חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המוסד לביטוח לאומי כמוסד סוציאלי

מאת: דוד גרינברגביטוח לאומי05/10/20101272 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המוסד לביטוח לאומי כמוסד סוציאלי

 

הביטוח הלאומי נוסד כתאגיד בשנת 1953. הביטוח הלאומי הינו מוסד ממלכתי הפועל מכוח חוק הביטוח הלאומי.

תפקידו של ביטוח לאומי הינו לקיים עמוד תמיכה סוציאלי לרווחת תושבי ואזרחי מדינת ישראל.

החוק קובע כי כל מתושב ישראל מעל גיל 18 חייב להיות מבוטח בביטוח לאומי. ביטוח לאומי הינו ביטוח חובה, התשלום נקבע עלפי חוק, בד"כ על פי רמת ההכנסה, תשלום גמלאות הביטוח הלאומי אינו בהתאם לרמת ההכנסה ועל פי רוב, אין התאמה בין רמת ההכנסה לגובה הגמלה.

פעילותו של הביטוח הלאומי נתונה לביקורתו של מבקר המדינה, אוצר המדינה, מועצת המוסד וכן על ידי בית הדין לעבודה ובית הדין הגבוה לצדק.

ענפי הנכות  בביטוח הלאומי

 

הענפים המרכזיים בביטוח הלאומי הינם, ענפי הנכות הכללית, ונפגעי עבודה. ענפים אלו נותנים מענה לאלפי אנשים הפונים בעניינם למחלקת הנכות הכללית ומחלקת תאונות עבודה.

כמו כן, יש להזכיר את ענף פעולות האיבה והניידות, אשר לצערנו כמות הפונים אליו גדלה מיום ליום.

ענף הניידות – הינו ענף נפרד אשר השוני בו כי הזכאות לגמלה נבחנת על ידי משרד הבריאות ולא הביטוח הלאומי.

בנוסף לענפים שאוזכרו, יש להזכיר את ענפי קצבאות הזקנה ושארים, מילואים סיעוד ואבטלה.

על המבוטח הטוען כי מגיעה לו הזכות לקבל פיצוי מביטוח לאומי, ליזום את הפניה והדרישה אל מול הביטוח הלאומי.

הועדות הרפואיות

חוק הביטוח הלאומי, מסמיך את המוסד לביטוח לאומי, למנות "פקיד תביעות" אשר תפקידו לברר את מהות התביעות ולהחליט האם תשולם הגמלה.

סמכות דומה לזו הוקנתה גם לרופא של המוסד לביטוח לאומי.

גובה הגמלה, נקבע על ידי הביטוח הלאומי תוך התאמתו לקריטריונים קבועים. בדיקת ההתאמה נעשית על ידי קביעת אחוזי נכות באמצעות הועדות הרפואיות.

הועדות הרפואיות הינם למעשה גופים חיצוניים אשר המוסד לביטוח לאומי שוכר את שרותיהם.

*חשוב לציין, יש הטוענים כי הועדות הרפואיות מקבלות שכרן מהביטוח הלאומי ולכן לא תמיד מרוצים מתוצאות החלטותיהם. מומלץ ביותר, לפני תחילת הטיפול מול הביטוח הלאומי להתייעץ עם מומחה  בתחום, השולט בכל רזי עבודת הביטוח הלאומי והייצוג בועדות השונות. התייעצו מראש תמנע על פי רוב טעויות ונזק אשר יקשה מאוד לתקנו.

 

לאחר קביעת ועדה ראשונה, יכול הנפגע לערער בפני ועדת עררים ולאחר מכן בפני ערכאות שיפוטיות בלבד ולא רפואיות. ערכאת הערעור על החלטות הביטוח הלאומי או ועדות ערר היא בית הדין לעבודה.

יש להדגיש כי גם לביטוח לאומי נתונה הזכות להגיש עררים וערעורים.

 ד"ר דוד סער, עו"ד

משרד עורכי דין ד"ר דוד סער - בעל ניסיון רב בתביעות ביטוח לאומי על ענפיו השונים והרבים.

 



תגיות המאמר: עורכי דין, ביטוח לאומי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132323 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: דוד גרינברגבר ובת מצווה17/03/131586 צפיות
בר המצווה הוא אירוע בלתי נשכח בחיי כולנו. המשפחה כולה נרגשת לקראת האירוע, חודשים רבים חושבים ומתכננים איך להפיק אירוע בר מצווה בלתי נשכח. המאמר שלפניכם יתן לכם את עשרת האטרקציות המובילות לאירועי בר מצווה

מאת: דוד גרינברגבניין ואחזקה - כללי15/09/111595 צפיות
מהי עלות וועד בית, מהי עלות הארנונה עבור שטח הדירה וכדומה. יכול להיות שתגלו שהעלות השוטפת, יחד עם תשלומי משכנתא, הינה גבוהה מידי לטעמכם ותחליטו למצוא דירה בעלויות נמוכות יותר.

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111570 צפיות
לא אחת מבקש מבוטח מקופת החולים שלו לקבל טיפול רפואי מסוים וזו מסרבת. בבואנו לבחון את זכאותו של מטופל לקבלת טיפול רפואי זה או אחר, עלינו לבחון את תכליתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ועל מעמדה של קופת החולים לאור תכליות אלו. על כל אלו עמד בית המשפט בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111751 צפיות
מבוטח אשר מבקש לקבל טיפול שאינו כלול בסל הבריאות, מופנה לוועדת החריגים. הפסיקה קבעה כי על ועדת החריגים לקיים דיון לאור כללי הצדק הטבעי של המשפט המנהלי. כיצד הדבר בא לידי ביטוי בפועל? שאלה זו נדונה בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגשיפוצים04/07/111874 צפיות
הסיבה העיקרית לכך הינה העלויות הנמוכות בהחלט בהשוואה לעלויות של דירות מכל פרויקט נדלן קיים כיום. אומנם אל עלויות אלה יש להוסיף את העלות של השיפוצים ולכך יש לשים לב במיוחד, אבל אם נעבוד בצורה חכמה כך גם נקצור פירות ורווח עבור השבחתו של הנכס למכירה אם נהיה מעוניינים בכך בעתיד.

מאת: דוד גרינברגביטוח רכב30/05/111681 צפיות
למרות הכל יהיו כאלה אשר יעדיפו לגשת אל סוכן הביטוח ה"משפחתי" ולבצע ממנו את הרכישה של מוצר ביטוחי זה , בדיוק כמו כל ביטוח אחר שהם רוכשים דרכו בלב שלם , תוך שיקול של שירות אדיב ומעין תחושה של נאמנות לאורך שנים לאותה חברה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164408 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153129 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142991 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143585 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132340 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132547 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129694 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica