חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה באמצעות ניהול יומן תזונה

מאת: www.netogreen.co.ilתזונה07/04/20092127 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת נירה אולנד - דיאטנית קלינית

ניהול עצמי של הירידה במשקל ע"י שימוש ביומן אכילה– רישום מפורט של כל מה שנאכל ,כולל משקאות, שעת הארוחה,  אומדן גודל המנה בגרמים או ביחידות ביתיות, מקום האכילה. ניתנת לבצוע על ידי שימוש בתוכנת יומן אכילה, או כרישום ידני.
קיימים יומני אכילה אונליין  המחשבים מיידית את כמות הקלוריות הנצרכת ואת כמות רכיבי התזונה השונים (פחמימות, שומנים, חלבונים, סיבים, ויטמינים, מינרלים..) וכן מציגים את התוצאות ביחס להמלצות בהתחשב במשקל, גיל, מין וכד'. חלק מיומני האכילה מכניסים לחישוב גם ביצוע של פעילות גופנית.
 
ארוחה לדוגמא:
יכולה להיות כל ארוחה שנאכלה לאחרונה.

מידע מדעי:
מחקר שבוצע על 42 נבדקים בעלי עודף משקל, בדק ירידה במשקל  באמצעות ניטור עצמי: רשימת יומן מזון ורישום בצוע פעילות גופנית. נבדקו שתי שיטות של רישום מזון: שיטה ידנית מפורטת בה עליהם לרשום ידנית את כל פרטי האכילה, ושיטה ידנית מקוצרת בה עליהם לבחור מתוך אפשרויות ולסמן.  בשתי הקבוצות נראתה ירידה זהה במישקל. נמצא יחס ישר בין פרק הזמן בו הנבדקים בצעו את הניטור העצמי לבין הירידה במשקל. מסקנת החוקרים היא כי פחות חשובה השיטה בה מנטרים – חשוב יותר הניטור עצמו ככלי עזר לירידה במשקל.
במחקר נוסף,  176 נבדקים בעלי עודף משקל קבלו מחשבים ותוכנת מחשב לניטור אכילה למשך 6 חודשים. הירידה במשקל  הושוותה לירידה במשקל במחקר אחר בו השתמשו ביומן ניטור אכילה ידני. הירידה במשקל היתה דומה בשני המקרים. גם כאן נמצאה קורלציה חיובית  בין משך הזמן בו הנבדקים קיימו את יומן האכילה לבין מידת הירידה במשקל. לפיכך המחברים ממליצים על ניהול יומן אכילה כאמצעי עזר יעיל לירידה במשקל, והתאמת שיטת ניהול היומן להעדפותיו של המרזה.
יתרונות:
מאפשרת קבלת משוב מיידי, ניתן במהלך היום לדעת מה מצב צריכת הקלוריות ורכיבי התזונה השונים, ותכנון המשך האכילה בהתאם.
יומן אכילה ניתן לשילוב עם כל תכנית תזונה, ועם כל דיאטת הרזיה, ככלי שבודק ונותן משוב מיידי על מצב הדיאטה. מאפשר עבודה עצמית על ההרזיה, בהתאם להעדפות האישיות. משפיע במיוחד בתקופות שבהן קשה לשמור על הדיאטה, מגביר מיידית את המודעות למצבנו כאן ועכשיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

צוות כותבי NetoGreen

בריאות, דיאטה, פעילות גופנית ואיכות חיים

www.netogreen.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת www.netogreen.co.il

מאת: www.netogreen.co.ilאומנויות לחימה07/04/091559 צפיות
תמיד נהנו אמנויות הלחימה מהילה מיסטית, אמני הלחימה הגדולים נחשבו בעלי כוחות על אנושיים והוליווד טרחה ועדיין טורחת לחזק את המיתוס.

מאת: www.netogreen.co.ilדיאטה07/04/091090 צפיות
הדיאטה הים תיכונית מומלצת בדרך כלל ע"י דיאטניות בכל מסגרת: קופות חולים, משרד הבריאות, מכוני כושר ועוד. מבוססת על עקרונות התזונה של פירמידת המזון , לפיה יש לאכול בעיקר דגנים וירקות, כמות בינונית של פירות ומזונות חלבוניים, כמות קטנה של מזונות שומניים, להמעיט ככל האפשר באכילת ממתקים ושתיית משקאות המכילים סוכר וכן לצמצם צריכת מלח.

מאת: www.netogreen.co.ilחדר כושר07/04/091572 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להתחיל להתאמן ואתם לא בטוחים אם עדיף לעשות מנוי לחדר כושר או להתאמן בבית. נגמר המנוי בחדר הכושר ואתם לא בטוחים אם להמשיך אותו או לוותר, או שסתם לא בא לכם לבזבז זמן על נסיעות, חניה ומקלחות משותפות. NetoGreen מציגה את המדריך השלם לחדרי הכושר הביתיים: מה, למה וכמה?

מאת: www.netogreen.co.ilחדר כושר07/04/091228 צפיות
מכוני כושר נקראים בשמות שונים: מועדון בריאות וכושר, סטודיו, מכון לעיצוב הגוף, קאונטרי-קלאב, ספא וכושר, ספורט-קלאב, חדר כושר וכדומה. לא כל מועדוני הבריאות דומים ברמתם המקצועית, במגוון המתקנים ובמספרם, או בציוד הנלווה ובשירותים שהם מציעים למתאמן. להלן מורה הנבוכים מפרי עטו של ד"ר מיכה קניץ

מאמרים נוספים בנושא תזונה

מאת: אבי דוידיתזונה12/12/186910 צפיות
הדיאטה הכי מהירה שיש עם ארוחות מוכנות שמרחיקות אתכם מהמטבח ומצמצמות את החשיפה לפיתויים.

מאת: עופר שלותזונה13/07/187357 צפיות
טיפול טבעי כעזרה ראשונה במצבים בריאותיים שונים

מאת: דודישתזונה23/05/173325 צפיות
הצלחתם להרים את עצמכם מהספה, להיכנס לכושר ואפילו להיכנס לשגרה של אימונים. אתם יודעים שאתם חוזרים מהעבודה, מחליפים בגדים ויוצאים לריצה או לשחייה או לחדר כושר או עם מאמן כושר אישי בבית שלכם ועושים שוב ושוב את אותן פעולות שגיליתם כי הן תורמות לכם.

מאת: רונןתזונה14/03/173516 צפיות
הברזל חשוב מאוד לגוף וצריכים אותו במיוחד טבעונים שלא מקבלים אותו מהחי, ספורטאים שצריכים שהרמה שלו שלא תרד וגם נשים בהריון שעלולות לאבד ברזל. חוסר בברזל עלול לגרום לבעיות שונות

מאת: gilad edelsteinתזונה13/08/143988 צפיות
הרזיה היא אחד מהנושאים האלו שכולם מדברים עליהם כל הזמן. זה נראה כאילו לא ניתן ללכת לשום מקום בלי לראות או לשמוע איזה מסר לגבי הרזיה. סיפורים על הסכנות של אי ירידה במשקל מופיעים באופן קבוע בחדשות הלילה. קנייוני קמעונות והאינטרנט מלאים בשלל מוצרי הרזיה. מדברים על הרזיה במרכזים רפואיים ובבתי ספר ואפילו בעבודה. אם אתם מנסים לרדת במשקל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

מאת: אמיר פטיטותזונה14/07/143958 צפיות
במקרה שאתה מעונין לרכוש ידע מאנשים שמצליחים במהלך החיים ועושים תוצאות בתחום הספורט חשוב לך ללמוד מה מה לאכול לפני אימון וגם מה מה לאכול אחרי אימון כי תזונה זה חלק מאוד חשוב.

מאת: רותם וובזתזונה02/06/144511 צפיות
המילה דיאטה ישר מתקשרת לחסות ורעב מתמיד, כי אין מדובר בדיאטה, צריך לחשוב בריא, ירידה במשקל תלויה בחשיבה בריאה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica