיט ככל האפשר באכילת ממתקים ושתיית משקאות המכילים סוכר וכן לצמצם צריכת מלח.

מאת: www.netogreen.co.ilחדר כושר07/04/091572 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להתחיל להתאמן ואתם לא בטוחים אם עדיף לעשות מנוי לחדר כושר או להתאמן בבית. נגמר המנוי בחדר הכושר ואתם לא בטוחים אם להמשיך אותו או לוותר, או שסתם לא בא לכם לבזבז זמן על נסיעות, חניה ומקלחות משותפות. NetoGreen מציגה את המדריך השלם לחדרי הכושר הביתיים: מה, למה וכמה?

מאת: www.netogreen.co.ilתזונה07/04/092127 צפיות
נמצא יחס ישר בין פרק הזמן בו הנבדקים בצעו את הניטור העצמי באמצעות יומן התזונה לבין הירידה במשקל.

מאמרים נוספים בנושא חדר כושר

מאת: עופר שלוחדר כושר08/06/184826 צפיות
למתעניינים באימוני כושר אישיים לטובת חיטוב ועיצוב הגוף ולטובת ירידה במשקל.

מאת: tiloniחדר כושר14/01/181919 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה מאתגרת לכל אישה, תקופה בה הגוף חווה שינויים משמעותיים, גם מבחינה רגשית, גם מבחינה ביולוגית ובעיקר מבחינה פיזית, גם תהליך הלידה והתקופה שלאחריה אינם פשוטים וקלים, במיוחד למי שהייתה רגילה לחיים פעילים, תזזיתיים ומלאי תנועה ופעילות גופנית, והמצב החדש דורש ממנה להתחיל להיות פאסיבית יותר, מוגבלת יותר בתנועה ולבלות את ימיה ולילותיה בין שינה להנקה.

מאת: tiloniחדר כושר29/12/171521 צפיות
לפעילות גופנית ולשמירה על כושר גופני יש השפעה לא רק על המראה החיצוני והאסתטי של המתאמנים, והמתאמנות, אלא גם על מגוון רחב של פרמטרים נפשיים ובריאותיים, ופעילות גופנית קבועה ומאוזנת ידועה ומוכרת כמורידת סטרס ולחצים, כמסייעת למערכות העיכול והדם וכמעכבת את תהליכי ההזדקנות של הגוף.

מאת: רוני הכהןחדר כושר18/11/152582 צפיות
אולי בעידן בו לא היו לנו כל כך הרבה מכשירים חשמליים שמבצעים עבורינו את רוב העבודה הקשה, זה היה יכול להיות נכון שאין זמן, אבל היום 24 שעות מרגישות הרבה יותר מלאות באפשרויות עבור שעות פנאי ואם רק תתכננו נכון את הבוקר שלכם, אתם תמצאו כי יש לכם זמן לביצוע פעילות גופנית. על Ems כבר שמעתם?

מאת: רוני הכהןחדר כושר26/02/152268 צפיות
המאמר מפרט אודות יתרונות של אימוני trx בתל אביב במכוני הכושר המובילים.

מאת: אמיר פטיטוחדר כושר17/08/143118 צפיות
היום יש מגוון מאוד גדול של מאמני כושר אישיים גם בתל אביב וגם ברחבי הארץ וחשוב לבדוק את כל האפשרויות . אם אתם מחפשים דרך להגיע לתוצאות הטובות ביותר בתחום של אימון ספורט גם כדי להגיע למסת שריר גדולה וגם כדי לחטב את הגוף שלכם לקראת הקיץ הגעתם למקום הנכון.

מאת: gilad edelsteinחדר כושר13/08/143173 צפיות
מקומות עבודה רבים מעוניינים בהקמת חדר כושר לעובדים. יש לכך שלל סיבות: רצון לפנק את העובדים, שאיפה לעובדים בריאים יותר, רצון להשאיר את העובדים יותר שעות בתוך סביבת העבודה, ורצון לגבש את העובדים על ידי פעילות ספורטיבית ומהנה. מסיבות אלה, יותר ויותר חברות פונות אלינו לצורך הקמת חדר כושר בחברה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica