חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגנה על העור- במיוחד בחודשי הקיץ!

בחודשי הקיץ אנו חשופים יותר מהרגיל לקרינת השמש החזקה. לשמש יש השפעה מזיקה מאוד על העור אשר גורמת להזדקנות מוקדמת של העור, לסרטן העור ולשינויים נוספים בעור. חשיפה לאור אולטרה סגול UVA או UVB גורמת לכ- 90% מהסימפטומים של הזדקנות העור המוקדמת.

קיימים שני סוגים מזיקים של קרינה אולטרה סגולית ולהם השפעות שונות על העור שלנו.

קרינת UVB בארוך גל של 320-290 ננומטר, משפיעה על השכבה החיצונית של העור, האפידרמיס, והיא הגורם העיקרי לכוויות מהשמש. קרינה זו חזקה ביותר בעיקר בשעות 10:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצוהוריים. בקיץ אנו חשופים לקרינה זו בכ- 70% יותר מאשר בשאר עונות השנה.

קרינת UVA בארוך גל של 400-320 ננומטר. פעם נחשבה לזו המשפיעה פחות על נזק לעור, אך מחקרים מראים שקרינת UVA היא אחת הקרינות המזיקות ביותר לעורנו. UVA חודרת עמוק יותר לעור וחודרת גם מבעד לזכוכית.

ההשפעות המזיקות של קרינת השמש על העור.

קרינת UVA ו- UVB יכולות לגרום לנזק לעור, מאיצות את הופעתם של קמטים וקמטוטים ומפחיתות את ההגנה החיסונית של העור כנגד זיהומים וסרטן. חלק מהסיבות לתופעות אלו נובעות משבירת הקולגן, חשיפה מוגברת לרדיקלים חופשיים, נזק למבנה ה DNA ועיכוב פעילותה התקינה של המערכת החיסונית.

שבירת הקולגן-

בשכבת הדרמיס בעור, קרינת UV גורמת לשבירת הקולגן בקצב גבוה יותר מהרגיל. קרינת השמש הורסת את מבנה סיבי הקולגן וגורמת להצטברות אלסטין במבנה לא תקין. בזמן שהאלסטין מתחיל להצטבר בעור, אנזימים הנקראים מטלופרוטאינזות מיוצרים בגוף בכמות גדולה יותר. לרוב, אנזימים אלו מתקנים את נזקי השמש באמצעות יצירה של קולגן חדש במקום זה שנהרס. בעקבות קרינת השמש, תהליך זה לעיתים ניזוק ופועל באופן לא תקין, המתבטא בכך שפרוטזות אלו גורמות למעשה לשבירת של הקולגן ויצירת קולגן במבנה לא מאורגן, אשר גורם לתופעה של "צלקות שמש". אם תהליך זה מתרחש לאורך זמן, הוא גורם בסופו של דבר להיווצרות קמטים.

רדיקלים חופשיים-

קרינת UV היא אחד הגורמים העיקריים ליצירתם של רדיקלים חופשיים, שהם מולקולות חמצן לא יציבות מבחינה כימית. מכיוון שהרדיקלים החופשיים אינם יציבים, על מנת להגיע למצב יציב שוב, הם פוגמים במבנים ביולוגיים בגופנו כגון תאי הגוף וה-DNA . רדיקלים חופשים גורמים להיווצרותם של קמטים בעור ע"י: הפעלה של מטלופרוטאזות, השוברות את הקולגן. הם עלולים גם לגרום לסרטן ע"י גרימת נזק ל- DNA בתאי הגוף.

השפעה על מערכת החיסון-

מערכת החיסון מסוגלת לתקוף תאים סרטניים הנמצאים בשלב התפתחות שלהם. גורמים מסוימים של מערכת החיסון מביאים לייצור מוגבר של תאים הנקראים לימפוציטים בשכבת הדרמיס. כאשר העור נחשף לקרינת השמש, הגוף שלנו משחרר מספר גורמים אשר מעכבים את ייצור הלימפוציטים ולמעשה מחלישים את ההגנה החיסונית של גופנו.

שינויים במרקם העור-

חשיפה לקרינת השמש גורמת גם להתעבות של העור במקומות בהם העור נחשף לקרינה. חשיפה מוגברת לשמש, בעיקר בימי הקיץ בהם הקרינה חזקה יותר, גורמת לשינוי מרקם העור וליצירת קמטים וכתמי פיגמנטציה.

שינויי פיגמנטציה בעור-

שינויי צבע בעור כתוצאה מחשיפה לשמש, מתבטאים בעיקר ביצירת נמשים על פני העור. לאנשים עם עור בהיר נטייה גבוהה יותר ליצירת נמשים כתוצאה מקרינת השמש.

נמשים נוצרים כאשר התאים המייצרים את המלנין (תאים המייצרים את הפיגמנט הכהה),הנקראים מונוציטים, ניזוקים כתוצאה מהקרינה המזיקה של השמש והופכים לגדולים יותר בצורה שאינה תקינה. נמשים גדולים נקראים גם כתמי גיל או כתמי שמש ומופיעים בד"כ על גב  כף היד, באזור החזה, כתפיים, ידיים ובאזור הגב העליון.

למרות שמם הנפוץ- כתמי גיל- למעשה מקור כתמי הפיגמנטציה הוא בנזק הנגרם לתאי העור כתוצאה מהקרינה האולטרה סגולה. קרינת UV יכולה להביא ליצירתם של כתמים לבנים בעיקר ברגליים, אך גם בגב כף היד והידיים, כתוצאה מהרס של תאי המונוציטים.

קרינה האולטרה סגולה UVA ן- UVB אם כן, גורמת לתופעות של הזדקנות מוקדמת של העור- קמטים וקמטוטים, כתמי פיגמנטציה, שינויי מרקם של העור ואף במקרים קיצוניים כולה לגרום לסרטן העור.

על מנת להפחית את השפעות המזיקות הללו, מומלץ למרוח תחליבים מסנן קרינה בעלי 15 SPF , המסוגלים לחסום ולהפחית משמעותי את חשיפת העור לנזקי הקרינה.

בנוסף,מומלץ להפחית את החשיפה לשמש בעיקר בשעות הצהריים.

ניו סקין מציעה מגוון רחב של מוצרי טיפוח, המסייעים לשקם את העור כתוצאה מהנזק שנגרם לו במשך השנים מחשיפה לשמש ומעכבים את סמני ההזדקנות העור בצורה משמעותית.

תחליבי ההגנה והלחות ליום של ניו סקין מספקים הגנה מהשמש,  באמצעות שילוב מרכיבים מסנני קרינה, תחמוצת אבץ מיקרונית ( OXIC ZINIC ) ונוגדי חמצון טבעיים המסייעים בנטרול רדיקלים חופשיים ומפחיתים את הנזק הנגרם לעור כתוצאה מחשיפה לקרינת השמש.

כיום יש לחברת ניו סקין חומרים אשר משקמים את נזקי השמש : כתמי שמש ונמשים, קמטים וקמטוטים (עדינים ובינוניים עד עמוקים) , עור דהוי או שאינו קורן, עור גס, גוון לא אחיד, מוצקות העור, עיגולים כהים ונפיחות מתחת לעיניים ונקבוביות מוגדלות ונראות לעין..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת דורון, מטפלת ברפואה סינית ומתמחה בנושא האנטי אייג'ינג.
לפרטים נוספים ולצפייה בסרטון הדגמה:

http://www.reut.yolasite.com

efrat.nse@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת דורון

מאת: אפרת דורוןתוספי מזון19/01/111204 צפיות
כולנו יודעים איך מרגישים כאשר יש לנו הרבה חיוניות... איזו הרגשה נפלאה, נכון? אנרגיה ומרץ לעשות כל מה שצריך, כל מה שמתחשק... מי לא היה רוצה לחוש אנרגטי וחיוני יותר ולהפטר מתחושת העייפות וה"זקנה"? אז מה גורם לנו לאבד את אותה חיוניות?

מאת: אפרת דורוןיופי וטיפוח - כללי25/08/101243 צפיות
רקמה שומנית עודפת, או בשמה הנפוץ צלוליט, היא מצב שרב הנסתר אודותיו על הגילוי. ניתן למצוא צלוליט בכל מקום בגוף המכיל עודפי שומן תת-עוריים, המתפרשים בצורה בלתי אחידה וגורמים לעור במרקם גושי. עור המושפע מצלוליט מתואר כבעל מראה "קליפת תפוז" או "גבינת קוטג'". עודף משקל איננה בהכרח הגורם להיווצרות צלוליט, כיוון שדפוס המשקעים השומניים המובילים להיווצרות צלוליט יכולים להיות בעלי רקע גנטי. הצלוליט אינו תופעה נפוצה בגברים וישנם אזורים בגוף המיועדים לפורען יותר מאחרים. האזורים הנפוצים ביותר הם החלק העליון

מאת: אפרת דורוןבריאות ורפואה כללי25/08/101717 צפיות
Tegreen 97רוצים להנות מכול היתרונות של תה ירוק? הוא תוסף תזונה אשר מכיל דרך הכנה בלעדית ומוגנת בפטנט של תמצית תה ירוק, אשר עובדת תהליך תיקון (סטנדרטיזציה) קפדני, באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ושיטות בלעדיות אשר מבטיחות ריכוז גבוה של פוליפנולים, 97% מהמרכיבים הפעילים החשובים בתה ירוק. תהליך היצור הבלעדי המוגן בפטנט מוציא מהתרכובת את מרבית הקפאין שבעלי התה, כלומר באפשרותנו ליהנות מכלהיתרונות שבתה ירוק ללא הקפאין, בכל פעם שאתם צורכים את תוסף התזונה Tegreen 97.

מאת: אפרת דורוןיזמות עסקית25/08/101473 צפיות
אם הייתם פוגשים את ביל גייטס בשנות השמונים שהוא חיפש משקיע שישיקע 10,000$ בחברה קטנה שהוא מקים עכשיו מיקרוסופט, האם הייתם משקיעים בה? מה הייתם עושים על מנת להיות בעלי המידע המקדים הזה?

מאת: אפרת דורוןיופי וטיפוח - כללי25/08/101357 צפיות
הזדקנות עור הפנים, והאופן בו נוצרים קמטים, הוא תהליך מורכב, המושפע ממגוון של התרחשויות פיזיולוגיות, שהצטברות של כולן יוצרת את מה שאנו מכנים עור מבוגר.

מאת: אפרת דורוןקוסמטיקה25/08/101908 צפיות
נושא המראה הצעיר של עור פנינו מעסיק רבים מאיתנו. בהגיענו לגיל מסוים השנים מתחילות לתת את אותותיהן. קמטים וקמטוטים נוצרים באזורי הבעה. קמטי צחוק (קפל החיוך), קמטוטים סביב העיניים, קמטי "זעף" בין הגבות. לפעמים הבעיה העיקרית היא דווקא צניחה של תווי הפנים והעדר אלסטיות ומוצקות שגורם לנפילה ורפיון של העור. לחיים נפולות, קו לסת רפוי וזוויות פה שמוטות שיוצרות ארשת מדוכדכת. לעיתים הבעיה העיקרית שנוצרת עם התבגרות העור היא דווקא כתמי עור (פיגמנטציה).

מאמרים נוספים בנושא יופי וטיפוח - כללי

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי18/06/185556 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע קיץ, מהווה הזדמנות לקבלת שיניים ישרות. יישור השיניים, יכול להתבצע בכל הגילאים (מבוגרים, ילדים, בני נוער). יישור השיניים, גורם להעלאת הדימוי העצמי, של המטופל. יישור שיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי10/04/183974 צפיות
אורתודנט בעל ידע, מבצע טיפולי יישור שיניים מוצלחים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שבנוסף לכך, עבר בהצלחה, התמחות בטיפולי יישור שיניים. אחרי סיום ההתמחות, הוא חייב לעבור בהצלחה, מבחן של משרד הבריאות בישראל.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי18/02/184123 צפיות
יישור שיניים בסיוע אורתודנט, מתבצע באופן מוצלח, ופותר בעיה של שיניים שאינן ישרות. אורתודנט הנו רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור שיניים. רק אורתודנט, רשאי לבצע טיפולי יישור שיניים.

מאת: ליאוריופי וטיפוח - כללי15/01/184245 צפיות
יישור שיניים למבוגרים על ידי מומחים, מבוצע בהצלחה רבה. יישור שיניים למבוגרים, מאפשר למי שלא קיבל בעבר טיפול כזה, לקבל שיניים ישרות.

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/173007 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172305 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: רוני הכהןיופי וטיפוח - כללי10/10/172297 צפיות
ניתן לבחור תוספות שיער טבעי שאותן מחברים בשיטות שונות אל השיער המקורי ולקבל שיער שופע ואפילו ארוך יותר די בקלות. ללא קשר אל האורך המקורי וללא סבל שנותר שכמות שיער שפחתה לאורך השנים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica