חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התמסרות,מחויבות..לא בשבילי הרזיה ללא דיאטה

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/20101181 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם  – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.



יותר מזה. פתאום הבנתי שכמו שהם מוכנים לעשות עבור אחרים, הם היו שמחים שמישהו אחר היה עושה את העבודה עבורם – ואולי כך הם ירדו במשקל. אגב, לא מדובר רק בירידה במשקל, אלא בכל תחום בחיים שלנו. לאורך השנים שמתי לב שישנם מספר רמות של מחויבות. למרות שמה שאכתוב הוא הכללה גסה, אני בטוחה שתבינו את המסר ותוכלו אף לזהות היכן אתם בתוך המערכת הזו.

הלא מחויבים

הרמה הנמוכה ביותר בה נמצא אחוז גבוה של האוכלוסייה הם הלא מחויבים. אנשים אלה זורמים ולא מנדבים את עצמם לשום דבר. תנו להם פשוט לחיות את החיים בשקט. עבודה, בית. בעבודה הם יעשו רק מה שצריך ואם יעשו יותר הם ירגישו פריירים. ידפקו כרטיס בדיוק לפי השעות שהם מחויבים, יגיעו הביתה ויכבו עצמם סופית מול הטלוויזיה עם נשנושים עד היום הבא.

אנשים אלא, כל עוד הם ברמה הזו, נתפסים בעיניי כמתים חיים. הם לא מתעניינים באמת בשום דבר. יתכן והם ירצו משהו אבל אם זה ייתפס על ידם כקשה להשגה הם פשוט יוותרו תוך שהם ממציאים להם תירוצים הגיוניים ביותר למה זה לא אפשרי.  כל מה שהם רוצים זה פשוט שקט תעשייתי, ושיעזבו אותם לנפשם.

המחויבים לאחרים

הרמה השנייה היא אלה המחויבים לאחרים: עבודה, משפחה, ילדים, בן זוג, חברים, חברה. אנשים אלה יעשו הכל למען האנשים שהם אוהבים, אם יש פרויקט חשוב בעבודה הם יישארו שעות נוספות, ילמדו, יתעניינו ויעשו הכל עד שהמשימה תושלם. הם יכולים להיות מחויבים רק בעבודה, רק לדבר מסוים בעבודה. או לתחומים מסוימים שנחשבים בעיניהם, או למה שנתפס כחובה תרבותית או חברתית.

שימו לב במחויבות יש חובה –  זאת אומרת שכאשר אנו מחויבים למשהו אנו מרגישים חובה לעשות את אותו הדבר. האנשים הנמצאים ברמה השנייה הרבה פעמים מחויבים למשימה כי כך צריך, כי חייבים, ככה נהוג. הם אומרים לעצמם: "אם לא נעשה  – מה יחשבו עלי?"
.
אנשים אלה הרבה פעמים מצפים לתגמול חיצוני בעקבות מעשיהם. שיעריכו אותם, שיגידו להם תודה, שיאהבו אותם. הם מצפים ממי שהם נתנו לו, שהוא גם יחזיר להם. אנשים אלה נופלים הרבה פעמים לדפוס הקורבנות. הם ישיגו את מה שהם התחייבו לו, אבל הדבר לא בהכרח יגרום להם סיפוק, שמחה ואושר. אנשים אלה בדרך כלל לא ימצאו זמן לעצמם, כי הם עסוקים במה שמחוץ להם.

המחויבים לעצמם

הרמה השלישית הם המחויבים לעצמם ומעט מאד אנשים נמצאים ברמה הזו. אנשים אלה יודעים מה הם רוצים. לאן הם רוצים להגיע, מה המטרות שלהם בחיים בכל התחומים. בתחום החברתי, המשפחתי, הבריאותי, כלכלי. בין אם הם עצמאיים או שכירים.

הם מספיק חשובים לעצמם כדי לעשות סדר עדיפות נכון להשגת המטרות שלהם, הם שמים את עצמם בראש הסולם. הם כל הזמן לומדים, מתפתחים, מתקדמים בתחומים אותם הם הציבו לעצמם כמטרה. הם מוצאים זמן לעצמם, זמן למה שיש לעשות על מנת להצליח. הם מודעים לעובדה שתמיד יש עליות וירידות. שהם עושים את מה שהם עושים בשביל עצמם ולא על מנת שמישהו יגיד להם משהו. כמובן שאם יקבלו פידבקים חיוביים, מחמאות וכו' בדרך זה ישמח אותם אך אם לא זה לא יעצור אותם בדרכם.

הם מסורים לרעיון, מסורים לעצמם, להגשמה שלהם, למהות שלהם. הם מחויבים לדרך שלהם לא כי צריך וחייבים אלא כי יש ערך למה שהם עושים, יש ערך למילה שלהם, לחזון שלהם. גם אם המחויבים לעצמם יכשלו, הם יקומו, יתבוננו בנתונים וימשיכו הלאה תוך שהם מסיקים מסקנות. הם לא יחושו עצמם ככישלון, אלא יתבוננו על הכישלון כתמרור האומר מה לא עשיתי נכון ומה כדאי לשנות בדרך. אלה אנשים אותם אנו מגדירים כמצליחנים. אגב, לאו דווקא עשירים, אלא מצליחים בדרכם.

הפחד מלהיות מחויב לעצמי

המעניין הוא שרוב האוכלוסייה מפחד להיות במקום הזה. במקום בו אני מחויב לעצמי, לדרך שלי. הם מפחדים שאם הם יהיו שם הם יתפסו כדורכים על אחרים, כאגואיסטים, לא מתחשבים. הם מפחדים שאם יהיו שם לא ירצו אותם וינדו אותם חברתית או יכעסו עליהם. ואז אנו מוצאים אותם עושים עוד ועוד עבור החברה – כי כך חינכו אותם – ופחות עבור עצמם.

אנשים משלמים את מיטב כספם לסוג כזה או אחר של טיפול / אימון / סדנא, אבל לא מוצאים 15 דקות 3 פעמים ביום כדי לעשות עבודה אישית. הסיבה? חוסר זמן ועייפות עד שלא נשאר להם כוח לעצמם.

רבותיי, כל אחד מאיתנו צריך להיות הדבר החשוב ביותר עבורו. כל אחד הולך לישון בלילה וקם בבוקר עם עצמו. עם "עצמי" לא יהיה מסופק, שמח וחיוני  – התרומה שלי לאחרים תהיה בסופו של דבר דלה. גם אם כל חיי מכווננים לאחר.

עוד לקריאה בנושא-הרזיה ללא דיאטה

לשים את עצמי במקום הראשון

כדי לצאת מבינוניות, להצליח ולהגשים מטרות ויעדים בחיים עלינו ללמוד לשים את עצמנו במקום הראשון. זה לא אומר לדרוך על האחרים. זה לא אומר שהאחר לא נחשב. זה אומר שאנחנו בכל רגע נתון מפעילים את שיקול הדעת שלנו ובודקים אם מה שאני עושה – זה כי אני רוצה או חייבת. האם מה שאעשה בעוד רגע יתרום לי או יזיק. לא להתחבר ולהתמסר לחזון שלך, לא לדעת אפילו מה אתה רוצה מעצמך, מהחיים – מחליש ומנוון.

כדי להגיע למשקל הגוף האידיאלי ולשלמות בעסק ובזוגיות, עליי להקדיש זמן איכות קודם כל עם עצמי. רק שינוי תפיסות ואמונות יכול להוביל לשינוי מהותי בחיי היומיום ולכך יש להקדיש זמן מתוך ידיעה שאני מספיק חשוב כדי לקחת לעצמי את כל הזמן לו אני  זקוק.

לאתר-הרזיה ללא דיאטה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101312 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101295 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/101282 צפיות
מדי פעם אני פוגשת אנשים הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כי הם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי זה מזכיר לי נשכחות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101140 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101172 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101497 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה16/09/101149 צפיות
גם אתם מתחילים את השנה הראשונה ברשימת משאלות? פעמים רבות אנחנו פותחים את השנה החדשה עם רשימת משאלות ובקשות. ברשימה זו אנו מתחייבים בפני עצמנו מה נעשה השנה ומה לא, איך נתנהג לעצמנו ולאחרים, לאן נגיע ומה נשיג. לרוב אנו מגיעים לתחילת השנה שבאה לאחר מכן וכותבים שוב כמעט את אותה רשימת המשאלות.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191993 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189685 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181493 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica