חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אדריכלות נוף

מאת: יונית יוניתגינון16/09/2010857 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המילה "אדריכלות" מתקשרת בתודעה הציבורית תמיד למבנים, עשויים בטון, פלדה, זכוכית או לבנים – בין אם זו אדריכלות במשמעותה המקורית, של תכנון המבנה, ובין אם מדובר על אדריכלות פנים, העוסקת בעיצוב פנים הבית. איננו חושבים מיד על אדריכלות נוף, כנראה מפני שהיא עוסקת דווקא במצוי מחוץ למבנים הבנויים.

 

נדמה שהביטוי "אדריכלות נוף" עודנו מעט נטע זר בתודעה הישראלית, המעדיפה את המילה "גינון". אולם יש הבדל רב בין השתיים, אדריכלות נוף וגינון. בעבר חיפשו בעלי בתים פרטיים חברת גינון לטיפול בגינתם – זו ביצעה עבורם עבודות גינון שונות, משתילה דרך גיזום, סילוק עלים יבשים, ועוד כהנה וכהנה. גינון מסורתי היה מספיק עבור גינות אלו, שכן הן היו מורכבות מדשא, ערוגות פרחים, אולי עץ או שניים – מאוד פשוטות ובסיסיות.

 

עם השנים עלתה קרנה של הגינה הביתית, והיא הלכה והתעצבה באופן מוקפד יותר ויותר. מעבר לאותו גינון מסורתי, לגינה נוספו פסלים, ריהוט גן מעוצב, דקים מעץ, בריכות נוי, מפלים, מפלסים ועוד ועוד. כעת לא הספיקו חברות גינון שתכליתן ביצוע עבודות גינון מקצועיות, אלא נדרשה עין של מעצב של ממש, לתכנון המרחב הפתוח – קרי, אדריכלות נוף.

 

ההבדל בין גינון לתחום של אדריכלות נוף הוא גדול. בעוד גינון הוא יותר בבחינת אחזקה שוטפת של הגינה, אדריכלות נוף היא תכנון ועיצוב המרחב הפתוח. אין מדובר רק בגינות פרטיות או בגנים ציבוריים, אלא בכל סוגי המרחבים הפתוחים. אדריכלות נוף אמונה גם על כיכרות עירוניות, על טיילות נוף במרחב הציבורי, על שטחים מתחת לכיפת השמיים בחצרותיהם של מוזיאונים ועוד. אין אלו בהכרח שטחים ירוקים של דשא ופרחים. אדריכלות נוף מטפלת גם במרחבים פתוחים העוטים שלמת ריצוף אבן ועץ.

 

אדריכלות נוף החלה כבר בעת העתיקה, בתכנון שטחי חוץ בתוך ערים. בימי הרנסנס החלה אדריכלות נוף להתמקד גם בעיצוב גנים מפוארים ומורכבים בשטחי ארמונות ומבנים פרטיים. כיום, כאמור, הנושא של אדריכלות נוף מתחיל גם בארץ להיות יותר ויותר פופולארי גם במגזר הפרטי, וכעת אדריכלות נוף אינה שמורה עבור המרחב הציבורי בלבד. חברות גינון רבות עשו הסבה ומציעות שירותי אדריכלות נוף לתכנון ולעיצוב הגינה הפרטית, כשאלו מלווים בשירותי גינון, האמונים על שמירתה של הגינה בשנים הבאות, ודאגה לתחזוקתה השוטפת. חברות גינון ואדריכלות נוף שכאלו מספקות יותר מצמחייה, אלא חושבות על חוויית הגינה הכוללת – יצירת מקומות ישיבה ונישות קטנות ומבודדות, שילוב חיפויי אבן וסיפוני עץ, בניית מסלעות ומזרקות, הקמת בריכות נוי ומפלים קטנים, תכנון מערכת השקיה, שילוב פרגולות עץ ואלומיניום בגינה, ואף תכנון תאורת לילה מסוגננת. גם התחום של גינון פשוט עבר שדרוג במחשבה על אדריכלות נוף: חברות גינון ואדריכלות נוף נותנות דעתן על שילובים מעניינים של הצמחייה מבחינת צבע, מיני צמחים ועונות הפריחה, כמו גם תכנון צמחייה חסכונית במים (כמו גם התקנת דשא סינתטי), לאור המחסור במים בישראל.

 

 

 

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יונית יונית

מאת: יונית יוניתאבטחת הבית05/10/10746 צפיות
החלק המעצבן ביותר בכל תהליך של מעבר דירה הוא החיפוש אחר חברת הובלות. אין ספק שההתקשרות עם חברת הובלות היא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדאוד להם בשעה שעוברים דירה או משרד. אך נוכח ההיצע הרב והמבלבל, אנשים רבים נאלצים להתמודד עם חברות הובלה חובבניות ולא מקצועיות, כמו גם עם עוגמת נפש רבה ביום מעבר הדירה.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191978 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191779 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182254 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811215 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181677 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183843 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174199 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica