חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימושים שונים למראות

מאת: יערה דניאלאדריכלות פנים08/09/20101014 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מראות זכוכית הן חפץ כה פשוט, ותיק בשימוש ונפוץ בכל בית ובכל מקום, אך בו בעת גם מעורר סקרנות והשראה. מהן מראות בסך הכל? חפץ המשקף את החיזיון המצוי מולו, עשוי לרוב זכוכית בשילוב מעט מתכת. מראות היו קיימות בשימוש כבר אלפי שנים לפני הספירה הנוצרית, בתרבויות שונות – במסופוטמיה, בסין, במצרים העתיקה, בצידון, ברומא ועוד. בהתחלה הוכנו אלו בעזרת זכוכית בלבד, ואחר כך בתוספת של מתכת.

למראות יש שימושים רבים ושונים, והן לא נועדו רק לצפייה בדמותנו המשתקפת בהן, ותו לא. מראות משמשות באביזרי צפייה שונים כגון טלסקופים, מיקרוסקופים, פריסקופים ועוד; הן משמשות להגדלת שדה הראייה שלנו ברכב בשעת נהיגה, ובעבר נעשה בהן שימוש לצורכי איתות. מראות עבור הגדלה ושיפור שדה הראייה משמשות בעלי מקצוע שונים, רופאי שיניים לדוגמא, בעבודתם היומיומית. מכיוון שמראות מרכזות את קרני השמש, הדבר יצר פתח לשימושים מגוונים ורבים נוספים, למשל, בשדה מראות עבור יצירת אנרגיה סולארית מקרני השמש. מראות קבועות גם במכשירי לייזר, ועוד כהנה וכהנה שימושים שונים.

אולם לא אלו השימושים של המראות המהלכים קסם על אנשים ויוצרים. המציאות המשתקפת אחד לאחד באותן פיסות זכוכית אלו היא שהפכה אותן לחלק מהתרבות האנושית, ולהשראה עבור כותבים ותסריטאים. מראות נוכחות בתרבות האנושית לענפיה השונים עוד מימי קדם, מסיפורי המיתולוגיה דרך ספרים מפורסמים, סרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה, מחזות ועוד.

מראות היו נוכחות אפילו בציור – כמו ציורו של פרמיג'יאנינו מהמאה ה-16, בו צייר את דמותו שלו כפי שהיא נראית בהשתקפות במראה קעורה, המעוותת את התמונה. ציירים נוספים הציגו מראות זכוכית בציוריהם, ביניהם טיציאן ומאנה. גם הצייר ליאונרדו דה-וינצ'י הוקסם מהשתקפויות המראה, ההופכות את כיוון העצמים במציאות, וכתוצאה מכך היה משתעשע בכתיבה בכתב ראי. כתב זה הוא כתב שניתן לפענחו ולקרוא אותו בצורה הרגילה רק כשמסתכלים בהשתקפותו במראת זכוכית.

נוכחותן של מראות זכוכית רבה בספרות. כולם זוכרים את המשפט המפורסם "מראה מראה שעל הקיר, מי היפה בכל העיר" מסיפורה של שלגייה ושבעת הגמדים. מראות הופיעו גם בסיפוריו של לואיס קרול, שאף הקדיש את ספר ההמשך ל"אליס בארץ הפלאות" לארץ מראות קסומה ופסיכודלית (תחת השם "מבעד למראה ומה אליס מצאה שם"). רפרנס לספר זה הופיע לאחרונה בסדרת הטלוויזיה "אבודים", בפרקי הסיום של העונה השלישית. מראות נוכחות גם ביצירה מודרנית יותר, בסדרת הארי פוטר של ג'יי.קיי. רולינג, בדמות "הראי של ינפתא" – מראת זכוכית בעלת סגולות קסם, ביכולתה לשקף את משאת לבו של הצופה בה.

אחת המראות שאנו רואים הכי הרבה פעמים בטלוויזיה היא אותן מראות דו-צדדיות, המשמשות כקיר בחדרי חקירות משטרתיים, ומאפשרים לצפות מבעדן באופן חד-צדדי בנחקר. אין ולו סדרת משטרה אחת שאין בה מראות זכוכית שכאלו.

 



תגיות המאמר: מקלחונים, זכוכית, מראות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111362 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111787 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111418 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות פנים

מאת: moraleאדריכלות פנים30/08/181675 צפיות
מי שמעוניין לעצב את הבית שלו, לא יתקשה למצוא היום מגוון רחב של אתרים ומדריכים מצולמים אשר יכולים לעזור לו. זה נכון, בין אם מדובר בעיצוב בתים פרטיים או בעיצוב דירות מגורים וכל סוג אחר של מבנים. זה גם נכון כמובן בלי קשר לשאלה היכן ממוקם המבנה והוא רוצה לעצב אותו.

מאת: רוני הכהןאדריכלות פנים01/12/171946 צפיות
זה די ספציפי לתכנן עיצוב משרדים יוקרתי עבור העסק, ולכן כדאי מאוד לעבור על פני כל מה שרוצים להפיק מאותו עיצוב לפני שמתקדמים אל עבר הביצוע של העיצוב עצמו בפועל. על מה כבר יכול העיצוב להשפיע מלבד החזות עצמה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: שרון צרפתיאדריכלות פנים14/09/172103 צפיות
אלו רעיונות לעיצוב חדרי ילדים יכולים להיות פשוטים לביצוע עוד היום? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוןאדריכלות פנים28/09/161928 צפיות
תקלות צנרת עלולות להיות דחופות, ולכן להזמנת אינסטלטור הקרוב לאזור המגורים יתרונות רבים. איך מאתרים ומזמינים אינסטלטור מומלץ במודיעין?

מאת: בני דואניאדריכלות פנים20/07/164609 צפיות
עיצוב הבית הפך בשנים האחרונות לתחום מעניין ומרתק בו עוסקים גם אנשים פרטיים אשר מעוניינים בעיצוב אישי ועצמאי של ביתם על פי אהבתם וחזונם העיצובי וגם כמובן של מעצבי פנים וחוץ אשר עוסקים בתחום ומאפשרים את שינויו המתמיד על פי מגמות משתנות מן הארץ ומהעולם כולו.

מאת: sharondan80אדריכלות פנים06/04/161833 צפיות
בין אם אתם רוצים לעצב בית, משרד, חנות, או כל חלל אחר ומעוניינים בעזרתה של מעצבת פנים בצפון, מאמר זה הוא בשבילכם!

מאת: אוהד ז.אדריכלות פנים17/12/151916 צפיות
כיום על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אפשר להפעיל כל החשמל בבית במתג אחד בלבד, וזאת בהתאם לשעה ביום. לדוגמא אם אתם מחכים לאורחים בשעות אחה"צ וברצונכם להפעיל מזגן לא יהיה כל צורך לגשת למתג המזגן אלא ללחוץ על מתג ההפעלה היחיד בבית. מערכת smart home תבחר את הטמפרטורה לפי מזג האוויר בחוץ, ובאותה העת גם תכבה או תדליק אורות בבית בהתאם לצורך, באמצעות חיישנים שיש בה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica