חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו תהליך ההזדקנות?

הזדקנות עור הפנים, והאופן בו נוצרים קמטים, הוא תהליך מורכב, המושפע ממגוון של התרחשויות פיזיולוגיות, שהצטברות של כולן יוצרת את מה שאנו מכנים עור מבוגר.

העור שלנו מושפע במהלך השנים מגורמים חיצוניים ופנימיים גם יחד. הגורמים החיצוניים קרינת השמש, שינויי האקלים, זיהום אויר, עישון ועוד.

הגורמים הפנימיים הינם תורשה, גיל, ירידה ביצור הורמונים מסוימים, ירידה בתפקוד המערכת החיסונית והצטברות נזקי רדיקלים חופשיים.

כל אלה משפיעים על תפקוד  העור ומתבטאים  בתכונות כגון ירידה בכמות החמצן המובלת לתאי העור, נזקי מבני של הקולגן והאלסטין, ירידה בכושר תחלופת התאים, פגיעה ברקמות שנגרמה מרדיקלים חופשיים, ירידה בתכולת השומן בעור, ירידה בכושרו של העור לשמור על הלחות, נזק למרכיבים בין תאיים התומכים בעור ומגנים עליו, ירידה במספר התאים ופגיעה במבנה הפיזי שלהם, הצטברות כתמי עור ועוד.

תפקידם של הקולגן והאלסטין

אנו יודעים שקולגן ואסלטין, מבני התמיכה של העור, נשברים ומשתטחים כתוצאה מחשיפה חוזרת לשמש, תנועות חוזרות ונשנות המפעילות  לחץ מכני עליהם, אך הם נעשים פחות גמישים ויותר נוקשים עם הגיל, כך שהעור נעשה פחות אלסטי.

מאפיין נוסף של עור בוגר יותר מול עור צעיר הוא שבעור צעיר יש יותר תאי שומן בדרמיס מאשר בעור מבוגר. זו אחת הסיבות לכך שעור זקן יותר נראה שקוף ודק יותר מעור צעיר.

דבר נוסף שמתרחש עם העלייה בגיל מסיבה שאינה ידועה הוא שהעור ממשיך לגדול ולהתרחב עם בגיל, למרות העובדה שרקמת השומן התומכת בשכבות העמוקות יותר של העור- פוחתת ומסיבה זאת העור מתחיל לצנוח. מרכיבים מסוימים בעור נהרסים גם הם עם הגיל כגון המולקולות האחראיות על שמירת המים בעור והמעניקות מרקם (שמקומן בין התאים)- כמו צרמידים, פוליסכרידים, גליצרין ועוד.

מבני התמיכה של העור, קולגן ואלסטין, מאבדים את צורתם התקינה. ברמה מולקולארית עמוקה יותר, פקודות ה-   לתאי העור משתנות גם הן עם הגיל.DNA

השינוי הזה מתבטא בייצור מופחת של תאי עור, ייצורם של התאים הוא פחות יעיל. התאים הללו כבר אינם מייצרים את החלבונים החשובים לשמירת הלחות והמוצקות של העור כבעבר. כל אלה מתבטאים בין השאר בטקסטורה של העור, במראהו החיצוני ובמוצקותו. עור בוגר בד"כ יבש יותר מעור צעיר. השינויים הללו נגרמים משילוב של גיל ותורשה, נזקי השמש והצטברות נזקי רדיקלים חופשיים

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת דורון, מטפלת ברפואה סינית ומתמחה בנושא האנטי אייג'ינג.
לפרטים נוספים ולצפייה בסרטון הדגמה:

http://www.reut.yolasite.com

efrat.nse@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת דורון

מאת: אפרת דורוןתוספי מזון19/01/111204 צפיות
כולנו יודעים איך מרגישים כאשר יש לנו הרבה חיוניות... איזו הרגשה נפלאה, נכון? אנרגיה ומרץ לעשות כל מה שצריך, כל מה שמתחשק... מי לא היה רוצה לחוש אנרגטי וחיוני יותר ולהפטר מתחושת העייפות וה"זקנה"? אז מה גורם לנו לאבד את אותה חיוניות?

מאת: אפרת דורוןיופי וטיפוח - כללי25/08/101244 צפיות
רקמה שומנית עודפת, או בשמה הנפוץ צלוליט, היא מצב שרב הנסתר אודותיו על הגילוי. ניתן למצוא צלוליט בכל מקום בגוף המכיל עודפי שומן תת-עוריים, המתפרשים בצורה בלתי אחידה וגורמים לעור במרקם גושי. עור המושפע מצלוליט מתואר כבעל מראה "קליפת תפוז" או "גבינת קוטג'". עודף משקל איננה בהכרח הגורם להיווצרות צלוליט, כיוון שדפוס המשקעים השומניים המובילים להיווצרות צלוליט יכולים להיות בעלי רקע גנטי. הצלוליט אינו תופעה נפוצה בגברים וישנם אזורים בגוף המיועדים לפורען יותר מאחרים. האזורים הנפוצים ביותר הם החלק העליון

מאת: אפרת דורוןבריאות ורפואה כללי25/08/101719 צפיות
Tegreen 97רוצים להנות מכול היתרונות של תה ירוק? הוא תוסף תזונה אשר מכיל דרך הכנה בלעדית ומוגנת בפטנט של תמצית תה ירוק, אשר עובדת תהליך תיקון (סטנדרטיזציה) קפדני, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ושיטות בלעדיות אשר מבטיחות ריכוז גבוה של פוליפנולים, 97% מהמרכיבים הפעילים החשובים בתה ירוק. תהליך היצור הבלעדי המוגן בפטנט מוציא מהתרכובת את מרבית הקפאין שבעלי התה, כלומר באפשרותנו ליהנות מכלהיתרונות שבתה ירוק ללא הקפאין, בכל פעם שאתם צורכים את תוסף התזונה Tegreen 97.

מאת: אפרת דורוןיזמות עסקית25/08/101474 צפיות
אם הייתם פוגשים את ביל גייטס בשנות השמונים שהוא חיפש משקיע שישיקע 10,000$ בחברה קטנה שהוא מקים עכשיו מיקרוסופט, האם הייתם משקיעים בה? מה הייתם עושים על מנת להיות בעלי המידע המקדים הזה?

מאת: אפרת דורוןיופי וטיפוח - כללי25/08/101117 צפיות
בחודשי הקיץ אנו חשופים יותר מהרגיל לקרינת השמש החזקה. לשמש יש השפעה מזיקה מאוד על העור אשר גורמת להזדקנות מוקדמת של העור, לסרטן העור ולשינויים נוספים בעור. חשיפה לאור אולטרה סגול UVA או UVB גורמת לכ- 90% מהסימפטומים של הזדקנות העור המוקדמת.

מאת: אפרת דורוןקוסמטיקה25/08/101909 צפיות
נושא המראה הצעיר של עור פנינו מעסיק רבים מאיתנו. בהגיענו לגיל מסוים השנים מתחילות לתת את אותותיהן. קמטים וקמטוטים נוצרים באזורי הבעה. קמטי צחוק (קפל החיוך), קמטוטים סביב העיניים, קמטי "זעף" בין הגבות. לפעמים הבעיה העיקרית היא דווקא צניחה של תווי הפנים והעדר אלסטיות ומוצקות שגורם לנפילה ורפיון של העור. לחיים נפולות, קו לסת רפוי וזוויות פה שמוטות שיוצרות ארשת מדוכדכת. לעיתים הבעיה העיקרית שנוצרת עם התבגרות העור היא דווקא כתמי עור (פיגמנטציה).

מאמרים נוספים בנושא יופי וטיפוח - כללי

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי18/06/185558 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע קיץ, מהווה הזדמנות לקבלת שיניים ישרות. יישור השיניים, יכול להתבצע בכל הגילאים (מבוגרים, ילדים, בני נוער). יישור השיניים, גורם להעלאת הדימוי העצמי, של המטופל. יישור שיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי10/04/183977 צפיות
אורתודנט בעל ידע, מבצע טיפולי יישור שיניים מוצלחים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שבנוסף לכך, עבר בהצלחה, התמחות בטיפולי יישור שיניים. אחרי סיום ההתמחות, הוא חייב לעבור בהצלחה, מבחן של משרד הבריאות בישראל.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי18/02/184126 צפיות
יישור שיניים בסיוע אורתודנט, מתבצע באופן מוצלח, ופותר בעיה של שיניים שאינן ישרות. אורתודנט הנו רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור שיניים. רק אורתודנט, רשאי לבצע טיפולי יישור שיניים.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי15/01/184248 צפיות
יישור שיניים למבוגרים על ידי מומחים, מבוצע בהצלחה רבה. יישור שיניים למבוגרים, מאפשר למי שלא קיבל בעבר טיפול כזה, לקבל שיניים ישרות.

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/173010 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172307 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: רוני הכהןיופי וטיפוח - כללי10/10/172300 צפיות
ניתן לבחור תוספות שיער טבעי שאותן מחברים בשיטות שונות אל השיער המקורי ולקבל שיער שופע ואפילו ארוך יותר די בקלות. ללא קשר אל האורך המקורי וללא סבל שנותר שכמות שיער שפחתה לאורך השנים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica