חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לאהוב את ילדינו עד מוות

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/20101502 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


לאתר הרזיה ללא דיאטה


לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו".  עדיין לא מימשתי את הרעיון  והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע.

לשמיעת הרדיו-עודף משקל

כמו ההורים, כך גם הילדים

כמעט עבור כל אדם בעולם הילד  שלו הוא משוש חייו. אנו מוכנים לעשות הכל עבור הילדים שלנו – לתת להם גם על חשבוננו. לדאוג להם כשהם חולים, עצובים או נבוכים. יחד עם זאת מבלי משים אנו גורמים להם לחולי, לירידה ביכולת הקוגניטיבית שלהם, לבעיות חברתיות ועוד, באמצעות המזון שאנו מחנכים ומאפשרים להם לאכול והתייחסותנו אליו.

כל עוד אנחנו ההורים אוכלים אכילה רגשית, אנחנו מעבירים זאת גם לילדינו.
כשאוכלים הרבה כי זה טעים, הילד לומד ומחקה אותנו. כשאוכלים חטיפים מול הטלוויזיה מעבירים לילד את המסר שנכון לאכול בלי תשומת לב. ויותר מזה – כמה פעמים כדי שיהיה לנו שקט הושבנו את הילד שלנו מול הטלוויזה עם במבה או חטיף אחר? מינקות אנחנו נותנים לילדים שלנו לטעום דברי מתיקה, חטיפים, משקאות ממותקים. למה? כי אנחנו לא רוצים שהילד שלנו לא "יפסיד", או כדי שיפסיק לבכות ולנדנד.

כמושא החיקוי הראשון והעיקרי של הילדים, וכאילו שאחראים להכנסת המזון בבית, להורים אחריות על האופן בו ילדיהם אוכלים וכנגזרת של כך, השמנה בקרב ילדים צעירים היא באחריותם הבלעדית של ההורים. אם הילדים יראו כי הוריהם אוכלים ירקות , פירות וקטניות, שותים מים, מקפידים על ארוחות מסודרות- הם יעשו את אותו הדבר, אך אי אפשר לצפות מהם מה שאנחנו כהורים לא עושים בעצמנו.

הגישה של פרופסור רביד כפי ששודרה בתוכנית משעל על הבוקר קצת מקוממת אותי.
זוהי גישה סקסיסטית "האמא רודפת אחרי הבן או הבת עם אוכל ואחר כך מתלוננת שהם שמנים" האומנם? "צריך לחנך את האמהות", "לעבוד בעיקר על האמהות" האמנם? את הילד, פרופסור יקר, מחנכים שני ההורים. לשניהם יש חלק שווה במסר הקשור לאוכל ואכילה. ואגב, מה יש לך נגד פירות ובננות? עדיף שהמתוקים של הילדים יבואו מפירות ובננות במקום מממתקים בין אם הם מכילים סוכר או תחליף סוכר. דבר נוסף אדוני המלומד- היום האמהות כבר לא רצות אחרי הילדים עם אוכל, בטח לא עם סנדוויץ עם 4 קומות. אבל לצערי ההורים בהחלט משתמשים בחטיפים ודברי מתיקה כדי "להוריד" מעליהם את הילדים ולהשקיטם, לפייס, להיפטר מנקיפות מצפון ועוד היבטים שכלל אינם קשורים במזון ורעב.

השמנה כמקור להרס גופנו

בעולם הסוגד לרזון להיות שמן כנער ובוגר, זה בהחלט דבר מאתגר. אבל לא מדובר רק על בני נוער. הפעוטים, ילדי הגן, תלמידי בית הספר היסודי – גם הם נכללים בתוך 26% הללו. בעבר השמן היה חריג ומושא ללעג ולפעמים אף התעללות. היום ילדים בעלי משקל עודף  הם  בנורמה ולכן גם סובלים פחות מהתעללויות. יחד עם זאת עודף משקל הוא הרסני בכל גיל. השמנה קשורה ביותר אשפוזים בבתי חולים, הגדלת הסיכוי לחלות במחלות לב, מחלות כמו סכרת 2 שהופכת לנפוצה יותר בקרב בני נוער, ירידה בתפקוד הקוגניטיבי ונסיגה בתוחלת החיים ועוד (מומלץ לקרוא עוד בנושא במאמר של דקלה קפקא שפורסם בהארץ ONLINE ביום ג' 5.10.10 "צונמי של השמנת ילדים").

כהורים, הפיתרון בידינו

לאחרונה קורמת עור וגידים מגמה לאיסור פרסומות הג'אנק בשעות הצפייה של הילדים  ואיסור חלוקת מתנות כדרך לפתות את הילדים לקנות עוד ג'אנק פוד. אני חושבת שמגמה זו היא מגמה חיובית ואשמח אף אם לאט לאט יתגבש לו חרם צרכנים על  המזון שמרעיל אותנו ומונח על המדפים כאוכל תמים ובלתי מזיק לחלוטין.

פרט להשפעות שליליות חיצוניות על ילדינו גם לנו כהורים אחריות בלעדית להקנות להם הרגלי אכילה נכונים. כיצד עושים זאת? ד"ר איגור וקסמן, מנהל המחלקה הכירורגית ורופא בכיר ביחידה לטיפול בהשמנת יתר חולנית במרכז הרפואי זיו, מייעץ איך להקנות הרגלי אכילה נכונים לילדים שלכם (למאמר העצות המלא של דר' איגור וקסמן):

*צריכה מתונה של ממתקים, חטיפים ושתיה ממותקת, מניעה מוחלטת תיצור חסך וצריכה בלתי מבוקרת מצד הילד.
*לאכול לשובע ולא עד לתחושת מלאות מוגזמת, וכך  ללמד גם את הילדים, במקום לעודד אותם לסיים "את כל מה שיש בצלחת".
* להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לשתות בעיקר מים ולהעביר מסר חד משמעי של בריאות.
*כדאי שלילד יהיה בבית מבחר של מזונות בריאים דלי שומן רווי וסוכר כמו פירות יבשים, פירות טריים ומוצרי חלב על פרי המכילים יתרונות תזונתיים נוספים.
* לא להתפתות לקנות דברי מתיקה באריזות ענק, עדיף יחידה אחת על פני קופסה מלאה בשוקולדים כדי שהפיתוי לא יהיה קשה מנשוא- לילדים ולמבוגרים.
* להנהיג ארוחות מסודרות בבית, מומלץ לאכול עם הילדים וכך הם יראו את הוריהם נהנים
ממזונות כגון פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלב דל שומן. במחקרים נמצא שארוחה משפחתית ביום מונעת השמנה בקרב בני נוער.
* להיות ערים להרגלי האכילה של הילדים וללמדם שאוכלים מרעב, ולא במקביל לתחביב כמו צפייה בטלוויזיה או גלישה במחשב.
* לצייד את הילדים מדיי יום עם כריך, פרי ובקבוק מים במקום לשלוח אותם עם כסף לקיוסק.
* לעודד את הילדים לפעילות גופנית והליכה לחוגים, לבחור עימם את אילו המועדפים עליהם.

אני מאחלת לכולנו שנשכיל להבדיל בין אוכל – לאהבה
אוכל  – לכייף
אוכל נועד להזין את הרעב הפיזי ורצוי לאכול אותו בכייף והנאה אך הוא כשלעצמו לא תחליף לעשות לעצמנו "כייף" – זה שקר שאנחנו משקרים בגסות לעצמנו.

עוד לקריאה באותו עניין-הרזיה ללא דיאטה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101317 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101300 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101287 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101144 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101177 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101187 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה16/09/101163 צפיות
גם אתם מתחילים את השנה הראשונה ברשימת משאלות? פעמים רבות אנחנו פותחים את השנה החדשה עם רשימת משאלות ובקשות. ברשימה זו אנו מתחייבים בפני עצמנו מה נעשה השנה ומה לא, איך נתנהג לעצמנו ולאחרים, לאן נגיע ומה נשיג. לרוב אנו מגיעים לתחילת השנה שבאה לאחר מכן וכותבים שוב כמעט את אותה רשימת המשאלות.

מאמרים נוספים בנושא השמנת יתר

מאת: אודי ביגהשמנת יתר23/09/144849 צפיות
רבים מאתנו סובלים מעודף שומן. עודף שומן נוטה להיאסף באזורים מרכזיים בגוף. בבטן, בסנטר, בזרועות, בישבן, במותנים ובירכיים. כידוע אין כמו שינוי תזונתי ושילוב של ספורט על מנת לטפל בבעיה ולתקן את אורח החיים, אך לעיתים מבקשים לאפס את נקודת הפתיחה באופן יותר קיצוני, ועל כן יש פתרון העוסק בשאיבת שומן. הליך זה מיועד לנשים וגברים כאחד, ומומלץ לעבור אתו לפני גיל 40, וזאת כיוון שמומלץ שהעור יהיה יחסית גמיש, כך הוא יידע להתאים את עצמו מחדש לצורת הגוף שנוצרה לאחר השאיבה.

מאת: רינה אבשלוםהשמנת יתר07/03/1413258 צפיות
ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח חיוני ומצליח חיים עבור חלק מהאנשים, עם זאת עדיין עלולה להיות סוגיה של מחיר מכיוון שלא בכל מקרה תסכים הקופה להשתתף.

מאת: ד"ר רעות בר-לב BodyResetהשמנת יתר19/02/1410412 צפיות
במאמר זה נחקור את סוגי הדיאטה הנפוצות היום בשוק. נבין את העיקרון המוביל של כל אחת, היתרונות, סיכויי ההצלחה והחסרונות.

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר11/11/1310658 צפיות
המכשור החדשני שמאפשר המסת שומן בקור בטיפול אחד בלבד באזורים מסוימים בגוף, הגיע גם לישראל, אחרי שבחודשים האחרונים רשם הצלחה גדולה במדינות אירופה.

מאת: עדי סאקרהשמנת יתר01/10/133532 צפיות
על הקשר ההדוק בין מזון, מערכת העיכול, בריאות וחולי מדברים ומוכיחים מחקרים רבים. הרעיון שעומד מאחורי מאמר זה הוא סוג של איסוף חומרים בעיקר מארה"ב בה למדתי והתמחתי, ,סיכומם למאמר אחד שעושה מעט סדר באמצעות התבונות של טובי המומחים בארה"ב בחקר הסרטן ובעיות במערכת העיכול , ריכוז טיפים בתחום האכילה תחום ההימנעות וכיצד תיפטרו מעודפי רעלים מסוכנים. אז קדימה, הקדימו חכמה למכה. עצירות ורעלים – הסכנה שבפתח ... מדוע מסכנת תופעת העצירות את בריאותינו ? עצירות חייבת להדליק לנו נורה אדומה, מדובר בבעיה אמיתית

מאת: קובי עזרא סוכרתהשמנת יתר15/08/133518 צפיות
סוכרת ופעילות גופנית פשוט תעשה ספורט! הפעילות הגופנית עוזרת מאוד להוריד ולאזן את רמות הסוכר בדם. Barnard, R.J., L. Lattimore, R.G. Holly, S. Cherny, and N. Pritikin. 1982. Response of non-insulin-dependent diabetic patients to an intensive programof diet and exercise. Diabetes Care 5:370-374. אם כן, מה לעשות באיזה ספורט לבחור? אז התשובה הינה פעילות אירובית (כגון: משחקי כדור, הליכה מהירה, ריצה קלה – בזהירות, ועוד), אחת מסוגי הספורט הנ"ל צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות הגופנית של חולה הסוכרת

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר14/08/133559 צפיות
המסת שומן בקור היא בלי ספק השיטה המוצלחת ביותר מבין כל השיטות להיפטרות מהשומן המיותר, מטעמים רבים. לשיטה יתרונות על פני שיטות אחרות, והפעם אתרכז ביתרונות הקשורים להשפעות על הגוף במהלך הטיפול ולאחריו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica